///MoePower Skrevet September 25, 2012 Forfatter Skrevet September 25, 2012 Bor på slettaelva, var frost i gresset langs veikantene i morgest. Er du i Tromsø?
joggis Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Bor på slettaelva, var frost i gresset langs veikantene i morgest.Er du i Tromsø? Var frost i dag ja, bor i tromsø 8 månder i året... studerer her oppe
///MoePower Skrevet September 27, 2012 Forfatter Skrevet September 27, 2012 I går kom tilfeldigvis pakken med varmeregisteret, på selveste bursdagen min! Nå er det bare å hive seg rundt og få det byttet så jeg får satt sammen dashbordet igjen. Kjøpte bl.a dette til 635'n:
Haakjin Skrevet September 27, 2012 Skrevet September 27, 2012 Gratulerer med overstått, og jeg håper aldri du gir opp dette E23 karosseriet ditt, jeg digger det, uansett hvor mye rust det har
Dralle Skrevet September 27, 2012 Skrevet September 27, 2012 Ikke besudle e23-tråden med e24-greier da! He he! gratulerer med overstått! Digg med nye deler! Får bursdagsfølelse opptil flere ganger i året om man handler litt av og til
///MoePower Skrevet September 28, 2012 Forfatter Skrevet September 28, 2012 Takker! Ja, det blir litt bursdagsfølelse resten av året også. Viktig å ha en av hver, E23 og E24 vet du..
///MoePower Skrevet September 28, 2012 Forfatter Skrevet September 28, 2012 Dagens update! Fått ut det gamle varmeregisteret: Litt sprukket, ja.. Det er ikke vanskelig å se forskjell på nytt og 30 år gammelt.. De nye rørene og polstringen som skal være rundt varmeregisteret: Polstringen festes med dobbelsidig tape bare: På plass i bilen igjen! Polstringen skal tette slik at luften går i gjennom registeret og ikke rundt det. Rørene går gjennom torpedoveggen og kommer ut i motorrommet, der kjølevannslangene kobles på. Nå gleder jeg meg som en unge til å montere interiøret igjen! Det har sett ut som en slagmark alt for lenge og har ikke vært vasket på over 2 år. Har ikke orket å gjøre noe med det før nå mtp. arbeidet med varmeregisteret.
Kristian H. Foss Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Ser veldig lovende ut! Det gamle registeret så ferdig ut, hehe! Mvh
Pedi Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Slike bilder er for meg like spennende som å se en motorblokk med nye stempler.... Pedi liker dette...!!!!
///MoePower Skrevet September 30, 2012 Forfatter Skrevet September 30, 2012 Ser veldig lovende ut! Det gamle registeret så ferdig ut, hehe!Mvh Hehe, ja det må ha stått der siden bilen var ny! Slike bilder er for meg like spennende som å se en motorblokk med nye stempler.... Pedi liker dette...!!!! Hyggelig med slike tilbakemeldinger, selv om ikke alle updates er like spennende.
///MoePower Skrevet September 30, 2012 Forfatter Skrevet September 30, 2012 Ellers blir det varmt og godt i varmeapparatet nå, midtkonsollen er montert og kjølesystemet luftet. Men vanntemp blir fortsatt for høy og viskoseviften flytter nesten ikke luft så her må det kjøpes ny.. Jaja.. Når jeg først hadde temperatur på motoren måtte den jo prøves litt! Det ble litt klønete take-off, for jeg glemte hele sinterclutchen..
Haakjin Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 Hei Moe! Jeg holder på å bestiller meg den M30 flensen på ppf som du har bestilt, samt en T3 flens. Så prøver jeg å lete etter den rør pakken du kjøpte også, men den finner jeg ikke? Å er det 42mm eller 48mm du kjøpte? Når du hel sveiste dette, skrudde du fast flensen i en topp så det ikke vridde seg? Og er det slik at du trenger bakgass på svartstål og vanlig mig, eller dette bare på rustfritt? Og om du har gidda, kan du skrive hvilke bend du kjøpte? Jeg skal lage til toppmontert turbo, men det har vel ikke noe å si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå