Gå til innhold

Dødt CD-magasin i 5-serie E61

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et originalt CD-magasin i hanskerommet på bilen jeg nylig kjøpte. Men, dette virker helt dødt. Har ikke hatt 5-serie før så er ganske blank på feilsøking. Det skjer ingenting når jeg trykker på eject-knappen. Er det noe jeg kan prøve på for å få liv i det? Hvordan tar man det ut f.eks.? Er det en egen sikring til denslags som bør sjekkes?

Blir veldig takknemlig for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er en 25A sikring du kan ta ut, som ligger på sikringsraden i hanskerommet. Gå i bagasjerommet i sikringsboksen, finn fram kartet over sikringene og hvor de går. Tror sikringen var en av de siste på raden i hanskerommet (sett forfra og starter fra venstre).

Hvis sikringen er hel, må du sjekke cd-magasinet og koblingene der. Mye mulig du har en deffekt enhet isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Skal prøve å se etter. Såg det var en mengde sikringer i baggasjerommet, men mulig jeg også skimtet noen til venstre for CD-magasinet også ( delvis gjemt bak veggen i hanskerommet. Mulig å få hanskerommet mer ned?). Forøvrig er også "CD" grået ut blant "FM", "AM" og "USB/iPod" på menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Ikke oppløftende. CD-magasinet våknet til liv igjen da jeg tok ut og satte inn sikringa og jobbet seg gjennom magasinet før det ble dødt igjen. Jeg låner tilfeldigvis en 2004 530d og det ser ut som om den har samme magasin som min 2008 520d, men på den er knappen til magasinet mye lengre ute slik at det kanskje er noe mekanisk som er ødelagt på min eject-knapp... Tips til feilsøking eller reparering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magasinet har ikke vært tatt ut på den uka jeg har eid bilen og det ser ikke ut som om det er CD-er i det nei. Ser den blar gjennom skuffene fra nederst til øverst når jeg tar ut og setter inn sikringa og ser at knappen er lengre inn enn på den gamlere bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...