Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis DU utelukker at det kan være termostathuset og er sikker på det, ville jeg ha sjekket slangeklemmene på begge radiatorslanger, og finner du fortsatt ikke noe feil, ville jeg ha sett på o-ringen som sitter på ekspansjonstanken der du presser den ned i radiatoren.

Vet denne kan ryke/morkne og har også vært borti at denne tanken sprekker ved flere tilfeller, og da nederst og inn mot radiatoren, dette behøver du ikke å kunne se med det blotte øye før du tar av tanken.

10298.gif

Del 3 på bildet, er oringen jeg mener og vannet som lekker fra her kan da bli blåst mot vifte og motor pga radiatorvifta

Som jeg skrev, så behøver du ikke å kunne se om det lekker vann der eller sprekken osv....

Har vært borti flere tilfeller hvor denne tanken sprekker eller o-ringen morkner/ryker.

Og da ser du ikke direkte hvor vannet blir av.

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Olja er fin, Det var ikke tanken heller. Har skrudd ut vannpumpen nå, den virker oppskrapet på baksiden, men vet ikke om dette er normalt.,

Men tror det er vannpumpen, for jeg tok av alt og tok vann gjennom med å bare helle inn ved termostathuset når det var av, og det kommer i underkant av vannpumpen, da er det vell enten en pakning eller selve pumpa

PS. ikke så veldig bra kamera

på det øverste ser du skrapene i toppen på den.

på det nederste bilde sitter det en liten gummiring helt innerst, den aller minste, den ser litt skadet ut. Er den viktig for at det ikke skal lekke vann ?

Bilder:

szwyalrfw9cuaqhto4ig.jpg

rqhy5gxl5t7x1wmnrz0y.jpg

Skrevet
den pumpa hadde ikke jeg stolt på. sikker på at du har fått rett pumpe? Virker jo som den bunner inn i blokken med rotoren, og at det da naturligvis lekker ut oringen.

Det var 2 knukke blader på vifta, kan det være grunnen kanskje? bestillte ny av den vertfall. henter den til onsdag...bladene var knekt rett ovenfor hverandre

Skrevet

Det er tilslutt det viktigste :) Sjekk oljen igjen om litt, for sikkerhetskyld.

Grå olje = vann i oljen = røket toppakninng(aller mest sannsynlig)..

Dette kan komme av høy temp som følge av lite kjølevann, evt lite sirkulasjon av kjølevann(som ved to rotorblad knekt) ;)

Skrevet
Jepp, da er nok problemet løst, fyll opp og luft systemet! :)

tror kanskje viskosekoblingen er klein, for når e står på tomgang en stund øker tempen en del, men så synker den igjen når e begynner å kjøre i litt fart, 40km/t + ca eller nosånt :P ikke 100% sikker når men vertfall når farten stiger synker den ned

itilfelle bestiller jeg denne fra tyskland, kosta 300kr der . koster jo nesten 2000 i norge :P

så lever jeg med det i 2 ukers tid

Skrevet

Hei :) Hadde selv lekasje i systemet nå nettopp, leverte den inn på verksted og følgte med på hele operasjonen. Han tvilte ikke en gang, e39 = termostathus, men hvis du har gjort det selv, så må du passe på å renske godt rundt inngangen.. Jeg vet ikke hva som har blitt sagt oppover, men jeg orker ikke lese alt :P Bare skriver i tilfelle det kan hjelpe.

Hvis du først skal bytte termostathus, sjekk viftereim og klima reim med det samme, greit å se om de er hele, mine var helt komplett voldtatte, var heldig som fikk øye på det med en gang..

Hvis det ikke blir bedre etter du har tatt en skikkelig finpuss ved montering av termostathus kan du f.eks sjekke slangene ved å smøre dem inn med zalo og vann, åsså pumpe forsiktig på slangene for å se om det kommer noen bobler ut, gjør det ikke det så kan du ihvertfall utelukke de. Er det ikke termostathus eller slanger vil jeg tro det er vannpumpa :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...