Syse Skrevet Juni 24, 2011 Share Skrevet Juni 24, 2011 ... Så da etter mye om og men falt valget endelig på en (nesten)strøken 320iA Cabriolet. Jeg var å hentet den i Lørenskog i går kveld, og hadde en fin tur hjem, tross regnvær Det er litt småplukk jeg kommer til å utbedre for å få den så nærme 100% jeg bare klarer, men har iallefall ett mål for øyet: Holde den så original som mulig! Det eneste uoriginale jeg (forhåpentligvis) kommer til å utstyre bilen med er kvalitetsfjærer fra H&R som senker 40/10. Det ser ut til at de originale fjærene har sunket en del, så bilen er veldig lav bak i forhold til foran. Jeg hadde planer om å kjøpe BBS CH felger, men økonomien satt en midlertidig stopper for det. Jeg liker egnetlig M Double Spoke II ganske godt.. De er dessuten dønn strøkne! Det er mye nylakkert på bilen: Front-, bakfanger, skjørter og speil er tatt av, pusset og lakkert opp List rundt nyrene, panser, forskjermer, bakskjermer og bagasjeluke er kjøpt nytt og lakkert pga. rust. Tidligere eier var så grei mot bilen at han også byttet alle skiver og klosser Bakruten skal skiftes ut, fulgte med ny til bilen. Jeg er kjempefornøyd med interiøret og fargen. Fikk vasket reservehjulsbrønnen idag også, byttet ut 16" reservehjulet med 17" M Double Spoke II reservefelgen. Bagsjeromsmatten er grundig renset, da den er gått ut av produksjon og jeg ikke får tak i ny. Vehicle information Type code BJ41 Type 320I (EUR) Dev. series E36 © Line 3 Body type CABRIO Steering LL Door count 2 Engine M52 Cubical capacity 2.00 Power 110 Transmision HECK Gearbox AUT Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303) Upholstery LEDER STANDARD/SAFRANGELB (P7SG) Prod. date 1997-12-05 Order options 243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER 260 SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER 269 LT/ALY WHEELS RADIAL STYLING 305 REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 380 HARDTOP PREPARATION 388 SOFTTOP BLACK 395 ROLL-BAR PROTECTION SYSTEM 399 SOFTTOP OPERATION, FULLY AUTOMATIC 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 441 SMOKERS PACKAGE 464 SKIBAG 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE 510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM 520 FOGLIGHTS 528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC) 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY 669 RADIO BMW BUSINESS RDS 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 704 M SPORT SUSPENSION 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 719 SPORTS EDITION 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET 915 BODY SKIN CONSERVATION, DELETION 929 WIND DEFLECTOR ENCLOSED 971 EXCLUSIV PACKAGE Series options No. Description 214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION 246 STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL 411 WINDOW LIFTS, ELECTRIC 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING - To be continued Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny86 Skrevet Juni 24, 2011 Share Skrevet Juni 24, 2011 E36 er for de barske gutta som ikke er redd for å se problemene i hvitøyet. Hehe. Grattis med pen cab. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2011 Hehe takk - i guess Regner med at det blir en og annen ting jeg må fikse på, men det er da litt stas også =) Er i vurderingsfasen om jeg skal benytte bilen kun til sommerbruk eller om det blir helårsbil. Så fort jeg får råd skal jeg sette den på Tønsberg Antirust for behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Juni 25, 2011 Share Skrevet Juni 25, 2011 Gratulerer med flott bil Så deg istad, du dro ned gata ved Rema1000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2011 Gratulerer med flott bil Så deg istad, du dro ned gata ved Rema1000 Tusen takk Det stemmer nok det ja! Du må beholde den fine caben din, den er jo så fin å se på mens jeg rusler langs eikveien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Du som havnet opp med denne ja, kikket på den og ga litt interesse men aldri vært helt "fan" av automat. Syntes det var en fantastisk farge kombinasjon! Liker planene om senk. Få igjen av orginale e36 M-tech i Norge nå, så ta godt vare på a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Se her ja! Du har god smak Syse, denne var meget pen og riktig.. Automat er veldig deilig og cab er jo tross alt en cruiser? Må få tatt en titt på denne en dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2011 Du som havnet opp med denne ja, kikket på den og ga litt interesse men aldri vært helt "fan" av automat. Syntes det var en fantastisk farge kombinasjon! Liker planene om senk. Få igjen av orginale e36 M-tech i Norge nå, så ta godt vare på a Jeg skal ta så godt vare på bilen jeg bare kan Er det din bil du har bilde av i avataren din? Finner ingen tråd om den.. Ser veldig bra ut! Se her ja! Du har god smak Syse, denne var meget pen og riktig.. Automat er veldig deilig og cab er jo tross alt en cruiser? Må få tatt en titt på denne en dag! Takk for vennlige ord, som vanlig Richard! Bare si en dag, så kan du få prøve den også Er utrolig deilig med automat igjen, har virkelig savnet det! Det blir bare cruiser ja, skal se hvor strøken jeg klarer å få den. Jeg tok desverre ikke noe bilde av bagasjeromsmatta før jeg rensa den, men den så ikke ut - hadde en del tilsynelatende kaffeflekker på seg som var svært vanskelig å få ut, pluss at festestroppene var grå. Kantene på matten var krøllete og ville ikke ligge skikkelig i bagasjerommet, men nå blir det andre boller! Bilde etter rens, tørk og retting: Som det går frem av bildet er festene til stroppene noe ødelagt, jeg skal se om jeg får byttet disse, hvis ikke må jeg nesten bare leve med det! :/ De er iallefall funksjonable. Som det vises øverst til høyre på bilde er matten noe skrukkete. Jeg fikk ikke rette dette helt ut, men ble iallefall langt bedre enn det var! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Ser veldig bra ut detta Syse! ikke alle som bryr seg om bagasjerommet sitt, så lenge den er grei utenpå. En ting som er ubrukelig med e36 cab'n er vell akkurat bagasjeroms plassen Når jeg hentet pappesken med senkefjører fra GS var det såvidt den passet inni der hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manovi Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Veldig fin cab syse, gratulerer! skal holde utkikk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2011 Takk for det, gutta Er alltid gøy å gnikke på den nye bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Gratulerer med ny bil (igjen) Den gullfargede E46'n da? Hva skjedde med den? Ser veldig fin ut denne da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2011 Gratulerer med ny bil (igjen) Den gullfargede E46'n da? Hva skjedde med den? Ser veldig fin ut denne da Jeg hoppet av i siste liten - det er skummelt å kjøpe bil usett, og jeg fikk en del varsellamper opp som gjorde at jeg trakk meg. Men nå er jeg veldig glad for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Skjønner Denne ser jo virkelig fin ut og er jo skikkelig digg med cab da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2011 Ja, det skal være snickers og twist! Aldri hatt cab før, så det var virkelig deilig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå