Gå til innhold

e46 - N42B20 - Ikke prosjekt bil.. bare litt bilder og info.

Henrich
 Share

Anbefalte innlegg

2002 e46

318i N42B20

143 hk og 201 Nm.

101.000 km

1 eier forrige 8 år

Strøken

Klarte 0.57/mil fra Sandefjord til Stavanger. Imponert over mellomregisteret, og spesielt vs forbruket! Er raskere enn min forrige 318is, med "halve" forbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trimming på denne nei.

Clean look på bruksbilen..

Noen ideer til felger som passer bra?

Hadde Hartge classic 19" på forrige bilen, så det blir det ikke.

Ser GS har noen tilbud å gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med BBS LM? Det kler E46 så lenge bilen er riktig ellers :)

Men ang turbo på denne så veit jeg ikke om jeg ville anbefalt det. Er ikke samme bensin styring på disse sompå andre konvensjonelle motorer.

Er Valvetronic på denne motorn, noe som betyr at det er ventilene i seg selv du styrer. Når du trykker på gassen så åpner du bare ventilene mer og mer ved hjelp av en 3. ekstra kam. Hydraulisk aktivert ved en el-pumpe. Vet ikke hvor sikker denne konstruksjonen er når det kommer til turbo men jeg har mine tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med BBS LM? Det kler E46 så lenge bilen er riktig ellers :)

Men ang turbo på denne så veit jeg ikke om jeg ville anbefalt det. Er ikke samme bensin styring på disse sompå andre konvensjonelle motorer.

Er Valvetronic på denne motorn, noe som betyr at det er ventilene i seg selv du styrer. Når du trykker på gassen så åpner du bare ventilene mer og mer ved hjelp av en 3. ekstra kam. Hydraulisk aktivert ved en el-pumpe. Vet ikke hvor sikker denne konstruksjonen er når det kommer til turbo men jeg har mine tvil.

Du sier noe, du som har peil. Sparer klart stor investeringen til jeg har en større maskin i sikte.

Jeg skal først og fremst bare hjelpe på med luftgjennomstrømning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke noe særlig tweaks egentlig til denne, pga det jeg nevnte med Valvetronicen. Er ikke bare bare å bytte kam f.eks og slikt. Men Det er jo alltids mulig og kaste ut denne og sette inn en 2,2 170hk om du vil, så har jeg en slik en i garasjen :D Gpått 60k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som kjøpte denne her ja :) mye fikk du prutet på den? noe mangler?

Var du å snuste på den?

Vel, fikk skiftet alle skiver, klosser og sko. prutet 12.000,- og 1% lavere lånerente på rest beløp.

Den virker veldig pent brukt. Eldre eiere er som regel en fordel. Alt fungerer. Utstyrsnivået er ok.

Ser etter nytt ratt. Må finne ut om det er plug and play.

Gjør også en switch med vinterdekk over på sommerfelgene. Så leter etter passende felgsett. Har du e46 nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke noe særlig tweaks egentlig til denne, pga det jeg nevnte med Valvetronicen. Er ikke bare bare å bytte kam f.eks og slikt. Men Det er jo alltids mulig og kaste ut denne og sette inn en 2,2 170hk om du vil, så har jeg en slik en i garasjen :D Gpått 60k

Var å snuste på en slik

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28915573

Men den var 50% opp i pris, driftkost, forsikring ++

Var student i utlandet noen år, uten bil.. så forsikringen svir enda litt på denne.

Har du kun motor stående? Eller en hel bil 8)

Har lest om valvetronic nå. Små avansert ift. is`n da. Skjønner nå hvorfor den er billig i drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du å snuste på den?

Vel, fikk skiftet alle skiver, klosser og sko. prutet 12.000,- og 1% lavere lånerente på rest beløp.

Den virker veldig pent brukt. Eldre eiere er som regel en fordel. Alt fungerer. Utstyrsnivået er ok.

Ser etter nytt ratt. Må finne ut om det er plug and play.

Gjør også en switch med vinterdekk over på sommerfelgene. Så leter etter passende felgsett. Har du e46 nå?

Virker da som du har gjort et brukbart kjøp her : ) Kunne tenkt meg den 2 literen selv, men kom over en veldig pen 04 modell (registrert i 05) 316i rett i nærområdet. Så gikk for den. Nogenlunde samme prissjiktet som deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...