Gå til innhold

Bmw E36 problem fusking/lugging


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et merkelig problem på bilen. Har lest litt rundt og det er mange som har samme problemet, men finner ingen løsning. Så bestemte meg heller for å lage egen tråd. Det som er tilfellet er at bilen lugger konstant på tomgang, og bilen rister litt. Og dersom du setter den i gir og gir gass forsiktig så fusker den. Og man blir nødt til å gi mer gass. Dette er bare ved tomgang og i starten, under 2000 omreninger, hører også at det smeller fra eksospotten.

Bensinfilteret har ikke vært bytta på lenge, tennpluggene skiftet jeg for 5-6 måneder siden, kanskje snart på tide å bytte den igjen. Renset tomgangregulator uten hell. Rensen LMM, byttet lamdasonde. Så her sitter jeg fremdeles med problemet.

ac7dvrklplwj5uh1nqbk.jpg

Her er et bilde av hvor langt nede turtallet er. Den ligger konstant der, er ikke slik at den hopper opp og ned.

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja, kan jo være tennpluggene, har byttet dem før men problemet var der fremdeles, så mistenker coilene. Tenker å bytte tennplugger nå, men hvordan finner jeg ut om coilen må byttes eller ikke?

Skrevet

Hvordan kan jeg feilsøke coilene? Tenker å bytte plugger, men gjort det engang før, men var litt forandring. Tror det er coilene som kan være problemet da, men må feilsøke.

Skrevet
Hvordan kan jeg feilsøke coilene? Tenker å bytte plugger, men gjort det engang før, men var litt forandring. Tror det er coilene som kan være problemet da, men må feilsøke.

Tror du tenker rett når du sier coil.

Det er bare de som kan gjøre at bilen fusker ettersom du har skiftet plugger.

Se på linken om du blir klokere av å måle de.

viewtopic.php?f=1&t=48476&hilit=m%C3%A5le+coil

Skrevet

Ja, mistenker dem. Men skal lese på linken du sendte jeg, får se om jeg blir klokere eller om jeg bare satser på å bytte alle coilene samt tennplugger.

Skrevet
Hvordan kan jeg feilsøke coilene? Tenker å bytte plugger, men gjort det engang før, men var litt forandring. Tror det er coilene som kan være problemet da, men må feilsøke.

Tror du tenker rett når du sier coil.

Det er bare de som kan gjøre at bilen fusker ettersom du har skiftet plugger.

Se på linken om du blir klokere av å måle de.

viewtopic.php?f=1&t=48476&hilit=m%C3%A5le+coil

Ble faktisk ikke så mye særligere smartere av det innlegget. Var mye frem og tilbake. Men stikke inn prøvelampe inn i den ledningen som går inntil coilen, det forstod jeg.

Skrevet

Som jeg har forstått det så kan en sjekke at coilene virker slik det står i linken. Noe annet er om coilene gir nok spenning hele tiden for å opprettholde fin gnist. Det er det som skulle vært målt men tror ikke det går.

Det er jo en sjanse å ta ved å skifte coilene da, for de koster jo litt. Men kan vel selge de igjen da hvis det viser seg å være fånyttes.

Tar du en diagnose vil du finne ut litt hvilke sylindre det som feiltenner.

Skrevet

Ja, det er nettopp det. Gidder ikke å betale for noe som ikke kommer meg til nytte. Men hvis jeg får vite hvilke sylindre som feiltenner så er jeg vel kommet ganske langt. Da er det mest den coilen som må byttes. Skal kjøre ned til verkstedet etterpå å høre om de får tatt diagnose. Takk for hjelpen :)

Skrevet

Men jeg kan jo eventuellt prøve å dra ut koblingen til en coil om gangen. Og hvis bilen går dårligere så vil det si at coilen fungerer. Men hvis bilen ikke viser noe eller litt forandring så vil det si en dårlig eller ødelagt coil? Eller er jeg på bærtur nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...