bert Skrevet Juni 25, 2011 Share Skrevet Juni 25, 2011 Noen som har litt snøring når det kommer til oppgradering av motor fra 2,8 til 3,2 (s52) må sikkert ha komplett ledningsnett fra e36 men lurer på om gearkassen holder da jeg vil beholde automatkasse. Motoren som står i bilen nå er en 2,8 fra 1999 med 265000km men vil ha en 3,2 fra m3 e36 Eller er det mer lønnsomt å montere en kompressor , men da kommer vel km til å spille en stor rolle på holdbarhet på motor. alle tilbakemeldinger mottas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juni 25, 2011 Share Skrevet Juni 25, 2011 Hvorfor ikke bare sette inn en S62B50 fra E39 M5? Er det pga. at du vil gjøre det mest mulig "anonymt", eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bert Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2011 Det stemmer, vil ha det så nært orginalt utseende som mulig i motor rom men med 321hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Bruker ledningsnettet fra 3,2'n ja. Må klippe av motorkontakta og lage til slikt stikk som det er på e39'n. Bare å sette seg ned med koblingsskjemaene og kose seg ...hehe Mekanisk er det ikke store utfordringene Startsperra må kodes når du har satt inn nye motoren. Å bruke automatkasse hadde jeg ikke funnet på, det trur jeg er dårlig butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Det stemmer, vil ha det så nært orginalt utseende som mulig i motor rom men med 321hk S52 har 240hk.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Håper han vil ha S50B32, ellers hadde jeg aldri giddi alt styret for S52 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 S52 ser jo veldig lik ut da, så det vil helt sikkert ikke bli oppdaget i en kontroll.. Men henger meg på Mikael, mye jobb for lite effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Det stemmer, vil ha det så nært orginalt utseende som mulig i motor rom men med 321hk S52 har 240hk.... s52b32 har 321hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Nei..s50b32 har det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Det stemmer, vil ha det så nært orginalt utseende som mulig i motor rom men med 321hk S52 har 240hk.... s52b32 har 321hk. Nei. Den har 240hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Hvor mange hk tåler en original e39 autokasse? 300+ høres litt "vondt" ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Hvor mange hk tåler en original e39 autokasse? 300+ høres litt "vondt" ut. Viss den 528iA deler kasse med f.eks 530d så er det ikke noe problem. Det er newtonmeter som spiser kasser. M52B28 har 280nm og S52B32 har 240hk/320nm. Så hoppet er ikke SÅ stort. Men jeg ser jo at tråd starter snakker om 321hk og da er det S50B32 som gjelder, da har du 350nm. En 530d har 390 og 410nm alt etter årsmodell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpowerman Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Automatkassen på 528 tåler jo godt en kompressormontering, så hvorfor ikke en S50B32? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Og hvordan blir det med styringen til automatkassa? er ikke den koblet opp imot motorstyringen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Det er riktig. Enda en utfordring der. Og koble det opp ser jeg ikke som problemet, men det få kassa til å skjønne at den kan dra mye lengere på girene derimot. Jeg hadde gått for manuell kasse i stede og fått mye bedre utbytte av motoren=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå