BMWtotti Skrevet Juni 25, 2011 Share Skrevet Juni 25, 2011 Fikk ett problem på min VW Taro (Hilux) i dag. (moderatorene får bare slette tråden dersom de føler det ikke passer inn siden det ikke er BMW det er snakk om) Var ute og kjøre, også begynte batterilampa å lyse. Batterispenningen på indikatoren så bra ut, så jeg valgte å kjøre hjem. Etter litt feilsøking kan jeg se at spenninga varierer med turtallet på motoren. Har da en teori om at det er spenningsregulatoren som har tatt kvelden. Spørsmålet mitt er egentlig om det kan være farlig å kjøre med dette noen dager? (Skal selvsagt få tak i ny, men litt kjipt å bli helt billaus) Er som sagt en Hilux, så elektroniske systemer som er ømfintlig mot spenningsvariasjoner er det ikke her. Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juni 25, 2011 Share Skrevet Juni 25, 2011 hvor mye spenning har du på 2000Rpm fra dynamoen med forbrukere på? Jeg regner med du har en dieselmotor toyota typen. Men jeg husk at det er ikke løse spenningsregulator på dynamoen din. Og vist du har diesel motor så står også vacum pumpe bak på dynamoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWtotti Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2011 Nope, bensin 2,2 liter. (Passe på å kjøpe noe som er skikkelig uøkonomisk å kjøre med) Sitter en boks på førersida av motorrommet som ligner mistenkelig på en spenningsregulator. Har ikke målt hva spenninga faktisk er. (Fant ikke noe multimeter her) Eneste jeg har sett er at spenninga ligger innenfor max/min området på indikatoren i displayet. Skal få tak i ett multimeter å skjekke skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå