bj0rnar88 Skrevet Juni 21, 2011 Skrevet Juni 21, 2011 har søkt, men finner ikke DIY for bytting av vannpumpe. noen som har gjort dette? noen som vet om DIY på dette? mye jobb og mye annet som må bort for og komme til? bilen er en e39 525d 01 mista varmen i varmeapparatet, så merka jeg at det var lite kjøleveske. har fylt etter, men blir ikke noe varme i varmeapparatet. bare vist jeg gir full gass. har sett kjøleveske som har havnet på reima i motorrommet. så det tyder vell på at vannpumpa har gått. takker for innspill
Random Hero Skrevet Juni 21, 2011 Skrevet Juni 21, 2011 Har du husket å lufte systemet godt etter påfylling av vann/kjølevæske?
Robin1379 Skrevet Juni 21, 2011 Skrevet Juni 21, 2011 for og bytte vannpumpe må du skru av vifta, da trenger du 32mm fast, og en stor tang deretter av med deksel rundt radiator/vifte, så tar du av reima, deretter reimhjulet vifta står på, så er det vel 3? skruer på vannpumpa er o ring på pumpa så det er ikke noe annen pakning, men kan være greit med litt pakninsstoff
Stonescream Skrevet Juni 22, 2011 Skrevet Juni 22, 2011 Har du kikka etter sprekker i radiatoren? Det er dritplastikk på denne og som Schmiedmann sa til meg så er det en hel haug med radiatorer de selger og de fleste er til E39. Kan være at du har lekasje på denne som så vifta "spruter" bort i reima og det er dette du ser? Verdt en kikk om du ikke allerede har gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå