Kristian H. Foss Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Pakker er alltid gøy, vi venter i spenning.
///MoePower Skrevet November 28, 2011 Forfatter Skrevet November 28, 2011 Det skulle altså drøye litt før jeg orket å lage update, men her kommer den.. Pakken inneholdt bl.a ny oljepumpe, denne valgte jeg å kjøpe i deler istedenfor "ferdig sammensatt" da det viste seg at det var mye billigere. Det er originale BMW deler, så det skal ikke ha noe å si for funksjonen sin del. Jeg ble riktignok litt "skuffet" når jeg fant ut at den ene pumpedelen var gammel lagervare fra 87, den ser ganske misfarget ut men er faktisk ny.. Anyways, her er bilder: Innmaten i pumpa, den er ikke så avansert som noen måtte tro: Satt sammen, med nytt tannhjul: Fikk tak i brukt motronic registerdeksel og kjøpte ny tettering, samt rotor: Ny girkassetravers med nye gummiputer, for feste på hver side av kassen: Min gamle hadde bare ett feste midt på kassen, helt i bakkant. Ny batterikasse da den gamle var rustet i filler: Nye bremsebånd til håndbrekket, ettersom det er litt svakt: Jeg er alt i alt fornøyd med oljepumpen, den kjennes tight og fin ut. Hadde litt olje i den og holdt hånden over silen mens jeg snurret på pumpa, kjenner greit sug i den.
E24 Skrevet November 28, 2011 Skrevet November 28, 2011 Dette var interessant. Må sei meg veldig imponert over arbeidet.
///MoePower Skrevet November 28, 2011 Forfatter Skrevet November 28, 2011 Den kom på ca 15-1600kr mener jeg det var, så det var ikke dyrt i det heletatt!
///MoePower Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Skrevet Desember 7, 2011 Ser ut til at det ble bilder på dere i dag også.. Har montert oljepumpen med nye shims og bolter nå i tillegg til oljefilter/filterhus, motorfester, øvre registerdeksel mm. Bunnpannen vasket faren min for meg, så den har jeg bare tatt siste finpussen på før den ble montert. Syns det ble bra! Bilder sier mer enn 1000 ord, som vanlig: Bunnpannen ble montert med nye bolter etc: Det blir endel "like" bilder iblant, men det er det vel ingen som har noe imot regner jeg med..
Pedi Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Herlige bilder, så nei, det gjør ikke noe at de er litt "like"...
///MoePower Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Skrevet Desember 13, 2011 Snart er ca. ett og et halvt tonn på vei fra Tyskland.. Hva dette er skal jeg komme tilbake til senere...
joachim sørlie Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Moe har kjøpt seg elefant.. Lei av at bilen ikke starter!
Riberto Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Dette ser jo meget bra ut, og dyrt ikke minst. Men verdt pengene over tid, uten tvil!
///MoePower Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Skrevet Desember 13, 2011 Det er forhåpentligvis verdt pengene tilslutt..
Riberto Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Det er forhåpentligvis verdt pengene tilslutt.. Så absolutt Gleder meg til å få i gang min snart
///MoePower Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Skrevet Desember 13, 2011 Du har litt å se frem til ja! Det er helt klart gode motorer.
Riberto Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Tror jeg på. Har enda ikke fått prøvd doningen, så det er noe å se fram til ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå