ropa Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 Heisann Har en 320IAT 2002mod E46 Kommer en svak oljelukt ved gasspådrag, som raske forbikjøringer feks. Kjører aldri noe spesielt hardt, men har lagt merke til den siste tiden at det lukter litt olje når man akselere. Hva kan dette komme av? Har prøvd å lokalisere lekasjer,men ikke funnet noe, satt også pappeske under bilen og det dryppet ingen plasser. Er et år siden jeg tok service sist, og skal ta service på bilen igjen nå i sommer,den har gått litt i overkant av 150km < - - Bilen
Kristian H. Foss Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 bmwt skrev: sjekket veivhus tilkoblingene? +1 Typisk at det tetter seg til på disse motorene. Åndingsfilter osv.
ropa Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Skrevet Juni 19, 2011 Ikke sjekket disse nei. Lett å komme til dit el må jeg inn på verksted for å sjekke dette? Hva er det som tetter disse?
Kristian H. Foss Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 Olje som kokser seg igjen. Usikker på om du må demontere innsuget, filteret sitter under der mener jeg å huske.
jolly Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 sjekk toppdekselpakningen din...drypper nok ned på manifoilene når du svir av litt...Om det er olje i tennhusbrønnene dine , er pakningen gåen...Lukten kommer fort inn i kupeen siden den blir intens når den varmes/svies...
ropa Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Skrevet Juni 21, 2011 jolly skrev: sjekk toppdekselpakningen din...drypper nok ned på manifoilene når du svir av litt...Om det er olje i tennhusbrønnene dine , er pakningen gåen...Lukten kommer fort inn i kupeen siden den blir intens når den varmes/svies... Skrudde opp ista, og kunne se at det var litt olje på øversiden forran alle de 6 sylinderne. Skrudde opp en sylinder,tennstav men den var ikke våt av olje, må jeg helt av med pluggen for å se om det ligger noe der? Mye trur folket det koster å bytte toppakning om denne skulle være gåen? < - - Bilen 170hk,2,2L Bensin
jolly Skrevet Juni 21, 2011 Skrevet Juni 21, 2011 Nei det må du ikke. Du ser det nedi når du har dratt av hetten...bruk en lommelykt. Ser du hele pluggen uten noe flytende brunt , er alt mest sannsynlig i skjønneste orden. Kan være greit å skru ut en ... den nærmest radiatoren (fremst) Ofte der det skjer.
hao Skrevet Juni 21, 2011 Skrevet Juni 21, 2011 ropa skrev: jolly skrev: sjekk toppdekselpakningen din...drypper nok ned på manifoilene når du svir av litt...Om det er olje i tennhusbrønnene dine , er pakningen gåen...Lukten kommer fort inn i kupeen siden den blir intens når den varmes/svies... Skrudde opp ista, og kunne se at det var litt olje på øversiden forran alle de 6 sylinderne. Skrudde opp en sylinder,tennstav men den var ikke våt av olje, må jeg helt av med pluggen for å se om det ligger noe der? Mye trur folket det koster å bytte toppakning om denne skulle være gåen? < - - Bilen 170hk,2,2L Bensin Legg merke til at det er snakk om toppDEKSELpakning. Ikke topp-pakning DIY for skifte av toppdekselpakning. viewtopic.php?f=1&t=187761&hilit=pakning+e39+diy
jolly Skrevet Juni 21, 2011 Skrevet Juni 21, 2011 Det er vel du som nevner topp pakning. Vi snakker om toppdekselpakning....det har vi gjort hele tiden...
Kristian H. Foss Skrevet Juni 21, 2011 Skrevet Juni 21, 2011 ropa skrev: jolly skrev: sjekk toppdekselpakningen din...drypper nok ned på manifoilene når du svir av litt...Om det er olje i tennhusbrønnene dine , er pakningen gåen...Lukten kommer fort inn i kupeen siden den blir intens når den varmes/svies... Skrudde opp ista, og kunne se at det var litt olje på øversiden forran alle de 6 sylinderne. Skrudde opp en sylinder,tennstav men den var ikke våt av olje, må jeg helt av med pluggen for å se om det ligger noe der? Mye trur folket det koster å bytte toppakning om denne skulle være gåen? < - - Bilen 170hk,2,2L Bensin
ropa Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Skrevet Juni 21, 2011 jolly skrev: Nei det må du ikke. Du ser det nedi når du har dratt av hetten...bruk en lommelykt. Ser du hele pluggen uten noe flytende brunt , er alt mest sannsynlig i skjønneste orden. Kan være greit å skru ut en ... den nærmest radiatoren (fremst) Ofte der det skjer. Ok,skal gjøre dette, takk for tipset
hao Skrevet Juni 22, 2011 Skrevet Juni 22, 2011 Kristian H. Foss skrev: ropa skrev: jolly skrev: sjekk toppdekselpakningen din...drypper nok ned på manifoilene når du svir av litt...Om det er olje i tennhusbrønnene dine , er pakningen gåen...Lukten kommer fort inn i kupeen siden den blir intens når den varmes/svies... Skrudde opp ista, og kunne se at det var litt olje på øversiden forran alle de 6 sylinderne. Skrudde opp en sylinder,tennstav men den var ikke våt av olje, må jeg helt av med pluggen for å se om det ligger noe der? Mye trur folket det koster å bytte toppakning om denne skulle være gåen? < - - Bilen 170hk,2,2L Bensin jolly skrev: Det er vel du som nevner topp pakning. Vi snakker om toppdekselpakning....det har vi gjort hele tiden... Hva var det jeg snakket om som ikke var nevnt før sa du? Vennligst kommenter emnet du eller la vær
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå