Begil Skrevet Juli 15, 2011 Forfatter Skrevet Juli 15, 2011 For di har bare til 3.2L brukt. og det er vel forskjell?
Dirty Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 har liggende, men må bare sjekke om det er til 3.0 og ikke 3.2
Begil Skrevet Juli 16, 2011 Forfatter Skrevet Juli 16, 2011 har liggende, men må bare sjekke om det er til 3.0 og ikke 3.2 Flott Klarer eg å få stempelet på plass igjen fra undersiden forresten? Og tar man ut motor og gir sammen, eller demontere først? Dette er min første bmw, så har ikkje prøvd før
Eirik Viste Skrevet Juli 16, 2011 Skrevet Juli 16, 2011 Jeg har en enkelt råde til S50B30 som jeg fikk med en defekt 3.0 M3 motor jeg kjøpte. 250 kr inkl frakt. Hilsen Eirik. 92 22 65 44.
Morty999 Skrevet Juli 16, 2011 Skrevet Juli 16, 2011 går nok ikke å ta det ut unnenifra.. + att skal du bytte 1 råde burde du vektballansere di etterpå for å være sikker på att alle veier like mye...
Begil Skrevet Juli 30, 2011 Forfatter Skrevet Juli 30, 2011 går nok ikke å ta det ut unnenifra.. + att skal du bytte 1 råde burde du vektballansere di etterpå for å være sikker på att alle veier like mye... Til opplysning går det fint å ta råden ut fra undersiden. Men stempelet går ikkje ut.
Morty999 Skrevet Juli 31, 2011 Skrevet Juli 31, 2011 å hvordan skal du da få råden ut av stemplet når det står i sylindern ?
Begil Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Skrevet Juli 31, 2011 Eg har nettopp gjort dette, så eg vet at det går. Stempelet stopper i"rammelageropphenget" i blokken, derfor går det ikkje ut. Men det er åpninger i "rammelageropphenget" akkurat der kryssbolten kommer, så den går fint ut. Bare snakk om å være litt flink. Du skjønner det sikkert når du ser det en gang. Skal prøve å ta bilde når eg monterer "nye" råden. tror ringene også kan byttes fra undersiden, litt knot å få på og inn igjen i sylinderen, men går akkurat. Virker nesten som Bmw kan lage motorer , må jo være planlagt dette. Og registerkjeden som stod på en egen tapp som bare kunne skrues av. helt genialt. Er kanskje for at man skal slippe å rote med vanos og reg.kjeden og få di kostnadene det er med ny toppakning, bolter og sånt.
Begil Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Skrevet Juli 31, 2011 Kan også vri stempelet 90 grader, det gjør det lettere å få ut kryssbolten. Men vet ikkje om det er så lurt pga ringene.
Morty999 Skrevet Juli 31, 2011 Skrevet Juli 31, 2011 åja.. jeg har ikke skrudd så mye på s50, så det visste jeg faktisk ikke.. men da er det jo bare å bytte råder
Begil Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Skrevet Juli 31, 2011 åja.. jeg har ikke skrudd så mye på s50, så det visste jeg faktisk ikke..men da er det jo bare å bytte råder Første gang eg skrur Bmw, men må jo utforske og teste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå