Gå til innhold

Kimmeys E36 320IC M3 Prosjekt 2013- Søknad om omb. Godkjent!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Strøkent, lekkert, og en smule misunnelig:( Kanontråd dette, skal bare sette bilen på hylla etter dette! kjipt om det skulle skje noe etter sååå mye arbeid!

Om du har M52B20 motor nå å ønsker større passer M52B28 rett i, trenger hverken bytte ledningsnett eller hjerne! Og monterer du M50 Innsug fra 2.5 litern har du ca 230hk ;) Det jeg driver med nå! :D Følger med hær!!

Hehe! takker! Dette blir bare kosebil ja, så skal aldri se en vinterdag igjen :P hehe.

Det står i en M50B20 motor nå som har gått ca 177K. Planen er å bytte til M50B25, da jeg helst ikke vil ha M52(alublokk) med tanke på senere turbobygg. Var å kikka litt på turbodeler og div. deler til motoren i går, og dette blir dyrt ja :P hehe, men alt til sin tid. Må egentlig bare få brukt pengene nå, siden jeg går ned fra full lønn til lærlinglønn neste år. xD

Tror nok man må bytte hjerne, men er ikke sikker...:S

Blir vel til å bytte det meste når motoren byttes alikevel!

Har fått tak i en 325 Getrag kasse fra en nabo nå, så et steg nermere ihvertfall :P Noen som vet hvor mye 325 diffbremsen sperrer?

Blir nok M50B25 Turbo med sikt på rett over 300HK i starten ;)

• Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Den sperrer ikke, den bremser ;-) 25% brems ;-)

Hehe mente brems! :D ok da trenger jeg noe annet. Vil egentlig ha 75 brems eller høyere. Noen anbefalinger, eller som vet hvor man får tak i?

Skrevet

Nei har du M52B20 åsetter i M52b28 trenger du ikke bytte ledningsnett eller hjerne:) er litt andre verdier med 2.0hjernen men mister kansje 5hk..

Men skal du ha turbo anbefaler jeg også som du tenker m50b25! da den har stålblokk, mindre komp og ikke vanos! :DHøres spennende ut dette :D

Skrevet
Nei har du M52B20 åsetter i M52b28 trenger du ikke bytte ledningsnett eller hjerne:) er litt andre verdier med 2.0hjernen men mister kansje 5hk..

Men skal du ha turbo anbefaler jeg også som du tenker m50b25! da den har stålblokk, mindre komp og ikke vanos! :DHøres spennende ut dette :D

Aha skjønner! :D er klart at det frister med 2,8L også! :D

Prøver å søke litt på forskjellige differ rundt om kring. Så litt på "E36 M3 Differential Diff LSD 3.38" Hva ligger bremsen på denne?

Skrevet

Dette blir bra, stå på! :)

får anna utveksling, 2.0 liter med 2.5 diff er ikke akkurat noe å rope hurra for :D

Snur man settingen og legger på en sveis så blir det i den andre skalaen :mrgreen:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...