Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har roet ned for lenge siden jeg vet du, med tempoet ditt er det ikke vanskelig å bli ferdig før deg! :D

Men takk, skal se om jeg finner det oljefilterhuset til deg iløpet av dagen. :)

Skrevet

Støvete men etter langt om lenge endelig ute i det fri igjen! :D

CIMG3882.jpg

CIMG3884.jpg

CIMG3886.jpg

CIMG3891.jpg

CIMG3896.jpg

Her ser man forøvrig også coilpakken jeg bruker, en bosch sak som kan tas for å være original:

CIMG3899.jpg

Simons endestusser som er 2,5" hele veien innvendig, noe større utvendig:

CIMG3901.jpg

CIMG3911.jpg

CIMG3912.jpg

CIMG3903.jpg

Prøvemontering av intercooleren, oljekjøleren skal flyttes:

CIMG4027.jpg

I luftinntaket nede i høyre hjørne foran stod den originale intercooleren, det blir nå et luftfilterrom.

CIMG4028.jpg

Karosseriet er langt ifra pent men pent langt ifra, det får så være inntil videre.. :-& :-$

Viktigere å få bilen i teknisk bra stand nå først og gjøre ferdig det som har med motor å gjøre.

Skrevet
Nice!

Men du skulle hatt deg et slik blendelokk der fordelerlokket sto før, TCD i statene har det...

Lager meg bare ett selv. :)

Spinner'n? :D

Det må nok lages til trykkrør, mappes og slikt før jeg kan begynne å gi gass, hehe.. :)

• 1 month later...
Skrevet

2x møkkete biler i styggevær..

CIMG4175.jpg

CIMG4398.jpg

Jeg har egentlig update å komme med også, gidder bare ikke å laste opp noe akkurat nå..

Kan vel si det slik at jeg har gått litt "lei" dette prosjektet i det siste.. :?

Skrevet

Ja, er bare masse småtterier rundtom og mapping som gjenstår nå.

Det største problemet er å komme seg ut i garasjen og gå igang egentlig..

I dag fikk jeg i det minste laget meg nytt panel til målerene mine og koblet de opp.

Skrevet

Halloen!!!???!!

Må ikke gi opp nå, du lukter jo på målstreken..

Fyr igang PCen og smell inn på oppdateringen, du vet vi venter i spenning hver eneste gang...

Skrevet

Takk, det ble litt forsinket update for photobucket var ikke helt samarbeidsvillig i går! :wink:

Anyway, her kommer det en liten update.. :)

Montert termostatstyrt el-vifte:

CIMG4054.jpg

Trykkrør mellom intercooler og gasspjeld ferdig:

CIMG4145.jpg

CIMG4149.jpg

Trykkrør mellom turbo og intercooler, dette blir på en måte liggende "skjult" oppunder bilen:

CIMG4113.jpg

Har ikke bilde av de på bilen etter at dette bildet ble tatt, men de ble hvertfall lakkert mattsvart:

CIMG4150.jpg

Prøvemontering før lakkering:

CIMG4100.jpg

Ser dere turboen nedi der, egentlig..? :wink:

CIMG4078.jpg

;P

CIMG4086.jpg

CIMG4090.jpg

Noen lurer sikkert på hvorfor det ligger et konfilter nede i hjørnet der..

Vel, planen var jo opprinnelig å lage en form for "luftfilterrom" nede i hjørnet med åpning kun i front:

CIMG4082.jpg

CIMG4081.jpg

Meen, det syns jeg ble seende veldig rart ut så jeg fant frem denne: :D

CIMG4466.jpg

Kall meg gjerne sær men jeg har tenkt å bruke den originale luftfilterboksen, for syns skyld! :mrgreen:

Den skal modifiseres med 3,5" inn og utløp + k&n innsatsfilter for å passe bedre til oppsettet mitt:

CIMG4464.jpg

Det kommer da til å se ca. slik ut:

Selve boksen skal egentlig monteres litt lavere enn på bildet, samt alu bendet skal fjernes/byttes.

CIMG4106.jpg

Nytt instrumentpanel måtte jeg ha med plass til mer enn bare 1 måler, så jeg lagde et selv:

CIMG4427.jpg

AFR måleren passer egentlig ikke så bra inn med de andre der, men..

CIMG4429.jpg

Farget pærene røde for å matche originalbelysningen bedre:

De er koblet sammen med den øvrige interiørbelysningen og kan dimmes som originalt.

CIMG4446.jpg

Sånn bortsett ifra det så har jeg ikke fått gjort så veldig mye i det siste.

Jeg skiftet olje og oljefilter på motoren i dag, selv om den ikke hadde gått noe særlig mer enn et par timer på den gamle oljen enda. Jeg syns bare det er greit å få "flushet" ut det som eventuelt måtte være igjen i systemet etter overhaling og første innkjøringsfase. Oljen jeg nå har fylt på er 20w-50 mineralolje som jeg har tenkt å kjøre inn motoren med. Fikk målt litt oljetrykk i dag med den nye oljetrykksmåleren, det lå på ca 5 bar på tomgang ved kaldstart og rundtom 1,5-2 bar på tomgang, varm motor. Husker ikke helt hva den lå på ved lett rusing og varm motor, men jeg syns å huske det var over 4 bar.

Har også kalibrert trigger offset med motor igang i dag, så jeg vet at den måler rett.

Noe som irriterer meg litt er at jeg har en eksoslekkasje mellom grenrør og topp virker det som, den fiser ut litt eksos når den er kald men blir tettere og tettere jo varmere den blir.. Jeg får se litt nærmere på det etterhvert, grenrøret ble tross alt ikke planet etter at det ble sveist og jeg kommer ikke skikkelig til to av boltene pga. kollektoren er i veien så det blir liksom ikke skikkelig press mot pakningen akkurat der..

Snipp, snapp, snute, så var det eventyret (forhåpentligvis ikke) ute! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...