Gå til innhold

Dynolicious - Dynotest BMWn med iPhone/iPod.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen vet sikkert om dette allerede, - noen kanskje ikke. Vil bare dele med dere at ved å laste ned en app til iPhone eller iPod fra appstore så kan dere kjøre en dynotest på bilen for bare 69kr. Link til dynolicious hjemmeside:

http://dynolicious.com/

Du tror ikke dette funker i det hele tatt? Da anbefaler jeg at du ser disse to testene av appen:

Det eneste som kan være litt vanskelig er å sette opp innstillingene korrekt hvis du ikke har litt peiling om bilen din (noe jeg tror alle her har).

Det du må skrive inn er vekten på bilen + fører + alt annet som veier noe. Så kommer det vanskelige, ved å vite hva hele dirvverket på bilen veier må du gjøre det om til prosent og trekke i fra på totalvekten, og det er ikke så enkelt å finne ut hva drivverket veier.. - eller la den være i 0% og få oppgitt BHP på hjulene.

Et eksempel fra min test tidligere i dag (se bunn) viser bare 153HP - noe som er feil fordi jeg ikke har korrekt % på drivverket (bare gjettet). Så det jeg egentlig lurte på er om noen har erfaring med denne appen fra før? Noen som vet hva drivverket på en E39 veier totalt?

Hvis noen er interessert kan vi sette opp en liste over vekten på drivverkene på BMW modeller?

bildetjc.jpg

Maks effekt: 153HP

Maks aks: 0.88 G

0 - 100km/t: 10.23 sek

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...