Gå til innhold

Litt alternativ motorhobby- MopedRacing


Anbefalte innlegg

Nå følte jeg plutselig et veldig savn etter min gamle Suzuki AC 50.

Den hadde klipt dreieskive, forgasser fra en GT 125, hjemmelaget potte, og en 12 volts hårføner med frakoplet varmeelement der luftfilteret normalt burde stått. :lol:

Ahhh. Nostalgi. :D

Suzuki-AC50.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mopperacing er det årlig her nede på en lokal MC klubb. Dukker opp mye alkoholdige "mopeder" der.

Selv kjørte jeg en altfor påkosta Derbi GPR trimmet fra 2,5hk til 17,2hk, og 60 000 kr . Angrer enda på at jeg solgte den (med enormt tap). Den tok lett en E30 M50 i aks 0-100. Og HYSTERISK moro å hente posten, eller stikke på kjappvisit til butikken med.

bikepics-107684-full.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følte jeg plutselig et veldig savn etter min gamle Suzuki AC 50.

Den hadde klipt dreieskive, forgasser fra en GT 125, hjemmelaget potte, og en 12 volts hårføner med frakoplet varmeelement der luftfilteret normalt burde stått. :lol:

Ahhh. Nostalgi. :D

Suzuki-AC50.jpg

Ohh, AC 50 var min første også! Filt dreieskive stor gasser, maks borret trimsylinder, eksos +++

Den gikk GODT!

Kommet over en så hadde jeg nok kjøpt idag.:)

Husker også jeg manglet batteri og regulator, så den spiste 24v lastebilpærer selv med dim og langlys på samtidig.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følte jeg plutselig et veldig savn etter min gamle Suzuki AC 50.

Den hadde klipt dreieskive, forgasser fra en GT 125, hjemmelaget potte, og en 12 volts hårføner med frakoplet varmeelement der luftfilteret normalt burde stått. :lol:

Ahhh. Nostalgi. :D

Suzuki-AC50.jpg

åhh, sånn hadde jeg også! gikk i 130 med 2 på! det triste var at plutselig så sto råden ut et sted hvor den ikke burde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he, dette vekte gamle minner ja. Drev på mye å trimma mopeder ja med sveising av kammerpotter, dreiing av topp og porting av sylindre :D

Forteste på moped er 160kmt på honda mb5 med 80ccm møtor med 110ccm sylinder med nøye utregna porter, topp og potte pluss 38mm gasser, he,he.

Dro fra 34hk honda nsr opp til 130kmt :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he, dette vekte gamle minner ja. Drev på mye å trimma mopeder ja med sveising av kammerpotter, dreiing av topp og porting av sylindre :D

Forteste på moped er 160kmt på honda mb5 med 80ccm møtor med 110ccm sylinder med nøye utregna porter, topp og potte pluss 38mm gasser, he,he.

Dro fra 34hk honda nsr opp til 130kmt :mrgreen:

Galemathias :lol: Jeg og en kompis drev å skrudde 190cc kit på hans NSR. Det gikk 225 på GPS med kynisk dreving (150-220 gikk saaakte).

Han mente han skulle sette inn annen girkasseutvekling og prøve med elstyrt tenning og nitrous så skulle han knekke 250km/t. Takk og lov ble han 18 og solgte sykkelen før det hadde vært natta for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grommeste var vel T50MX2 med 125 DT motor med 175 trim syl, gikk 140 og på hjule på alle gira.

Hadde også TS50X med RM125 motor, med vannavkjølinga og alt på stell. Så helt org hvit ut ellers.

Kompis hadde ZR50SL med ER100 motor med godt porta 125 syl, den kjørte jeg nesten 2 km på bakhjule med, for mange mange år siden. :wink:

Den gule på bilde hadde "kun" Malossi 11hk og gikk ca 110.

d2z7q6bvhwl091z5ibi4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he, dette vekte gamle minner ja. Drev på mye å trimma mopeder ja med sveising av kammerpotter, dreiing av topp og porting av sylindre :D

Forteste på moped er 160kmt på honda mb5 med 80ccm møtor med 110ccm sylinder med nøye utregna porter, topp og potte pluss 38mm gasser, he,he.

Dro fra 34hk honda nsr opp til 130kmt :mrgreen:

Galemathias :lol: Jeg og en kompis drev å skrudde 190cc kit på hans NSR. Det gikk 225 på GPS med kynisk dreving (150-220 gikk saaakte).

Han mente han skulle sette inn annen girkasseutvekling og prøve med elstyrt tenning og nitrous så skulle han knekke 250km/t. Takk og lov ble han 18 og solgte sykkelen før det hadde vært natta for han.

He,he, ja skal vel kanskje takke høyere makter for at man overlevde mopedtida og de første årene med bil.

Godt man roer seg litt etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...