sufii Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 Har et merkelig problem på bilen. Har lest litt rundt og det er mange som har samme problemet, men finner ingen løsning. Så bestemte meg heller for å lage egen tråd. Det som er tilfellet er at bilen lugger konstant på tomgang, og bilen rister litt. Og dersom du setter den i gir og gir gass forsiktig så fusker den. Og man blir nødt til å gi mer gass. Dette er bare ved tomgang og i starten, under 2000 omreninger, hører også at det smeller fra eksospotten. Bensinfilteret har ikke vært bytta på lenge, tennpluggene skiftet jeg for 5-6 måneder siden, kanskje snart på tide å bytte den igjen. Renset tomgangregulator uten hell. Rensen LMM, byttet lamdasonde. Så her sitter jeg fremdeles med problemet. Her er et bilde av hvor langt nede turtallet er. Den ligger konstant der, er ikke slik at den hopper opp og ned.
sufii Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Skrevet Juni 16, 2011 Turtallet hopper ikke ,hadde hull i belg for 3-4 måneder tilbake, og da ble denne byttet i en ny en.
glennern86 Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 Jeg hadde det samme problemet på en M3 jeg hadde. Det viste seg å være noen løse tennplugger og brente coiler i mitt tillfelle.
sufii Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Skrevet Juni 16, 2011 Ja, kan jo være tennpluggene, har byttet dem før men problemet var der fremdeles, så mistenker coilene. Tenker å bytte tennplugger nå, men hvordan finner jeg ut om coilen må byttes eller ikke?
sufii Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Hvordan kan jeg feilsøke coilene? Tenker å bytte plugger, men gjort det engang før, men var litt forandring. Tror det er coilene som kan være problemet da, men må feilsøke.
hao Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Hvordan kan jeg feilsøke coilene? Tenker å bytte plugger, men gjort det engang før, men var litt forandring. Tror det er coilene som kan være problemet da, men må feilsøke. Tror du tenker rett når du sier coil. Det er bare de som kan gjøre at bilen fusker ettersom du har skiftet plugger. Se på linken om du blir klokere av å måle de. viewtopic.php?f=1&t=48476&hilit=m%C3%A5le+coil
sufii Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Ja, mistenker dem. Men skal lese på linken du sendte jeg, får se om jeg blir klokere eller om jeg bare satser på å bytte alle coilene samt tennplugger.
sufii Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Hvordan kan jeg feilsøke coilene? Tenker å bytte plugger, men gjort det engang før, men var litt forandring. Tror det er coilene som kan være problemet da, men må feilsøke. Tror du tenker rett når du sier coil. Det er bare de som kan gjøre at bilen fusker ettersom du har skiftet plugger. Se på linken om du blir klokere av å måle de. viewtopic.php?f=1&t=48476&hilit=m%C3%A5le+coil Ble faktisk ikke så mye særligere smartere av det innlegget. Var mye frem og tilbake. Men stikke inn prøvelampe inn i den ledningen som går inntil coilen, det forstod jeg.
hao Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Som jeg har forstått det så kan en sjekke at coilene virker slik det står i linken. Noe annet er om coilene gir nok spenning hele tiden for å opprettholde fin gnist. Det er det som skulle vært målt men tror ikke det går. Det er jo en sjanse å ta ved å skifte coilene da, for de koster jo litt. Men kan vel selge de igjen da hvis det viser seg å være fånyttes. Tar du en diagnose vil du finne ut litt hvilke sylindre det som feiltenner.
sufii Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Skrevet Juni 18, 2011 Ja, det er nettopp det. Gidder ikke å betale for noe som ikke kommer meg til nytte. Men hvis jeg får vite hvilke sylindre som feiltenner så er jeg vel kommet ganske langt. Da er det mest den coilen som må byttes. Skal kjøre ned til verkstedet etterpå å høre om de får tatt diagnose. Takk for hjelpen
hao Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Kan jo ta av dekselet og se etter fuktighet eller annet som kan føre til overslag(møkk) Blåse reint.
sufii Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Skrevet Juni 18, 2011 Ja, tenkte å ta en titt på det nå faktisk. Men hvor mye koster diagnose egentlig?
sufii Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Skrevet Juni 18, 2011 Men jeg kan jo eventuellt prøve å dra ut koblingen til en coil om gangen. Og hvis bilen går dårligere så vil det si at coilen fungerer. Men hvis bilen ikke viser noe eller litt forandring så vil det si en dårlig eller ødelagt coil? Eller er jeg på bærtur nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå