GSS Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 På min gamle Alpina mistenker jeg at styre-enheten til tenningen er defekt, eller tilhørende veivakselsensor. Ikke noe av dette er å få tak i lenger, og ingen fungerende erstatninger er kjent. Lurer derfor på hvordan muligheten til å gi den et helt nytt tenningsanlegg. Hvor får man tak i noe slikt? Til MC er dette lett å skaffe, også til en billig penge. Men finner ikke noen ferdige sett til bil. Nåværende styre-enhet er tilkoblet innsuget (for turbotrykk), veivakselsensor og 3 coiler. Og antakeligvis en tempsensor og gasspjeld )på/av). Noen forslag til erstatning? Komplett datasprut er ikke et alternativ, da innsprutsystemet skal få bestå.
Azeton Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Er det B7 turbo du har ? Må da være mulig og skaffe noe som passer.. Er det giver på girkasse som du trenger?
GSS Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Skrevet Juni 21, 2011 B7 turbo ja, men det ser ikke ut til at det er mulig å finne giver som passer rett over. Alpina har ikke denne lenger. Mistenker at det er giveren eller styreenheten, den har sviktet hos flere andre også. Litt er litt føre var, og sjekker ut muligheten for andre alternativer, altså bytte hele tenningsanlegget. Men litt mer feilsøking må til først før jeg avskaffer det gamle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå