Gå til innhold

'98 320iA Cabriolet, M-tech - Fremdeles et stykke å gå..

Syse
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, jeg hadde akkurat stått opp fra lite søvn etter nattevakt, så jeg hadde mer enn nok med å tenke på vei og trafikk :)

Tusen takk for koselige ord! Jeg har forresten sett en E36 coupe avbildet med hvite Double Spoke - det så utrolig bra ut! Håpet er derfor oppe for neste sesong :) Vedkommende bil hadde også gule tåkelys.. Det var veldig stilig, men tror det blir litt for hardcore for meg i første omgang. Jeg får klare meg med hvite lys :)

Vi må få til en innendørs samling med vask og gnikk snart, jeg har hørt du har svært kyndig på feltet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig bilen på beina igjen!

Fått tatt storservice har jeg også :) Så da er det masse ny væske i bilen.. Termostaten måtte jeg også bytte, og det var utrolig deilig å få gjort. Nå blir bilen varm etter bare få kilometer med kjøring - klar for vinteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Jo nå skal du høre..

Jeg fikk solgt hardtopen til en god pris og måtte derfor framskynde skifte av kalesjen på grunn av hull i den gamle. Dessuten opplevde jeg av og til at den ikke alltid la seg optimalt eller brettet seg ut slik den skulle. Jeg håpet at dette ville endre seg så fort jeg fikk skiftet til ferskt stoff og ny kalesje. Dette også på grunn av at det var montert uoriginal bakrute i den originale kalesjen.

Jeg hadde inngått avtale med et enkeltmannsforetak i Larvik som tok på seg jobben og stilte garanti for kalesje og montering. Jeg ønsket garanti fordi varen var uoriginal og jeg ville forsikre meg mot ytterligere uhell. dette til tross for at selger sier kalesjen er sydd etter målsøm fra BMW og at stoffet er originalt.

Da jeg fikk den tilbake så den med første øyekast meget bra ut. Det var en lite glippe mellom bakerste del av kalesjen og bilen som montør sa ville strekke seg til. Jeg fant dette troverdig.

Da jeg satt meg inn i bilen så jeg straks at airbaglampen lyste rødt samt at knappen på kalesjestyringen blinket. Da jeg trykket på knappen hørtes det en lyd som minnet om tannhjul som "gnagde" mot hverandre. Montør stilte seg uforstående til problemet og mente kalesjen fungerte fint mens han hadde jobbet med den.

Videre framsto vedkommende som svært uprof og hadde generelt lite peiling på cabriolet. Det kan nevnes at han annonserte med mange års erfaring, siden 2002, på feltet.

Dessuten var innertaket på bilen ikke montert riktig og deler av mekanismen var synlig i tillegg til at taket ikke var stramt slik det burde vært. Det ble også funnet en del metallspon i baksetene til bilen. Det er uvisst hva dette stammet fra.

Jeg har aldri tidligere opplevd at motoren til kalesjen oppfører seg slik. Da jeg solgte hardtopen en uke før, gikk kalesjen på uten problemer. Den er helautomatisk. Airbaglampen lyste ikke da jeg leverte bilen til montøren.

Han har allerede fått betalt kr 9000 han ikke vil tilbakebetale.

Jeg har fått time hos BMW til mandag for diagnose og sakkyndig uttalelse om feilene.

Tar gjerne i mot tips! Jeg er utrolig fortvilet over situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips har jeg dessverre ingen å komme med da jeg har lite erfaring på området, men litt medfølelse går det an å komme med.

Virker som du har blitt utsatt for en besserwisser som ikke har moralske problemer med å loppe folk for penger og deretter rømme fra ansvaret. Skulle ønske folk kunne holde seg for gode til slikt.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...