Syse Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 Etter å ha solgt båten, bestilte jeg meg likegjerne en ny bil før jeg selger den gamle, så slipper jeg å kjøpe busskort for en periode Jeg kjøper faktisk bilen usett, men av forhandler som virker svært seriøs. Jeg får en god pris og er veldig fornøyd med servicen Åkre Bil i Haugesund yter, særlig fordi det ikke heller er av de dyreste bilene! Bilen blir levert til Drammen og det skal bli gøy å starte et nytt prosjekt. Bilen er bruktimportert til Norge i 2003 og har siden da hatt en voksen eier som har behandlet bilen veldig bra og fulgt servicer. Forhandler hadde bilen på EU-kontroll som (heldigvis for meg) avdekket en del feil og mangler på slitedeler og diverse annet som naturligvis blir rettet opp og kontrollert før salg. De tar i tillegg service på bilen før levering! Og med forsikring på 7000 i året smiler jeg! Det blir nok for meg å gjøre, en liten forsmak fra annonsen: Jeg ser for meg at en del ikke liker fargen, men jeg syns faktisk den er gankse fin, og sjelden. Gull metallic snakker vi her, altså! Med Mpakke tror jeg det blir crem dela cremdicrem! Bilen har etter mitt syn svært bra med utstyr! Jeg kan nevne bla. - Business navi (lol) - Automatgir - Skinnseter med el. justering og memory - Multifunksjosratt - Mobiltelefon aka. blikkboks med snøre - Nydelig snekkeinteriør - Avtagbart hengerfeste - Takluke - PDC - Dekktrykkontroll - Elektrisk gardin i bakrute - Klimaautomatikk - 4x el. ruter - Rumpevarmere - Kjørekomputer - H/K stereo - Alarm ... og faktisk en del mer! (oppdateres) Og av godplaner kan jeg nevne i farta: - Full Original M-pakke, med leppe på bakluka - Fine (og komfortable!!) 18" felger med Vredestein Sessanta (kanskje Breyton eller Vertini, usikker..) - Lakkering av utvendige lister - Vurderer det samme på innvendige lister - Dynavin såklart, med ryggekamera denne gangen - Full utvendig rubbing og polering hos Kepler + full behandling innvendig, bilen skal visst være fin i lakken, dvs lite bulker osv, men noen vaskeriper regner jeg med - Originale Club Sport splittere, beholder de matt svart tenker jeg(kanskje beholde utv. lister sorte?) - Hive ut telefonen og sette inn skinnarmlene og koppholdere - Ny girspak i sort skinn - Deilige skvettlapper for å beskytte the awesomeness of M-pakka - Tectylbehandling - LED baklys fra Bimmian(andre forslag?) - Nye freshe originale nyrer - Nye freshe emblemer - Vatte opp lysene med Osram(disse pærene er helt rå..) - Tror jeg har vokst fra senking? Ellers blir det godt vedlikehold, og håper jeg kan beholde bilen iallefall like lenge som edt 33. Tar gjerne imot ris og ros, gleder meg til å starte nytt "prosjekt" i favoritthobbyen Et lite hurtiginnlegg, vil naturligvis oppdatere og forbedre når bilen omsider dukker opp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 Haha, uff da I forhold til edt.33. Men ser faktisk ikke bort ifra at bilen kommer til å se ganske pen ut etter oppdateringene Skvettlapper er mote snart det, monterte det selv forrige uke. Men slik den ser ut nå, så var den litt stusselig stakkar. Gratulerer med ny bil uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2011 Haha, det var jo mer kondolanse enn gratulasjon Jeg vet at det er en annen verden enn den blå traktoren, men også en helt annen prisklasse! Denne bilen kan en student leve med Edit: Skvettlapper er mote som bare rakkern! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 Neida, var ikke sånn ment Men sammenliknet med touringen, så skal det litt til at du finner noe finere for denne prisen Og du vet hva jeg synes om touringen din, derfor var dette litt nedtur. Men er jo egentlig en helt kurrant bil hvertfall som bruksbil Og jeg sa jo at det kom til å bli fint når du har ordna litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2011 Jeg er helt enig med deg Og tok meg selvfølgelig ikke nær av det! Men bare vent, jeg kommer nok sterkere tilbake ... om noen år.. (helst ikke space wagon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 Space wagon som i touring? Touring er bare fin måte å virke gammel, så slipper man å bli stoppet like ofte Hehe, regnet ikke med du ble veldig lei deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 Kikket på denne selv etter at jeg hadde kjøpt min. Pen bil, stygg farge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2011 Ja, det er den største ulempen jeg ser ved bilen - at den kanskje vil bli svært vanskelig å omsette igjen ettersom mange ikke liker fargen :/ Men, er godt jeg liker den! Og har ikke akkurat planer om å tjene penger på bilen. Takker for tilbakemeldinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2011 Okey! Da står valget mellom brukte, pent i så måte, BBS CH (8,5"x18") med dunlop sportmaxx dekk, 225/40R18 rundt om: Eller spikk nye Breyton Race GTS silver (7,5"x18" + 8,5"x18") med kliss nye Vredestein Sessanta dekk, 225/40R18 + 255/35R18. BBSene er noe rimeligere, men det blir problemet med frakt osv. Breyton er hakket dyrere, men med bolter og tüvpapirer. Innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet Juni 18, 2011 Share Skrevet Juni 18, 2011 BBS! Mye finere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juni 18, 2011 Share Skrevet Juni 18, 2011 Likte breyton jeg da. Ikke noe alle har:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Se her ja! Grattis med ny bil Mr! Er greit å tenke litt annerledes som student vel Er jo hvertfall riktig merke Har stor tro på at denne vil bli veldig veldig bra! Ser frem til å følge med Foressten, kjør på med BBS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå