Gå til innhold

M50b20 motor problemer.. Nye videoer 28 juni..

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte bilen var det feil ledningsnett, så jeg har fått på riktig og fått startet bilen. Jeg hadde ingen aning om motor og slikt var bra. Det viser seg at motor heller ikke er særlig frisk, har ikke skilt på bilen så det er ikke så lett å få den til feilsøking eller trykktest. Jeg håper det er noen her som får noen indikasjoner av videoene jeg har lagt ved her.

Om motor er søppel så kjøper jeg ny, må bare prøve å finne ut om det er noe vits å reparere først. :)

Jeg driver å funderer på om toppakninga har gått. Den jager på tomgang pluss att det ryker ganske kraftig.

Oppdatert!

Jeg har kjørt den ganske mye i dag og det ryker ikke lenger. Jeg har derimot forsket litt på kjøle systemet, noe som virker som fungerer dårlig. Motoren jager på tomgang, radiator vannet og motor temp blir veldig varmt.

Det jeg har gjort i dag da er å ta av radiator, koblet på en vannslange på den lille slangen som er nederst på radiatoren (Går til toppen under innsug) skrudd på sånn passe med vann, startet motor, fått skylt såpass at det bare kommer klart vann.

Men det jeg syns er rart er at uten radiator med bare vannslangen på, det renner vann ut av den radiator slangen over (konstant vann strøm) er at motoren jager ikke, den går som en klokke med normal motortemperatur..

Er det muligheter for at termostaten eller vannpumpa har gått? motor har riktig nok stått på pall en stund, så om ting har satt seg skulle ikke forundre meg. Det har vært 5 liter bensin på bilen i 3 år også. Men jeg har fylt på 20 liter ny bensin så det virker som den har blåst ut kondens og drit som det har blitt i systemet.. Så nå ryker den ikke noe lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer en go del hvit røyk bake.

Bruker den kjølevann da? sjekk om det kommer bobler opp i kjølevanntanken når du gi gass.

Vist det gjør det så har du gåend toppakning eller topp.

Slangen til tomgang motoren er den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er bra. :) Da låner jeg momentnøkkel til fatter og begynner å skru. Er det noe forslag til bolter eller holder det med vanlige, (arp, orginale, uorginale osv.) Er det noe sted det står momentet som det skal være? Holder det med det settet her?

Toppaknings-sett komplett M50

Varenummer: 11121730252

(Direkte link til 11121730252) Til toppen

Passer til modeller: E36

320I årg. -09/92

Varen er på lager. Antall: 2,00 sett.

Varen er uoriginal, men i OE kvalitet

Pris eksl. moms: NOK 1 124,68

Moms: (25%) NOK 281,17

I alt inkl. moms: NOK 1 405,85

(Husk at fraktprisen blir kalkulert i handlekurven)

http://www.schmiedmann.no/3_serie/E36/r ... tm#1934731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke sikkert at pakningen er gåen der.

Hvis bilen ikke koker eller kjøleveska forsvinner er det ingen grunn til å starte med å skifte topp/pakning

Forstår det slik at bilen bare jager og ryker fra eksos.

Det at motor jager er et kjent problem. Spesielt i forbindelse med motorskifte. Kommer som regel fra falskluft, gåen lmm eller lamda.

Mye hvit røyk er også normalt i starten helt til du har fått kjørt motoren i varm tilstand en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke sikkert at pakningen er gåen der.

Hvis bilen ikke koker eller kjøleveska forsvinner er det ingen grunn til å starte med å skifte topp/pakning

Forstår det slik at bilen bare jager og ryker fra eksos.

Det at motor jager er et kjent problem. Spesielt i forbindelse med motorskifte. Kommer som regel fra falskluft, gåen lmm eller lamda.

Mye hvit røyk er også normalt i starten helt til du har fått kjørt motoren i varm tilstand en stund.

Det som du sier der er helt riktig. Men den koker ganske kjapt desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk om vifta di går rundt.. ellers så er det viskosekonblinga di som er gåen(siden den koker lett). å hvist motoren koker er toppen er skakk alt, bmw topper er kjent for å slå seg vrange:).. det har nettop skjedd på min.. trodde det var pakninga men den var hel.. toppen var skakk, plana toppen å nå er det i orden igjen... men det blir jo som om pakninga har ryki...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...