smurfeus Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Hei. Har nettopp gått til innkjøp av overnevnte bil, og er særdeles fornøyd. Imidlertid får jeg ikke aktivert bluetooth (umulig å "ticke" boksen i iDrive), og iDriven finner ikke iPoden. Har lest diverse forumsider ang. sistnevnte, og det er ting som tyder på at nyere versjoner av iPod nano ikke støttes. Noen som har erfaring? Kit'et er originalt, og montert og kodet av merkeverksted. I tillegg er det nylig byttet navigasjon, og bilen er oppdatert med siste software. Har bestilt time for sjekk av BT, men noen som har erfaring? Leste et sted at bytte/fjerning av cd-veksler påvirket BT? I dette tilfellet er cd-veksler erstattet med iPod-kabel. Noen som har tips/lignende erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Juni 28, 2011 Share Skrevet Juni 28, 2011 Du har ettermontert USB om jeg forstår deg rett? Er den mer tilpasset, eller trenger du da den samme kabelen som for originalmontert? Hva er problemet med bluetoothen da, finner ikke den telefon heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smurfeus Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2011 Det er ettermontert BMW sitt originale kit for iPod, med iPod-kontakt i hanskerommet. Den er koblet rett i anlegget, og erstatter etter hva jeg kan forstå kabelen til cd-veksler. Problemet er ikke kabelrelatert, men at den ikke "finner" iPoden. Dvs. det kan jo selvsagt være at kabelen er ødelagt, og at det er derfor den ikke finner iPoden, men jeg lurer altså på om det er relatert til selve iPoden og versjonen av denne. Problemet med bluetooth er at jeg ikke får aktivert bluetooth, dvs. i menyen på iDrive. Bilen dukker heller ikke opp når jeg scanner etter enheter på telefonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Juni 28, 2011 Share Skrevet Juni 28, 2011 Om det er BMW sitt originale er det mulig du må ha den spesielle kabelen med forgrening til både USB og Aux fra iPoden. Mener at da jeg prøvde å bruke standard iPod-kabel i svigers sin E91 for noen år siden så ble den ikke synlig. Kjøpte nylig en 5-serie med original USB, men har der kun prøvd den spesielle USB/Aux-kabelen. Den fungerer helt fint med nyeste iPhone og iPod Touch. Bluetooth må aktiveres i iDrive før du kan finne den på telefonen ja, men det regner jeg med de lett løser på verkstedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smurfeus Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2011 Jau, man får håpe det. Ser at det er flere som har hatt samme problemet med litt søking. SKal teste i dag med en eldre generasjons iPod for å se om det er det som er problemet. Ang. Bluetooth så er nettopp Navigasjon byttet, så mulig at man har glemt å aktivere noe eller tilsvarende etter arbeidet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Juni 29, 2011 Share Skrevet Juni 29, 2011 Vil tippe det bare er å aktivere ja. Skal ikke selge magasinet ditt om det ligger ubrukt da..? Mistenker at eject-knappen er ødelagt på mitt fra 2008, men har en 2004 på lån også og det ser ut som om det er samme magasin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå