Gå til innhold

#232 Salih`s E30 S38 turbo prosjekt


Salih
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 238
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

som mbruer sier så har jeg en el pumpe i tilleg ja. jeg ser for meg 3 ting som kan gjøre at jeg sliter med tempen.

1. luft i kjølevannet som jeg ikke har fått ut.

2. topp pakning lekker over trykk til kjølesystemet sån at det blir luft der (cometic mls pakning)

3. rett og slett for liten radiator.

Jeg tror jeg fikk lufta den ganske bra forige uke, fikk kjørt ca 3-5 runder på gardermoen "banen" før den nådde 105 grader, stoppa å kjøre før den passerte 105grader, tilleg så ar jeg fått på 2 vifter til under radiatoren som skyver luft opp.

skal prøve lufte den igjenn med samme metode jeg brukte sist, da kunne jeg se/høre hvor mye luft som kom ut ca. blir mere testing til onsdag. hvor mye lå tempen din på m3 en jørgen-A?

mulig det blir en bilde uppdate fra kjøringa om det er intr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mega rått! Ser du lufter den. Jeg har og litt problemer med m50b20`n min. Er det normalt at det bobler i ekspansjonstanken til radiatoren? Sliter med temp, og nå har jeg byttet termostat, vannpumpe. Men når jeg har montert alt igjen og muligens luftet godt nok, kommer det bobler i ekspansjonskammeret lokket er av vel og merke.

Er ikke olje i vannet eller omvendt.. Føler meg rådvill. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener det bobler fordi lufta kommer ut/opp dit, stopper det ikke å boble? høres jo ut som at du får konstant tilsatt luft i kjølesystemet da?

Jeg tar "lufte" slangene på motor og radiator (de tynne slangene) som går til ekspansjonstanken og legger de i en tom bøtte, så fylle jeg ekspansjonstanken med veske og tilsetter trykkluft i tanken sån at veska blir pressa inn i systemet, da kommer det veske og vt luft ut av de tynne slangene som jeg har lagt i bøtte siden de er kobla til de høyeste punktene på motor og radiator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker nesten som det går eksos i kjølevannet.. Jager på tomgang gjør den og. Har prøvd å lufte den lenge og mye uten hell, det er som du sier. :( Stått i oppoverbakke og nedoverbakke.. Det er ikke til å bli klok på... Men de slangene du setter i bøtta? Er det kun på din det vel. Siden du har litt annerledes system en min originale 320. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, går det noen tynne slanger til ekspasjonstanken din? evt så er det nok disse, men tanken din sitter kanskje i/på radiatoren den eller? høres litt ut som at du har en gåen topp pakning hvis du mener du får eksos i kjølevannet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt den orginale pumpa ja, i tilleg til den elektriske som er bak ved radiatoren men det termostatgreiene er fjerna, der er det bare et rett rør nå. skal prøve å lufte mere idag for å se om det har komme no mere luft i systemet. vann nivået i ekspansjonstanken steg fra halvei til tops under kjøring, det er vel ikke vanlig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toppen er ikke etterdratt nei. må jo demontere kammer osv for å komme til boltene, så jeg prøver å finne ut om det virkelig er lekk i topp pakninga først. har du opplevd at du har fått dratt til mere når du har prøvd å etterdra arp bolter i toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...