Gå til innhold

'98 320iA Cabriolet, M-tech - Fremdeles et stykke å gå..

Syse
 Share

Anbefalte innlegg

Flott bil det her Syse, må jo få tatt den i nærmere øyesyn straks, polering kanskje? Har en bod full av produkter du kan tyvlåne litt en dag ;) Felgene dine synes jeg er knallbra, passer godt på cab. Jeg ville nok kikket etter M3 speil.

Når kommer det blålys på denne da? :mrgreen:

Det eneste som ikke er byttet av panelet på denne bilen er nå dørene :) jeg har sett det har begynt å komme noen små rustbobler nederst i hjørnene, så det er noe som må gjøres. Når jeg da gjør det, vil jeg også bytte til m3 speil :) må bare prioritere å få den i en sikker kjørbar stand, da den vil bli brukt til pendling!

Vedr. Det 3M kittet, så vet jeg at jeg gjorde en brøler, ja :) Jeg blir å bytte lykteglassene sammen med blinklysene etter vinteren tenker jeg!

Felgene er jeg veldig fornøyd med! De er jo også helt strøkne :) jeg lurer bare på om de konverteres om til vinterhjul, eller om jeg finner noen andre til i vinter! Har lenge hatt lyst på breyton GTS :)

Vi tar en dag til denne uka med en samling!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk takk Mysild!

Hentet litt inspirasjon fra deg og tenkte på hvite felger til neste sesong! Var og hentet et sett med Forged M Double Spoke felger i 17". To i 7,5 og to i 8,5. Litt usikker på om jeg skal kjøre 225/45 på alle 4 eller om jeg skal 245/40 på bakfelgene.. Uansett så var felgene så og si strøkne bortsett fra litt lakk som boblet på et par av de. Det var absolutt ingen kantkjøring eller andre sår på de :)

Det blir nok seende bra ut uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å? jøss, kult! :-)

erfaringsmessig, og mitt eget synspunkt, er at, double spokene IKKE er fine i hvite... den glipen i midten gjør at de blir seende litt rare ut for meg... tror litt mørkere grå kan være kult, eller noe annet sprelsk... og husk! hvit er et helve** å holde reint... jeg har mine egne planer også for våren, og det blir litt mer sprelsk enn hvit :-P hvorfor vil du ha så store dekk? jeg kjører 215/40 jeg, bare pga jeg kan ha den lavere da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Ja.. Da var vel "uhellet" ute igjen..

Det har skjedd en feil under montering av støtdempere bak. Dette er selvfølgelig ikke resultatet av et verksted, så ingen erstatninger ligger og venter for lille meg :(

Uansett: Da jeg bestilte komplett sett til støtdempere m/foringer, pakninger, skruer, skiver osv. manglet det selvfølglig to små skiver til summan av 10 kroner.

Dette resulterte i at begge støtdemperene har skutt igjennom festene sine og banket gjennom softtoppen min. Det blir iallefall ny kalesje til sommeren #-o

(Bilder kommer når serveren er oppe igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så ufattelig kjipt :( Angående hvite felger er det ikke noe stress å holde de rene. Bruk en ordentlig felgrens bare. Hvis du tar høyttrykkspyler først, sprayer på felgrens og spyler med HT, så er felgene rene nok til vanlig med mindre du skal på treff, da må det gnikkes litt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heldigvis ordnet opp i sakene nå! Stikker innom BMW og får nye deler og tingene på stell. Til våren har jeg avtalt bytte av kalesje. Kalesjen er riktignok ikke original, men stoffet er visst det samme BMW bruker, i tillegg til at ruten skal være lik.

Firmaet stiller dessuten garanti, noe som er VELDIG tiltalende akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så ufattelig kjipt :( Angående hvite felger er det ikke noe stress å holde de rene. Bruk en ordentlig felgrens bare. Hvis du tar høyttrykkspyler først, sprayer på felgrens og spyler med HT, så er felgene rene nok til vanlig med mindre du skal på treff, da må det gnikkes litt også ;)

greit nok det, men! med felgrens fjerner du voksen, og etterhvert vil du da lage "porer" i lakken på felgene som er UMULIG å holde rene... mine har et snev av gult nå, men kan poleres, men stress jobb! lettere å bare lakkere igjen :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til felger, så blir det nye Vredestein Wintrac på M Double Spoke II denne sesongen, også blir de lakkert hvite til våren med Dunlop gummi.

Fra og med neste vinter blir da Froged M Double Spoke vinterhjula.

Håper jeg slipper flere sure overraskelser nå ><

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som har snøring på om jeg kan ettermontere:

- 18 knappers OBC?

- OEM Cruise Control?

- BSW Bavsound system (10 speakers)?

Jeg vet at "alt er mulig", men jeg tenker på om dette kan gjøres uten at jeg må rive bilen i atomer først..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok det, men! med felgrens fjerner du voksen, og etterhvert vil du da lage "porer" i lakken på felgene som er UMULIG å holde rene... mine har et snev av gult nå, men kan poleres, men stress jobb! lettere å bare lakkere igjen :-P

Ikke helt riktig, bruker du en felgrens som er snill mot LSP som er syrefri (eller f.eks blander den ut mildt)så skal den tåle endel vask for voksen er borte. Dessuten er det jo bare å vokse med jevne mellomrom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Da var vel "uhellet" ute igjen..

Det har skjedd en feil under montering av støtdempere bak. Dette er selvfølgelig ikke resultatet av et verksted, så ingen erstatninger ligger og venter for lille meg :(

Uansett: Da jeg bestilte komplett sett til støtdempere m/foringer, pakninger, skruer, skiver osv. manglet det selvfølglig to små skiver til summan av 10 kroner.

Dette resulterte i at begge støtdemperene har skutt igjennom festene sine og banket gjennom softtoppen min. Det blir iallefall ny kalesje til sommeren #-o

(Bilder kommer når serveren er oppe igjen)

Var det derfor du prøvde ringe idag eller? Vanvittig kjipt da, bytt også tårnlagre neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nai, det var ikke derfor jeg skulle ringe deg :) Det var vel for å skryte litt av godt utført arbeid på torsdag :) Det var en annen sak også, men det kommer jeg ikke på ifarta - du får heller ta telefonen neste gang!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...