Gå til innhold

m52b28 med turbo, trykk på orginal innmat er 0,7 idielt?


Anbefalte innlegg

Skrevet
tenkte og hive en 2,8 med turbo i e28 så lurer på hvor mye trykk som går på orginal innmat:)?

Viss du bytter ut de orginale topplokksboltene dine med ARP bolter så minsker du sjangsen for å blåse ut toppakninga.

Beste hadde vell vært å O-ringet blokka. Eller planet blokk og topp å kjørt med MLS (stålpakning) toppakning.

Det finnes vell ingen "oppskrift" på hvor "mye" ladetrykk en motor klarer.

Skrevet

0,7 er vel maks sikkert, 0,5 så er den like driftsikker som standard.

Husk at M52 blokka er svak, bruker du ARP bolter så river du gjengene ut av blokka når du strammer til, dette skjer faktisk ofte med originale bolter ved toppakningskifte også, så ikke rør toppen og lad moderat.

Skrevet

eller kanskje sette i stand 3,5 litern min med pianotråd, smidde råder trykk sveisa topp til to bar og noe porta tror det blir det hehe:)

god gammel sekser er bedre og ikke så mange ventiler hehe:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...