CV-Erik Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Tipper han mente det var kraftige og fine sveiser Grenrøret ser bra ut! Kan ikke være lett å lage sånt
///MoePower Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Skrevet Mai 10, 2012 Hehe, regner nesten med det ja.. Er bare spent på om det blir tett mellom rør og flenser. Matingen køddet seg til på slutten så føler ikke jeg fikk skikkelig gjennombrenning mot flensene.
Gravstein Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Formulerte meg litt dårlig, men ja det var ment som ett kompliment
Oberland Skrevet Mai 22, 2012 Skrevet Mai 22, 2012 Blir jo som en DRØM å skifte plugger her! Blir nesten misunnelig.. Kult att du mekker grenrøret selv:) Ser ut til å bli bra også
///MoePower Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Skrevet Mai 22, 2012 Takk, ja det blir en drøm å skifte plugger! Gjorde ferdig grenrøret i dag og tok noen bilder, skal legge de ut litt senere. Syntes grenrøret mitt kjentes lettere ut enn den originale manifolden så av nyskjerrighet slengte jeg turbo, grenrør og wastegate på vekten. De hjemmesnekra delene veide 8kg(!) mindre enn de originale, enda turboen er littegranne større enn den originale! De originale delene er vel og merke av støpejern så det er kanskje ikke så rart.
///MoePower Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Skrevet Mai 25, 2012 Bildene jeg hadde lovet dere! Ikke alle sveisene her som er like pene, men syns ikke det ble så galt. Ble veldig plaget med matingen når jeg sveiste på flensene + at det var ganske trangt. Resultat! Her sammen med den originale turbomanifolden: Wastegaten var som dere kanskje husker lilla, den lakkerte jeg svart: Prøvemontering av wastegate: Jeg la likegjerne ut "alle" bildene når jeg først var igang, det var så vanskelig å velge.. Den svarte motorlakken på grenrøret brenner nok fort opp, men det er jo fint så lenge det varer. Updates følger, som alltid..
Arnlijot Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Utrolig tøff trå det her! Hva skal du ha for å lage ett likt grenrør til min 745?
///MoePower Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Skrevet Mai 25, 2012 Jeg lager IKKE et til grenrør med det første! Er spent på hvordan dette funker jeg.
Pedi Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Det funker nok som bare det... Så lenge du ikke skal maxe motoren din, så skal det nok duge endel iallfall... Gleder meg over din fremgang og update, som vanlig
haybimmsen Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Synes det var kult med litt massive sveisa på en eldre bil! Kom denne motoren med turbo originalt?
///MoePower Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Skrevet Mai 25, 2012 Den kom originalt med turbo ja Da med 252hk / 380nm ved ca 0,5-0,6 bar ladetrykk. Tenkte å legge meg på rundtom 1,0-1,5 bar nå, er spent på effekten. Det geniale med å ha 745i i vognkortet er at den er godkjent med turbo! Riktignok ikke med modifikasjonene mine, det er derfor det bygges litt diskret. Veteranbil på skilter, med stor motor er ikke feil.. Det funker nok som bare det...Så lenge du ikke skal maxe motoren din, så skal det nok duge endel iallfall... Gleder meg over din fremgang og update, som vanlig Takk for det! Følger konstant med i tråden din også.
haybimmsen Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Men det e jo bare heilt ubergromt!:)fulge med her, men kommenterer ikke hele tiden:)
///MoePower Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Skrevet Mai 27, 2012 Syns ikke kollektoren ble såå gærn egentlig.. Bilder av turbo, grenrør, wastegate og downpipe sammen: Litt klattsveist wastegaterør, men.. Legger ved dette gamle bildet også: Skikkelig homemade style! Jeg har tatt bilder av det montert på bil også, men det får bli på neste side!
///MoePower Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 Helgen var desverre ikke like produktiv som jeg hadde håpet på.. Men nå er i allefall grenrøret, turboen, termostathuset, radiatoren og alt av kjøleslanger på plass. Rakk også å sveise ferdig ca halve eksosanlegget / bak til første lyddemper. Så bare "måtte" jeg ha litt start på den i helgen for lyd og motivasjon. Gav den for første gang litt turtall og lyden er ganske brutal med åpen 3,5" downpipe! Naboene mine er sikkert veldig "glade" i meg nå som den begynner å ta form.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå