BMW-Ben Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Hei! Kan noen hjelpe meg med et spørsmål: Det gjelder ratt på E46. Har et sportsratt (multifunksjonsratt) med rund airbag, som skal selges. Denne typen kom vel i 2000 eller 2001. Spørsmålet er om dette passer på biler før dette, f.eks. en 1999 modell? Om selve rattet passer, er det så at stikket/kontakten til airbagen passer? Tror det kanskje er noe som ikke går her... Setter pris på svar Mvh Bennie
eirik845 Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 er flere som har gjort det.. hvertfall bytta fra gammel ratt ( før 2000) til det nye typen m3 ratt. så skal gå det er jo samme airbag på de to.
BMW-Ben Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Skrevet Juni 16, 2011 Takker for svar. Er vel to typer ratt på de eldste E46ene: Sportsrattene med trekantet airbag (Mtech??), og det mer ordinære, større rattet med fire eiker. Noen flere som har erfaring med dette - noen som har satt i ratt med rund airbag i E46 opp til 2000 modell??
BMW-Ben Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Fredagsbump! Fint om noen kan hjelpe meg med dette
BMW-Ben Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Fredagsbump! Fint om noen kan hjelpe meg med dette
shortx Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Fredagsbump! Fint om noen kan hjelpe meg med dette Ratte passer fysisk ,men det er 2 stegs airbag på det nye typen ratt så vis du kobler til store "eksplosjonen" i airbagen så skal det fungere..
BMW-Ben Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Fredagsbump! Fint om noen kan hjelpe meg med dette Ratte passer fysisk ,men det er 2 stegs airbag på det nye typen ratt så vis du kobler til store "eksplosjonen" i airbagen så skal det fungere.. Hei Ja, mente og ha lest i Haynes at det er 1 stegs i gamle og to-stegs i nye airbagen. Hva mener du med å "koble til store eksplosjonen i airbagen..."? Lar dette seg gjøre uten en masse fiks-faks med ledninger og slikt?
SweetBMW Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 Det er ikke noe du kankoble her og der. For at airbagen faktisk skal funke ett hundre prosent MÅ du bytte airbag modul til to-stegs. og kode om denne. MEN airbagen vil løse ut i bilen din ved krasj, bare at det vil ikke løse ut på riktig måte. Da den har to steg den løser ut i, og det er tiden mellom disse utløsningene som er kritisk. Men ja, rattet passer, og du skal ikke få noe airbag lampe. bare koble av batteri først-
BMW-Ben Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Skrevet Juni 21, 2011 He, hei OK, ingen lettvinte løsninger. Har anskaffet M-ratt ser du - ble inspirert etter og ha sett rattet ditt Skal derfor selge det som satt på bilen. Takk for utfyllende svar Tommy! Bennie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå