anderse36 Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Har en 97 323i SEDAN, skal bytte bakstilling på sikt tenker jeg (dødgang i diffen hvis jeg snur litt på m.aksel med hånda - normalt?) Hvilke type e36 touring/ci/sedan differ passer på min iht motorstørrelse.. Kan jeg bruke en fra en 316/318? eller er det egne for 320, 325, 323 og 328?
Tronstad Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 usikker på om det er mulig og bruke alle de forskjellige diffene om hverandre, men jeg vet at 316 - 318 er mindre enn de med 6er ! men tror fint du kan bruke alle som kommer fra 320 - 323 - 325 - 328 om hverandre, bare spørsmål om utveksling og om du skal ha sperre eller ei!
Morstan Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Kompis av meg kjøpte 318 diff av meg for ett par år tilbake. Han hadde 320 og det funket det:-) ble litt kvikkere i og med den ble litt kortere på gira. Gikk vel fra 90km/t på andre til 80km/t på andre. Tror det meste passer samme faen men litt usikker på m3 diffene. Har ikke vært så mye borti dem enda:-)
hao Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Alle passer bare det er litt forskjellig utveksling og flens på diffen. Hvis du bruker 316,318 og 320 diff må du også ha med bakerste del av mellomaksel hvis du setter inn en fra 325 ol. Men 325 323 og 328 passer om hverandre. Om utveksling på de er jeg usikker på. Har en diff fra 325 som jeg skal selge. Den har utv. 3.15
anderse36 Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Skrevet Juni 16, 2011 okok... tror jeg dropper den 320 diffen jeg har hørt på da.. Skal forsterke gulvet v trav.feste på sikt (knirker litt og litt rust rundt to av festene ) Men tenkte på ny diff bare pga jeg tror det er slark i diffen, vanlig? kan p.e.m vri mellomakselen litt frem og tilb med hånda v. diff, så syns jeg den synger litt i høy hastighet
hao Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Det er normalt å kunne vri mellomaksel litt fra side til side. Det vil også kunne høres et lite klunk/klikk hver gang. Men noen tenor skal den ikke være Tydelig tegn på at noe er galt er en ulende lyd som kommer når du kjører. Hører den gjerne ved litt hastighet og ved jevnt drag. Selv om diffen uler litt kan den holde lenge slik, bare den har nok olje som er bra.
anderse36 Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Det er normalt å kunne vri mellomaksel litt fra side til side. Det vil også kunne høres et lite klunk/klikk hver gang. Men noen tenor skal den ikke være Tydelig tegn på at noe er galt er en ulende lyd som kommer når du kjører. Hører den gjerne ved litt hastighet og ved jevnt drag. Selv om diffen uler litt kan den holde lenge slik, bare den har nok olje som er bra. tenkte meg det, ser at det har lekki litt v flensen inn mot diffen på den ene siden.. det er størkna olje som aldri har dryppi eller noe.. men burde kanskje fylle på litt oil.. skal jo ned med hele f.skapet for å sveise forsterkninger.. så da swopper jeg kanskje bare diff og bytter simring... skal i alle fall se litt mer på den, før jeg bestemmer meg for den som du har til 325 Hadde compact før, gikk som en dass.. men savn* den bakstillinga der aldri no sprekker eller tull, bare et rør tvers over lix.. 323ti er vel den ultimate bmw e36en da Har du erfaring med å ta ned denne type bakstilling du? noe spess jeg burde være forberedt på? (bortsett fra at hele ramma følger med, hehe) virker som en knotete løsning fra bmw, men det er vel for komforten sin del mtp at det er bærearmer der osv og MYEEEE GUMMIDRIIT
hao Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Har aldri vært nede med hele hjulstillinga men bare diffen. Vet der at du må ha torx pipe (mener det varET12) for å løsne drivaksel fra diff.
anderse36 Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Har aldri vært nede med hele hjulstillinga men bare diffen. Vet der at du må ha torx pipe (mener det varET12) for å løsne drivaksel fra diff. ok, er vel bare noe man må prøve å lære takk for svar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå