helland Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 sveisa grenrør selv ? hvilken wastegate bruker du?
Haakjin Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Ja Stig, det ser du tidligere i tråden! Han bruker 50mm WG fra KSR Svarer for deg jeg
///MoePower Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Skrevet Desember 9, 2012 Ja, det stemmer bra det.. Edit: Ble for nostalgisk her et lite øyeblikk..
///MoePower Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Skrevet Desember 21, 2012 Vært lite med updates i det siste pga jul og kuldegrader. Men kan jo legge ut et par bilder jeg tok i dag i det minste. Kjøpte 2stk originale M102 toppakninger av Ole M.Haraldstad her inne for 500kr + frakt. Disse var så billige at jeg bare "måtte" kjøpe de, koster egentlig 1225kr stk / 2450kr for to hos koed. Enda dyrere er de hos GS.. Kjekt å ha de liggende i tilfelle rottefelle, vet aldri når man får bruk for de! Jeg har også fått grenrøret tilbake fra planing, satser på det blir tett nå. Venter bare på ny grenrør-->turbo pakning (T4), så kan jeg sette det sammen igjen.
Morty999 Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 hadde kjørt uten pakning på turbon. alltid jeg gjort å aldri no problem,
///MoePower Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Skrevet Desember 22, 2012 Syns det er greit å ha stålpakning mellom turbo og grenrør, koster 20-30kr. Blir sannsynligvis ikke tett uten pakning med mindre jeg planer T4 flensen også. Har sveist fast pinbolter i den + det var tett der så gadd ikke plane den samtidig.
Morty999 Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 er den skeiv så ryker pakningen fort uansett
///MoePower Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Skrevet Desember 22, 2012 Den er sannsynligvis ikke 100% rett, men tviler sterkt på den er så skeiv at den blåser pakninger. Flensen som ligger ann mot toppen var derimot ganske skeiv, så den måtte planes for å tette skikkelig. Med bunnmontert turbo er det trangt å skifte kun turbopakningen så orker ikke risikere en liten fillelekkasje bare for å prøve uten pakning. Er godt mulig det hadde blitt tett uten og, men blir det ikke det kan det hende jeg må av med grenrøret igjen for å ettermontere pakning og det er litt unødvendig når man kan få det tett første gang. Jeg tviler ikke på at du har fått dine tett uten pakning men jeg velger å bruke pakning uansett. Bruker vanlig tynn stålpakning uten pakningsmateriale, ala toppakningene på eldre mopeder.
///MoePower Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Skrevet Desember 22, 2012 Snakker om solen, se hva jeg fant i postkassen! Nå er det ikke lengre noen unnskyldning for å la være å skru i romjulen..
///MoePower Skrevet Desember 24, 2012 Forfatter Skrevet Desember 24, 2012 Hehe, ja det er ikke mer enn et år siden E24'n kom på bilfrakter! Det blir IKKE en reprise av det i år.. det har jeg ikke råd til.. Tenk at det er et år siden jeg kjøpte E24'n, og at den bare har stått der og støvet ned..!
///MoePower Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Skrevet Januar 1, 2013 Godt Nyttår, folkens! Brukte nyttårsaften til å skru i år! Iløpet av de siste par dagene har jeg montert grenrør, turbo, wastegate og downpipe igjen, skiftet reim (til original denne gangen) og kjølevannslange, hatt av øvre registerdeksel og lagt på flytende pakning, justert ventilklaringene og etterdratt toppboltene. Ventilklaringene var som forventet litt for stramme nå som ventilene har satt seg litt, jeg justerte de til 0.30mm igjen på kald motor. ARP studs er det delte meninger om man skal etterdra eller ikke, noen sier det ikke trengs men jeg har valgt å etterdra mine. Det var kanskje litt sent å gjøre det nå som motoren har vært varm/kald så mange ganger, men gjort er det gjort og det er for sent å snu.. Jeg tok kun disse bildene: De nye boltene jeg kjøpte til toppdekslet viste seg dessverre å være for lange.. Jeg har sannsynligvis bestilt feil, jeg skal egentlig ha 8 av den korte og 1 av de lange.. Så jeg måtte ty til uoriginale bolter denne gangen også, men toppdekselpakning skiftet jeg. Tilslutt satte jeg meg i bilen og vridde om nøkkelen.. Suksess! Eksoslekkasje hører nå fortiden til, det ble tett i mellom toppen og grenrøret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå