Kimmey Skrevet August 8, 2012 Forfatter Skrevet August 8, 2012 Hva skjer her om dagen a:)? Skjer litt av hvert! Ble bare til å valse innerkanten av skjermen, da det ikke trengs mere til mitt bruk Handlet meg 3L med svart fyller og alt av dekk,pussepapir i går, så nå skal alt fylles, vannslipes og lakkes i løpet av uka, helga! Alle vinduene er ute og sendt til Bestemor for puss! haha! Bestillt ny frontrute og pakninger fra KOED, som er klar til henting om en uke ca! Skal ned å handle litt drekke også, så da tar vi en tur innom lageret dems også!
summitjohnsen Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Alle vinduene er ute å sendt til bestemor for puss! hahaha:D Skal du sote di?
driftit Skrevet August 9, 2012 Skrevet August 9, 2012 Kult prosjekt, hvor i kirstiansand er det dette skjer?
Kimmey Skrevet August 9, 2012 Forfatter Skrevet August 9, 2012 Alle vinduene er ute å sendt til bestemor for puss! hahaha:DSkal du sote di? Jepp, vurderer en lys gråtoning, men ikke helt sikker! Må stå litt i stil til fargen også Fylling og vannsliping i helga nå, så gleder meg! Driftit: Takker! holder til på sødal!
Kimmey Skrevet August 13, 2012 Forfatter Skrevet August 13, 2012 Time for update! Fant ut at hjulbuene bak var ganske skrale, så byttet dem i helga! Ble kanonbra, er blitt sparklet og pusset nå da. Kjøpte to nye Coupebuer fra Koed til ca 1000kr og kappet ut det stykket jeg trengte å bytte. Viktig å kutte ut litt mere, slik at du har noe å gå på! Sliping for bedre sveis/punkting. Kuttet av litt av den gamle buen slik at det nye stykket var bedre å tilpasse. La den nye buen oppå den gamle buen og målte og justerte litt. Så brukte jeg klemmer for å feste den sammen. Så punktet jeg den. Etter punkting så tegnet jeg en linje over hele buen som jeg skulle kutte etter. Brukte en luftdrevet vinkelkutter til dette, men er egentlig bedre med en sånn stikksag på luft, da kappelinjen blir finere og du sparer litt mere metall. Så var det bare å sveise buen butt i butt etter jeg hadde kuttet! Slipt! Zinkgrunnet! Det ble litt mere sparkling på denne buen da dette var første buen jeg hadde byttet. Ble veldig bra og minimalt med sparkling på høyresiden! Learning by doing! Fikk også valset begge innerkantene på begge buene før jeg sparklet! ble meget fornøyd! Kommer mere bilder i løpet av uken av pussing og fylling av bilen!
summitjohnsen Skrevet August 13, 2012 Skrevet August 13, 2012 Se hær ja Skikkelig arbeid du gjør! sku selv fiksen rust har et hull i kanalen men vanskelig å finne tak i sveiseapperat
///Mysild Skrevet August 13, 2012 Skrevet August 13, 2012 Ble bra! Var hyggelig å møte deg forresten! Vi får ta en prat litt senere
Kimmey Skrevet August 13, 2012 Forfatter Skrevet August 13, 2012 Takker! Summit: ja du må bare få kjøpt deg et mig apparat! hehe Mysild: jepp, var hyggelig! Var fett å se bilen med de nye hjula på. Gjorde seg det. Det må vi få til vettu er bare å hive seg ut på en "kaffeprat" i verkstedet etterhvert!
///Mysild Skrevet August 13, 2012 Skrevet August 13, 2012 Takk for det Ja, får komme å kikke på prosjektet etterhvert Ut å myse på fargen du skal ha
Wolmer Skrevet August 13, 2012 Skrevet August 13, 2012 Ser svært bra ut Kimmey ! bra jobba og fortsett sånn Good luck !
Kimmey Skrevet August 14, 2012 Forfatter Skrevet August 14, 2012 Takker! Ja vi har jo lært underveis, så litt prøving og feiling har det jo blitt, men blir ganske bra ja!
Kimmey Skrevet August 15, 2012 Forfatter Skrevet August 15, 2012 Liten pusseupdate på hjulbuene! Fått sparklet, pusset, fyllt og pusset litt i kveld. Så og si ferdig med begge buene nå. Gjenstår litt her og der, men det tas i løpet av uka Styrkedrikk! Høyre bue!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå