j-fresh Skrevet Juni 22, 2011 Skrevet Juni 22, 2011 Jeg får en romlelyd når jeg svinger til venstre, den blir høyere ved høy hastighet. Hjullager høyre side foran ble byttet i helgen og lyden var der før jeg byttet hjullager og den er der ennå. Noen som vet hva det kan være?
Kjell Z3 Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Jeg har nøyaktig samme bil og nøyaktig samme problem. Jeg har byttet venstre hjullager fordi det hørtes slik ut men det hjalp ikke. Høres ut som fra venstre side når jeg kjører rett frem, men høres nå ut som høyre når jeg svinger venstre. Er i nordsjøen nå så får ikke sett mer på det på et par uker. Fint om du skriver her hva som var problemet, så skal jeg skrive når jeg finner ut av mitt. Min er bare gått 143.000 km.
Stonescream Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Jeg har lignende på min e39 520 fra 2001 på høgre hjulet og skal sjekke litt i kveld om det er noe fasiter som er lette å se. Jeg har sett alt fra bremseskjoldet som tar i, raslelyd kan være stein mellom skive og bremseskjold. Det var noen notater om lyd ved slitte casterstag på ei side og så har en såklart hjullager. Får jekke opp bilen og sjekke litt. skal is fra om jeg ser noe
j-fresh Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Skrevet Juni 23, 2011 Skal prøve å få byttet bremseklosser i morgen. Dem er ikke halvslitte engang men skal prøve for det.
Bazz Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Prøv med et annet hjulsett. Hadde det samme på en E46. Byttet vel alt som kunne byttes. Lager, foringer, stag, bremser etc. Ble aldri noen forskjell. Så prøvde jeg på et annet sett med felger/dekk. Da ble det bra...
j-fresh Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Skrevet Juni 23, 2011 Prøv med et annet hjulsett.Hadde det samme på en E46. Byttet vel alt som kunne byttes. Lager, foringer, stag, bremser etc. Ble aldri noen forskjell. Så prøvde jeg på et annet sett med felger/dekk. Da ble det bra... Da skal jeg prøve det i dag, hvis ikke det hjelper så prøver jeg å bytte bremseklosser i morgen
Stonescream Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Hvor kan en finne de rimeligste hjullagerne? Biltema ser ut til kun å ha for eldre modeller og schmiedmann koster ca 1060, Gs-bildeler ca 1323 ( rimeligste) og mekonomen ca 2000.
j-fresh Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Skrevet Juni 23, 2011 Hvor kan en finne de rimeligste hjullagerne?Biltema ser ut til kun å ha for eldre modeller og schmiedmann koster ca 1060, Gs-bildeler ca 1323 ( rimeligste) og mekonomen ca 2000. På Koed.no er det billigere, det er vel det billigste jeg har funnet. 795.- pluss frakt
j-fresh Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Skrevet Juni 23, 2011 Du har vell ikke en defekt hjullager bake da? Det høres veldig ut som foran, hadde en som satt på og hørte etter, han satt først bak så foran, og mente at lyden hørtes høyere når han satt foran.
Aroid Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 hvordan ser dekken dine ut? har du trapp trinn på innsiden av dekken? når du føler med hand flaten over dekket skjenner du tagger/trapp trinn?
j-fresh Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Skrevet Juni 23, 2011 hvordan ser dekken dine ut? har du trapp trinn på innsiden av dekken? når du føler med hand flaten over dekket skjenner du tagger/trapp trinn? Har ikke bilen foran meg nå, men husker dem er litt høyere i bakkant av sporene hvis det er det du mener. Også er dem ganske slitte og jeg har bestilt nye som skal legges om på mandag. Tror dere det kan være så enkelt, at det er dekka? Det hadde i såfall vært lungt.
Aroid Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Ja. du har den typiske trapp trinn som lager lyd. Hør ut som det er hjullager som lager lyd og lyden varier hvordan man svinger.
Stonescream Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Løfta opp bilen med jekken dekk for dekk og røska frem og tilbake, men kan ikke si jeg merka noe voldsomt slark noe sted. Eneste er om hånbrekken på være av for å kjenne på bakhjula, den tenkte jeg ikke på å løsne.
Aroid Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Løfta opp bilen med jekken dekk for dekk og røska frem og tilbake, men kan ikke si jeg merka noe voldsomt slark noe sted. Eneste er om hånbrekken på være av for å kjenne på bakhjula, den tenkte jeg ikke på å løsne. hjelper ikke bare sjekk slakker når ett hjullager kan var tørr. da må man snur på hjulet. ikke altid man grei å snur på hjules så fort at man får en lyd fram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå