Gå til innhold

Kimmeys E36 320IC M3 Prosjekt 2013- Søknad om omb. Godkjent!

Anbefalte innlegg

Skrevet

11fr og 19rr tenker jeg er innpress (hh front-rims og rear-rims...) altså det vi normalt kaller ET :-)

Jeg kjører 17"x9" et22 på min, og jeg må ha dekkstrekk og litt valse for at jeg skal kunne senke nok... Har også stilt camber til maks!

Du må nok virkelig jobbe med hjulbuene for å få dine under kanten! du får da 2.5cm/2 = 1.25cm mer felg enn meg og et22-et19=3mm.

Så totalt får du en felgbakfelg som stikker 1.55cm lenger ut enn mine! Det kan gå med endel valsing og vill camber! :-) Evt ikke senke så mye, men det må du jo!!!!!

Foran kjører jeg 17"x8" et 20, så regnestykket der blir 2.775 cm lenger ut enn mine... så der må du nok strekke godt, ikke senke maks(!!!) og stille litt camber...

• Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
11fr og 19rr tenker jeg er innpress (hh front-rims og rear-rims...) altså det vi normalt kaller ET :-)

Jeg kjører 17"x9" et22 på min, og jeg må ha dekkstrekk og litt valse for at jeg skal kunne senke nok... Har også stilt camber til maks!

Du må nok virkelig jobbe med hjulbuene for å få dine under kanten! du får da 2.5cm/2 = 1.25cm mer felg enn meg og et22-et19=3mm.

Så totalt får du en felgbakfelg som stikker 1.55cm lenger ut enn mine! Det kan gå med endel valsing og vill camber! :-) Evt ikke senke så mye, men det må du jo!!!!!

Foran kjører jeg 17"x8" et 20, så regnestykket der blir 2.775 cm lenger ut enn mine... så der må du nok strekke godt, ikke senke maks(!!!) og stille litt camber...

Takker for knallgod info! seff skal det grisesenkes! :D ja jeg regner med å valse mer og masse camber. Så lurer jeg på om dere gutta stiller camber selv, eller burde man få dette gjort på verksted? Er vel ikke lovlig å kjøre med så mye camber? :P

Skrevet

Bare hyggelig :-) Camber stiller du bare selv... gjør det likt på begge sider, viktigste er spissingen, fordi den spiser dekk, men med endel camber, spiser det dekk uansett XD hehe

Skal du senke mye og valse masse, er jeg redd du må lakkere hjulbuene igjen :P hehe

Spiller ingen rolle om camberen blir lovlig, for felgene er garantert IKKE lovlige uansett ;-) hehe

Skrevet
Bare hyggelig :-) Camber stiller du bare selv... gjør det likt på begge sider, viktigste er spissingen, fordi den spiser dekk, men med endel camber, spiser det dekk uansett XD hehe

Skal du senke mye og valse masse, er jeg redd du må lakkere hjulbuene igjen :P hehe

Spiller ingen rolle om camberen blir lovlig, for felgene er garantert IKKE lovlige uansett ;-) hehe

Ukai! tenker å kjøre litt tyskerstuk hvis jeg får det til :P

Lagde en liten tegning av hjulbuene mine :P har endel å gå på, men regner med at jeg mulig må til og lakke litt ja :P

9b8lpwckjvuc077ydqgy.png

Skrevet

Jeg må jo bytte mine hjulbuer uansett, så jeg brettet kanten helt inn jeg... Så du må nok ta i mer enn det du tenker her ;-) Det gir deg nok 5mm til, men du trenger jo forstatt to til utifra mine beregninger :-)

om du skal ha gummien under hjulbuekanten...

Om du har på m-tech felgene som er 7.5" et 41 bak, så må du regne at de nye felgene kommer 5.225cm lenger ut enn dem :-) Så sett på 5cm spacere bak, så får du et inntrykk av hvor langt de faktisk går ut 8) Du må nesten ha litt gummi på den også! jeg kjører jo 215/40 på 9, så du bør vel ha 225/35 iaf for at det ikke skal være for jævlig å se på, om ikke kanskje 235/35...

Skrevet
Jeg må jo bytte mine hjulbuer uansett, så jeg brettet kanten helt inn jeg... Så du må nok ta i mer enn det du tenker her ;-) Det gir deg nok 5mm til, men du trenger jo forstatt to til utifra mine beregninger :-)

om du skal ha gummien under hjulbuekanten...

Om du har på m-tech felgene som er 7.5" et 41 bak, så må du regne at de nye felgene kommer 5.225cm lenger ut enn dem :-) Så sett på 5cm spacere bak, så får du et inntrykk av hvor langt de faktisk går ut 8) Du må nesten ha litt gummi på den også! jeg kjører jo 215/40 på 9, så du bør vel ha 225/35 iaf for at det ikke skal være for jævlig å se på, om ikke kanskje 235/35...

Jepp! høres greit ut med dekkdimmen ja! Er ikke pent hvis det blir for mye strekk heller! :P Fikk mail av CCW istad og de skrev at med det oppsettet, så greide de å lage 3" kant foran og bak, men vil helst ha bredere kant bak, eller hva tycker ni? :D Vil helst ha 2,5" foran og 3" bak, eller 3" foran og 4/5" bak :P hoho! Er det ET som bestemmer hvor bred kant jeg kan ha?

Skrevet

Innpress og utformingen på senteret...

Du kan jo ha et senter som stikker ut i midten, og bøyer seg innover, men et flatt senter ser mye bedre ut og gir en illusjon av mer kant :-)

Skrevet

Selfølgelig, noe alla concaviteten som m3 felger har er flott...

Ikke som en type oz felger jeg har sett... Ser latterlig ut da senter på felgen og kanten er like langt ute, men de bøyer så mye inn at det er vel 5 cm kant :P

Skrevet

ET bestemmer kanten ja. Her er kopi fra det Claus på felgen-garage skreiv til meg i en mail når jeg bestilte felger :)

9/10x17 ET19 - 2,5" and 3" lips

8,5/9,5x17 ET25 - 2" and 2,5" lips

9/10x17 ET32 - 2" and 2,5" lips

Skrevet
spesielt i forhold til fargen på bilen :) men denne trur jeg ville kledd best uten gule lykter

Stilig med litt spesielt :D er faktisk litt enig i at det ser nok best ut med vanlige linselykter, men dette var jo bare for å prøve litt forskjellig :P Har jo fortsatt hvite grøftelys og muligheten til å rive av/bytte lyktefilmen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...