beyeren Skrevet Juni 23, 2011 Share Skrevet Juni 23, 2011 Hei hå, Har lenge tenkt på og legge ut mitt lille men tidskrevende prosjekt her på bimmers men har aldri hatt tid til og begynne. Men fant ut at jeg burde vell gjøre det nå eller så blir det aldri gjort. Jeg gikk til inkjøp av en billig e30 litt før jul da dette har altid vært min drømmebil og sjangsen var der. Bilen ble kjøpt for en nokk så rimelig penge syns nå jeg. Bilen har vært eid av 1-2 eiere og første eier har hatt bilen siden den var ny til en måne før jeg kjøpte den så jeg syns det var et godt kjøp. Planen var først og sveise det rustet som var på bilen og bare ta litt etter litt og bruke det som hverdagsbil først men så har det bare ballet på seg videre som det vanlig vis pleier og gjøre Så nå er planene og sveise rustet som er på bilen, Montere turbomotor og lakke fangerene og skjørtene. M50b25 motor er det jeg sitter og venter på og få tak i da det er den jeg egentli vill ha men jeg har ikke den beste økonomien nå får tiden så jeg får nøye meg med m50b20`en Denne skal bli brukt som bruksbil så det blir ikke noe spessielt syke greier av det men nokk til og flytte seg vertfall. Og ikke minst skal den gå bredt Karroseri: 316 1986 preface 2dørt mod med takluke. Rustmessig stander er den ok, hjulbuene bak må byttes. Litt av kanalene på begge sider og litt i golv på begge sider. Ellers er den god for rust. Når jeg kjøpte bilen var bilen omtrent helt dønn orginal, var bare noen jalla angel eyes med lykte senker og sota baklys. Men er ikke noe stor fan av preface looken så det skal endres Motor: Foreløpig er det 2literen til en e34 som skal bli brukt da jeg hadde en stående. Turbo blir det vist også Skal kjøre med orginal innmat og kjøre safe på trykket til jeg har fått tak i ny motor, da lader vi mer for jeg bryr meg egentlig ikke om motoren da jeg fikk den gratis Etter sommeren blir det b25 motoren med lavkomps stempler og litt snax som jeg satser og presse ut ca 300hest av viss ikke mer, som ikke skal være så vanskeligt. Slik så bilen ut når jeg kjøpte den(dårlige bilder, fra forrige eier): Etter jeg kjøpte bilen har jeg blant annet: Montert meg "go" ratt Nye grill nyrer og angel eyes, sorte Senkefjører, 60-35 Fått tak i Bakfanger bakrutesenker og fått sveist ene hjulbuen Frontfanger anskaffet Fått i M50B20 motoren Nye Felger og Dekk HER er jeg kommet nå til dags dato. Dette var sist helg. Begynt med og demontere fronten for tilpassing av Aluradiator, Intercooler og frontfanger. Så det gjenstår litt enda som dere kan se Grunnen til at jeg tar så mye litt etter litt er at jeg går i lære nå og bor i 30 min pluss ferje fra hjembyen min og der bilen står. Men jeg har tolmodighet og stor motivasjon til og få den klar nå i løpet av juli. Dette er mitt første skikkelige bilprosjekt og ikke minst prosjekt tråd så vis det er noe jeg gjør gal eller noe så er det bare til og skrike ut. Lite bilder har blitt tatt mens jeg har gjort ting men har ikke hatt noe godt kamera, det har jeg fått meg nå så nå blir det mer bilder Så kan vi ramse opp litt som er gjort som jeg ikke har bilder av. Byttet bærearm bak Lagt opp retur røyr da dette ikke er på forgassermotorer. Montert radiator med el.vifte Moddet elnettet (utestet) Sentrert clutchen Montert girkassen Montert justerbar shortshift Montert det meste av vannslanger og dill bagasjelokk lås Skiftet dørstoppere da de var ødelagte Byttet endeledd på styrestag, Begge sider sveist den ene kanalen Montert E36 gasswire Montert Turbogrenrøyr Montert turbo Så har vi det som gjenstår: Feste alle slanger og kabler Koble opp ledninger til radiatorvifta Legge opp ledning til bensinpumpa Montere intercooler/tilpasse trykkrøyr Sveise opp downpipe Montere mellomaksling Modde fester til frontfanger Sveise andre kanalen, hjulbuen og de 2 hullene i gulvet. Så må Frontfanger, bakfanger, bakrutesenker, sideskjørt lakkeres og monteres. Det er vell det jeg kommer på i farten, er vell sikkert litt mer småplokk men det kommer i senere oppdateringer. Så får vi se om jeg får skrudd litt i morgen så intil videre snakkes Mvh Beyeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luunde Skrevet Juni 25, 2011 Share Skrevet Juni 25, 2011 Guuud får ein flotte Rx7 vedsiden av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beyeren Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2011 Du liker den ja, flott den men det er e30 som teller Bare du og fardin som ikke har forstått det enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå