Rune89 Skrevet Juni 30, 2011 Share Skrevet Juni 30, 2011 Hallo har kjøpt coilovers til min 320i e36. tenkte eg skulle ha 60/40 senk eller 60/30 senk men er usikker på korleis eg skal stille dette inn! lurer og på korleis eg skal justere høgda på demperen i forhold til senkingen. Nokon som har erfaring med dette? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Juni 30, 2011 Share Skrevet Juni 30, 2011 Hvilke sett har du kjøpt? Veldig sjeldent man kan justere høyden på demperene. Er som regel kun justering på fjærene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Widejuggao Skrevet Juni 30, 2011 Share Skrevet Juni 30, 2011 har du justerbart så justerer du helt til den er der du vill ha den...på FK sine sett så tilsvarer vertfall antal mm du senker/hever fjøra den aktuelle senking/heving på bilen skrur du 1 cm ned på fjøra så blir bilen 1cm lavere. beste er og hive det på. ta en test runde så alt setter seg...så ser du selv hvor mye du vill justere framme og bak. ikke værre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet Juli 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2011 Da e gs performance sitt sett! da e muli å justera høgd på demparen og, e da eg lura litt på korleis eg ska gjera? høgdo på bilen justere eg sånn so eg vil ha so den e jo grei =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2011 nokon so veit? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Widejuggao Skrevet Juli 14, 2011 Share Skrevet Juli 14, 2011 har du link til selve settet? Når du sier at du kan justere demperen, så tror jeg du har missforstått at det er høyden du kan justere når det som regel er hardheten på dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2011 http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /91457.jpg Jo for justering av hardheten er ei lite skrua på toppen av damparen! men kan og stille høgd på demparen! :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Juli 15, 2011 Share Skrevet Juli 15, 2011 Kan justere lengden på fjærbenet slik som han sier ja, er samme på E34 f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet Juli 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2011 men, er dette kun for å få rett høgde so den passa på bilen, eller er det andre funksjoner det har? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Juli 16, 2011 Share Skrevet Juli 16, 2011 Nå har vel fjørbeinet et sted det skal stå i spindelen... Er vel noe merker eller noe der.. Juster det ca midt på. Slipp bilen ned, og trill fram o tilbake en gang og mål fra felgkant til skjermkant feks, og skriv opp hvor mye du må ha den opp/ned, juster og sett ned. Og siden settet er nytt vil det nok sige ned ca 1cm etter et par ukers tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2011 hmm, blei ikkje heilt klok på detta! kan prøva å forklara litt bere! For eksempel bak, dar e fjør og dempar separat! eg justerer høgda på bilen på fjøra, men kan og justere demparen i forskjellig lengde! er dette for å stille demparen i rett forhold til fjøra sånn at det blir press på fjøra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 hmm, blei ikkje heilt klok på detta!kan prøva å forklara litt bere! For eksempel bak, dar e fjør og dempar separat! eg justerer høgda på bilen på fjøra, men kan og justere demparen i forskjellig lengde! er dette for å stille demparen i rett forhold til fjøra sånn at det blir press på fjøra! Høres rart ut å kunne stille bakdempern i forskjellige lengde.. Er vel hardhet man justerer? Er separat demper og fjør bak på masse VAG også, og der er det bare å tre i fjøra og justeringsdelen, så huker man demper på plass.. Ta heller bilde, så er det lettere å se.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2011 Då har eg lagt te et bilde øverst på sio =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Juli 18, 2011 Share Skrevet Juli 18, 2011 Då har eg lagt te et bilde øverst på sio =) Ser ut som det kun er for å justere slik at dempern passer.. Er fjøra som bestemmer høyden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå