Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I fjord "overhallte" jeg min m20b25 motor, før jeg gjorde det blinka olje lampen da motoren ble varm og gikk på tomgang. Trodde det var rådelagerne som var gåene så den mistet trykk ved tomgangs kjøring.

-Byttet rådelager og stempel ringer

-Motoren starter går helt fint alt fungerer som det skal til jeg har rusa den litt/brukt den litt (Til den blir varm), så blinker oljelampe vel tomgang

hva kan dette være for noe? byttet ikke veiv lager håper ikke det må byttes, sila er rein som faen og kammen slites ikke, olje pumpa er fin.

Men!!!

Jeg har ikke oljekjøler på motoren, er dette noe jeg MÅ ha?

Takker for alle gode svar:)

Kleven

Skrevet

Sjekket vannpumpe og viskosekobling?

Slet med at min ble glodvarm, og oljelyset drev å slo inn og ut når jeg hadde stått på tomgang.

Byttet først vannpumpe, og det hjalp mye, men ikke på tomgang. Så skiftet viskosekoblinga også. Gull.

Skrevet
Sjekket vannpumpe og viskosekobling?

Slet med at min ble glodvarm, og oljelyset drev å slo inn og ut når jeg hadde stått på tomgang.

Byttet først vannpumpe, og det hjalp mye, men ikke på tomgang. Så skiftet viskosekoblinga også. Gull.

slik som han skriver dette er det når den er driftstemp.. og da er det somregel slitte veivlagre eller oljepumpe som gjør dette..

• 1 month later...
Skrevet

...nikks! Er veivlagrene så slitt at oljelampa blinker så har du "lagerbank i bånn av motor" å den høres GODT, å "lagerbanken" blir værre til varmere motoren blir og øker med turtal. Det kan være det andre som er nevnt her, men også en jordingsfeil. Har du en bil som har gått 2-3 hudretusen km. så kan det hjelpe med tykkere olje.

Skrevet
...nikks! Er veivlagrene så slitt at oljelampa blinker så har du "lagerbank i bånn av motor" å den høres GODT, å "lagerbanken" blir værre til varmere motoren blir og øker med turtal. Det kan være det andre som er nevnt her, men også en jordingsfeil. Har du en bil som har gått 2-3 hudretusen km. så kan det hjelpe med tykkere olje.

der tar du nok feil :) slitte veivlagra (bærelagre) lager ikke lyd.. såfremst di ikke er borte..

litt større klaringer på veivlagra så blir det dårlig oljetrykk.. pga dette er den nærmeste plassen som skal være trang å sørge for att resten også skal få trykk...

vært borti dette mange ganger...

• 5 weeks later...
Skrevet

..hmm er veivlagrene "så lite slitt" som du beskriver så er det normal slitasje!..alle mine motorer fra 320 til 735i (jeg har hatt mange) som har hatt slitt veiv/lager(bærelager) har hatt ulyd i bånn av motor. Du er den første jeg har hørt om som har slitt veivlager uten ulyder.

Skrevet

Viss du ikkje har bytta oljetrykksgiver, så bør du prøve det først. Eventuelt måle oljetrykket med manometer viss du har tilgang til det. Sjøl om dette skjer ved varm motor kan det fortsatt være giveren som er dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...