Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gratulerer med kjørbar bil! Kjempejobb du har gjort! Gleder meg til å se&høre denne etterhvert :)

Takk! :)

Regner med du har oljetrykk ;)

Kjekt å høre at det ordner seg for deg!

Har ikke koblet opp oljetrykkmanometeret mitt enda for jeg mangler en overgang, forrige gang lånte jeg bare ett.

Men oljetrykklampen slukker i allefall ganske fort og forblir slukket mens motoren går. :)

Skrevet

Jepp, er klar over det ^^,

Håper og tror i allefall den klarer mer enn som så siden den passerte 1 bar ved kun kinning.

Oljetrykkmanometeret ligger hvertfall klart i bilen, jeg må bare få ut fingeren og skaffe meg overgang. :)

Skrevet

Sinterlamell sammen med 765 hyler og rister helt frem til dagen den er utslitt.. Griper som juling, men ikke særlig behagelig:-p

Hva er specs på turboen du har montert? Og hva har du som effektmål med den?

Skrevet

Jeg velger å tro at ristingen blir mer eller mindre borte med fjæret senter.

Turboen er en T4 precision 6265 .81 a/r, får forhåpentligvis tidlig spool med den.

Effektmål? Tja, vi får se hva jeg ender opp med tilslutt.. ;)

Skrevet

Blir nok bra respons med den ja:) Jeg skal putte en svær hx55 med A/R 105 på min m106:)

Blir bare kastet sammen på billigst mulig måte min motor:P hehe

Skrevet
Sinterlamell sammen med 765 hyler og rister helt frem til dagen den er utslitt.. Griper som juling, men ikke særlig behagelig:-p

Hva er specs på turboen du har montert? Og hva har du som effektmål med den?

tull...

Skrevet

Hva kommer det av at noen klutsjer hyler egentlig?

Har ein kompis med m50 med m20 svinghjul og 618(?) trykkplate, og den hyler når han "slurer" med ufjæret 6puck?

Skrevet

Det er nå over en uke siden jeg ble ferdig med eksosanlegget, virkelig påtide med litt bilder! :)

Første bilde er av det gamle, det ble kastet sammen på en kveld for leeeenge siden..

CIMG3651.jpg

Så noen bilder av det nye, her ca halvferdig:

CIMG3656.jpg

Ferdig, men med manglende endestusser:

CIMG3695.jpg

CIMG3697.jpg

CIMG3688.jpg

CIMG3679.jpg

CIMG3681.jpg

V-band flenser på wastegaterør og (3,5") downpipe, 3" videre til første lyddemper og 2x 2,5" resten.

Lyden ble mye stillere enn med det gamle eksosanlegget og det henger ikke like lavt som det gjorde før.

Benyttet også anledningen til å skifte mellomakseloppheng uten eksosanlegg i veien:

CIMG3702.jpg

Større bensinpumpe for bedre fløde, skiftet også bensinfilteret (ikke avbildet):

CIMG3864.jpg

Bensintanken har det lenge vært hull i så den var det påtide å bytte!

CIMG3709.jpg

CIMG3711.jpg

Midlertidig reparasjon med stålepoxy den gang bilen var i daglig bruk:

CIMG3718.jpg

Tankarmaturet så i bunn og grunn ikke så gærnt ut, fullt brukbart en stund til!

CIMG3717.jpg

That's all for now!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...