Gå til innhold

Roadtrip, Robkill, Adivass og E24Bimmers628CSI)

Share

Anbefalte innlegg

Litt seint med leserbrev fra denne turen, men sånn ble det bare!

En stund tilbake bestemte jeg, Fredrik (E24Bimmer628Csi) og Adrian (Adivass) oss for å ta en aldri så liten roadtrip i norges langstrakte land med Artic Circle Raceway i Mo I Rana som mål!

Dette ble da holdt i bakhodet uten så alt for store forberedelser ganske så lenge, eneste som vitnet til at det skulle bli tur var mine litt vel mange timer med skruing for å få sammen bilen for turen, e23 732i'n :)

DSC_5336.jpg

Dette ble satt langt tilbake av sykdom, dårlig vær og annet herk! Men det gikk da fremover på sett og vis.

Etter veldig mye om og men kom turen inn på kalenderen, rettere sagt om en uke...

Alt ble satsa på å skru bil, dette gikk nesten som smurt mot slutten da det faktisk viste seg at dette var noe jeg skulle få til :) mandags kveld sto jeg der, med nesten klar bil for EU-kontrollen kl. 09 dagen etter, men måtte bare gi opp så sliten som jeg var blitt.

Tirsdag kom, jeg hadde fått utsatt timen til EU til onsdagen.

Etter å ha nesten fullført bilen på tirsdag valgte jeg å starte opp bilen, der hadde en ganske så forferdelig ulyd bestemt seg for å ødelegge alle planer med bruk av denne tralla i nermeste fremtid.

Da ble løsninga å sette seg ned ved pc'n på Finn.no, 1t senere var jeg en lykkelig eier av en e34 535i! klokken var da blitt 23.

Denne bilen hadde to mangler på EU, sprekt frontrute og gåene skiver bak! Feilene ble fiksa onsdags morning, og bilen ble sendt bort på Eu.

DA var det endelig klart for avreise! Etter å ha tulla med fire forskjellige dekksett fant vi en løsning som funka uten subbing\risting osv. samt litt glemming av lommebok og dusjing i iskaldt regnvær, var vi på vei.

Første stopp ble rett før Drammen på Gullaug (?) for å fylle bensin og luft:

Fredrik passer på at dekktrykket er helt riktig, her ser dere forøvrig hva slags dekk som ble løsninga :wink:

DSC_5584.jpg

Deretter starta timene ut i natta, hvor det ble flere stopp for sjekk av bolter og andre nødvendigheter.

DSC_5596.jpg

Callsenteret:

DSC_5600.jpg

Urolig som jeg kan bli passa det meg ganske så utmerket med stopp i ny og ne, til tross for rasfare slik at hjelmen måtte på...

DSC_5609.jpg

Etter enda en del timer bak rattet svingte vi innom Rødberg Hotell for å være utvilte til dagen etter, noe som senere viste seg å virkelig være bra!

DSC_5612.jpg

Morningen etter våkna vi i 8tiden, klare for frokost og igjen mange mil bak rattet! Ble to grovbrødskiver med ost før vi var klare.

Neste stopp ble da ved en foss, hvor Fredrik stilte opp som tinnsoldat :)

DSC_5629.jpg

Etter mange mil og mange stopp kom vi til slutt relativt nært Volda, til tross for at GPS'n fikk heteslag og døde i Sogndal.

DSC_5649.jpg

På første ferje la vi merke til en rimelig ålreit jente, veldreid i det minste! Vi turte såklart ikke å hilse på henne, til tross for at vi var svært så frista.

Så fort vi var av ferja var jenta glemt, helt til vi brått tok henne igjen langs veien! Da bestemte vi oss for noe, vi skal kjøre forbi henne å ta et aldri så lite snikbilde! Fredrik var da sjåfør, så jeg lempa kameraet ut av vinduet.. i all hast glemte jeg at kameraet sto på automodus, blitzen fløy opp og hun kan ikke ha gjort noe annet enn å legge merke til det :P

DSC_5687.jpg

Litt lattermilde, så var vi klare for å kjøre fra henne! Dette var da på kanten til drøyt, ta bilder av ukjente mennesker slik.

Det første vi så etter det var sagt, det var et skilt med "Ferje 1km! :)

Ved ferja ble de sittende å se på oss med latter, vel fortjent tenker nå jeg!

Ørten ferjer til og vi var endelig i Volda, GPS'n var fremdeles bortreist så da ble det til at vi måtte finne frem til selveste Adivass på feelingen, noe som gikk veldig greit til tross for en liten turistløype igjennom gamleveien i Volda:

DSC_5688.jpg

Neste stopp ble da ferja over til Ålesund (Jada.. nok ferjer..) Hvor jeg og Adrian ufrivillig havna som modeller forran den gamle femmern:

DSC_5701.jpg

Vi kom over til andre siden som da var Ålesund, og deretter kjørte vi til Sjøholt hvor jeg kunne dra kjensel på en gammel traver!

DSC_5710.jpg

Der har man da den gamle storbergeren til min farfar, fremdeles firmanavnet som står på denne Magirusen med en luftavkjølt V10, ikke orignalt, dere kan se fronten er forlenga!

Sulten kom utover kveldinga, og Fredrik dro frem uante kokkekunnskaper å lagde en fortreffelig Tikka Masala til forrett samt en utsøkt biffgryte til hovedrett! ikke så halvgalt det 8)

DSC_5728.jpg

DSC_5741.jpg

Vi kjørte så hele natta, Fredrik tok over ved "porten" inn til nordnorge.

Mårran etter var vi vel fremme på banen, klare for litt søvn! Første som skjer er at en bil kjører ut å spruter stein på den kliss nye ruta mi som da selvfølgelig knuste [-X

Bilen ble kjørt igjennom teknisk, og de første rundene på Flåklypabanen ble unnagjort! Som Fredrik så fint sa det.

Kjøring ble det mye av utover dagen, relativt artig å kjøre selvom bilen er orginal.

Fyll, fanteri (spesielt Adrian) og en plumbokonset hvor folk flest kun klarte å synge med på Møkkamann ble unnagjort!

Dag to endte ikke fullt så bra, etter noen runder på banen presterte jeg det som ikke skulle skje! Bilen ble vraka, så alt for langt hjemmefra :cry:

ScreenShot012.jpg

CIMG2653.jpg

Dette satte da en MEGET stor demper på stemninga, så vi valgte å dra hjemover på lørdags kveld! turen gikk greit den, ingen uventa stopp :wink: Adrian ble kasta av på Ikea i Trondheim, vi kjørte østerdalen hjem igjen.

Håper ikke dette ble så alt for vanskelig å lese :) Slenger med et aldri så lite kartutsnitt av løypa.

ScreenShot013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg har lest på bimmers på lang, lang tid Robert!!

Godt skrevet!

Kan tenke meg at det bare var adivass som var hard på fylla ja, he he he.

(hvorfor gikk bilen i veggen dagen etter :P )

Leit med bilen da, synd å høre. Trøsta får være at det første jeg gjorde med den første M5en min på tur nr to var å kjøre den inn i en fjellknaus opp linnebråtan :P

Så sånt skjer jo.

Det blir gatebil på deg mann!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for den Ragnar, ålreit å høre det til tross for at dette ble kasta sammen i all hast! :)

Skulle gjerne kunne ha lagt skylda på noe annet enn meg, men det at jeg var full var nok ikke tilfelle! Relativt lite drikke på kvelden, og kjøring som starta kl 14. for min del var nok til at alkoholen var ute av blodet for lengst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...