Gå til innhold

Trenger hjelp til montering avElectromotive Tec GT på s38b38

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal altså montere dette på motoren min.

For å være ærlig har jeg null peiling på datasprut, så om noen her kunne hjulpet meg hadde det vært supert :)

Som jeg har forstått fjerner man orginal hjerne og lodder seg innpå ledningene der?

Da trenger jeg altså et skjema over ledningene vil jeg tro?

Jeg skal bruke Electromotive coiler og map sensor så bruker jeg orginale sensorer på resten.

Hvor skal jeg montere map sensor?

Håper på svar :)

mvh

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er en fordel at du spør om support der du kjøpte sprutet, for det bør du få..!

På en annen side så er det nok det lureste at de som forhandler sprutet eller den som skal mappe det kobler det opp for deg.

Skrevet
Det er en fordel at du spør om support der du kjøpte sprutet, for det bør du få..!

På en annen side så er det nok det lureste at de som forhandler sprutet eller den som skal mappe det kobler det opp for deg.

Kjøpte det på Bjørnstadbil, så regner med det ikke er noe problem :)

Men blir jo fort noen tusen om de skal montere det da.. Har jo koblingsskjemaet på spruet så det er jo sikkert ikke noe problem, bare det jeg lurer på er om det bare er å finne igjen ledningene som går inn på org hjerne, og lodde seg innpå de(så feks på bensinpumpa, at jeg finner rette ledning for den i kontakten til orghjerne, klipper den og lodder den på ledninga til sprutet? og da samme med kamakselsensor, tempføler, veivsensor, innsugstempsensor?)

Skrevet

Det der skal jeg ikke svare på, for det der har jeg ikke kontroll på. Har en som gjør slikt for meg billig og ekstremt bra. Han bygger alltid nytt ledningsnett på motoren.

Skrevet

Har akkorat kobla tec gt.. Veeeldig enkelt sprut å koble egentlig.. Bare skaff deg autodata. Der har du koblings skjema på hva alle pluggebe er på orginal stikket!:) lykke til!;)

Skrevet
Har akkorat kobla tec gt.. Veeeldig enkelt sprut å koble egentlig.. Bare skaff deg autodata. Der har du koblings skjema på hva alle pluggebe er på orginal stikket!:) lykke til!;)

Hvor finner jeg autodata? :P

Skrevet

Autodata hørtes veldig interessant ut. Har selv brukt alt for mange timer på å klø meg i hodet når det kommer til å finne ut hvor alle ledningene fra ECU går videre.

Har lenge vært på utkikk etter en pinout eller lignende, men har aldri funnet noe. Er dette noe autodata har? Tenkte da å skaffe et slikt hvis det dekker Motronic 403 ECU, sparer sinnsykt mye jobb og arbeidstimer på det i tilfellet.

Det er ikke noen som tilfeldigvis har det liggende da? Evt gjør http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AUTODATA-EMS-Color-Wiring-Diagrams-USB-Flash-Drive-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4cf6fada21QQitemZ330561149473QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools#ht_960wt_939 denne nytten?

Skrevet

Står vell ikkje fargene på ledningene nei, men står liksom: pinne nr 23 går til dyse nr 3 osv:) så går veldig greit å bruke autodata.. Jeg har det på pc, men er veldig usikker på om det går an å legge det på cd.. Prøvde å legge det på en minne penn for å bruke det til andre pcen men d funka ikkje.. Men kan prøve å brenne det på en cd å vist det funker skal jeg si ifra:)

Skrevet

kan si deg med engang om du ikke skal ha turbo så trenger du ikke map sensor.. det funke rikke uansett...

må bruke TPS bassert mapping da en motor med 6 spjeld hr for lite vakum til å funke...

Skrevet

må uansett ha mapsensor eller lmm, kan ikke bruke BARE tps.

EDIT: formulerte meg vel noe forenklet... Man KAN kjøre med bare tps som last, men så lenge det er en bruksbil og ikke en rally/løpsbil så er det ikke å anbefale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...