Gå til innhold

Oljelukt ved gasspådrag, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Har en 320IAT 2002mod E46

Kommer en svak oljelukt ved gasspådrag, som raske forbikjøringer feks.

Kjører aldri noe spesielt hardt, men har lagt merke til den siste tiden at det

lukter litt olje når man akselere.

Hva kan dette komme av? Har prøvd å lokalisere lekasjer,men ikke funnet noe, satt også pappeske under bilen og det dryppet ingen plasser.

Er et år siden jeg tok service sist, og skal ta service på bilen igjen nå i sommer,den har

gått litt i overkant av 150km

< - - Bilen

Skrevet

Ikke sjekket disse nei. Lett å komme til dit el må jeg inn på verksted for å sjekke dette?

Hva er det som tetter disse?

Skrevet

sjekk toppdekselpakningen din...drypper nok ned på manifoilene når du svir av litt...Om det er olje i tennhusbrønnene dine , er pakningen gåen...Lukten kommer fort inn i kupeen siden den blir intens når den varmes/svies...

Skrevet
  jolly skrev:
sjekk toppdekselpakningen din...drypper nok ned på manifoilene når du svir av litt...Om det er olje i tennhusbrønnene dine , er pakningen gåen...Lukten kommer fort inn i kupeen siden den blir intens når den varmes/svies...

Skrudde opp ista, og kunne se at det var litt olje på øversiden forran alle de 6 sylinderne.

Skrudde opp en sylinder,tennstav men den var ikke våt av olje, må jeg helt av med pluggen for å se om det ligger noe der?

Mye trur folket det koster å bytte toppakning om denne skulle være gåen?

< - - Bilen 170hk,2,2L Bensin

Skrevet

Nei det må du ikke. Du ser det nedi når du har dratt av hetten...bruk en lommelykt. Ser du hele pluggen uten noe flytende brunt , er alt mest sannsynlig i skjønneste orden. Kan være greit å skru ut en ... den nærmest radiatoren (fremst) Ofte der det skjer.

Skrevet
  ropa skrev:
  jolly skrev:

Skrudde opp ista, og kunne se at det var litt olje på øversiden forran alle de 6 sylinderne.

Skrudde opp en sylinder,tennstav men den var ikke våt av olje, må jeg helt av med pluggen for å se om det ligger noe der?

Legg merke til at det er snakk om toppDEKSELpakning. Ikke topp-pakning :wink:

DIY for skifte av toppdekselpakning.

viewtopic.php?f=1&t=187761&hilit=pakning+e39+diy

Skrevet
  ropa skrev:
  jolly skrev:

Skrevet
  jolly skrev:
Nei det må du ikke. Du ser det nedi når du har dratt av hetten...bruk en lommelykt. Ser du hele pluggen uten noe flytende brunt , er alt mest sannsynlig i skjønneste orden. Kan være greit å skru ut en ... den nærmest radiatoren (fremst) Ofte der det skjer.

Ok,skal gjøre dette, takk for tipset :D

Skrevet
  Kristian H. Foss skrev:
  ropa skrev:
  jolly skrev:

jolly skrev:
Det er vel du som nevner topp pakning. Vi snakker om toppdekselpakning....det har vi gjort hele tiden...

Hva var det jeg snakket om som ikke var nevnt før sa du?

Vennligst kommenter emnet du eller la vær :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...