Gå til innhold

Låst bakaksel på e61 530d

kåre Ivar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ny inne her å har fått problemer med min 2004mod 530d.

Det skjedde etter at jeg å samboeren min skulle spinne en piruett på våt asfalt.

Det gikk bra frem til vi skulle reise igjen, da merket vi at bakakselen var låst. Var akkurat som å kjøre bil med sveiset aksel.

Når vi reiste hjem blinket DSC lampa fire/fem ganger når vi kjørte i svinger.

Har prata med en som jodder på Mekonomen på gjøvik, å han sa jeg skulle prøve å skifte olja på diffen( bil har gått 138000 nå). Har ikke bytta olja enda, men kan det bare være å bytte den eller er den noe værre som har skjedd????????????

Setter pris på all hjelp!!!!!

Kåre Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foringene i de små planethjulene i diffen din som har låst seg..

Det kan skje hvis man spinner med bare ett hjul.. har prøvd det selv, men det løsnet når jeg la over helt til en side og rygget.. skjedde ett par ganger i forbinelse med burning på en e39 jeg hadde... de hjulene roterer veldig lite under normal kjøring så får du dem løs er det bare å bruke bilen som normalt.. ville skiftet olje på diffen etter på da foringene sanynligvis har vert veeeeldig varme... Er ikke å anbefale å burne mye med åpen diff for da ødelegger du den veldig fort da den ikke er beregnet for det... kjøp deg diffbrems om du vil brenne gummi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret lamek :)

Har ikke prøvd å rygge med full sving, men har prøvd å kjøre fremover, å det har ikke fungert.

Er det egen tappeplugg på diffen eller må jeg bare skru ut en skrue je finner? :)

Jeg trur det nok ikke blir mye dekk brenning med bilen fremover [-X

Men måtte bare prøve en piruett ettersom bilen er chipet #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er to plugger på baklokket på diffen din.

Den nederste er for å tappe ut oljen og den øverste er for fylling.. dvs. at du fyller til det renner over i det øverste hullet.. da er nivået riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...