|Ole| Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Håh! Sunnfjord bil og greier, gratulere med stilig skyss
Paulus Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Takk! Er stas å kjøre E23 igjen. Grattis med ny bil . Godt å høre at den kom velberget fram. Du får stelle pent med den du som har tid og plass. Ser frem til oppdateringer her . ///P
///MoePower Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Skrevet Mars 15, 2013 Takk, ja skal stelle pent med den jeg! Projekttråd og oppdateringer kommer etterhvert. Jeg fikk faktisk gjort litt med den allerede i dag, etter arbeidstid på jobb. Skiftet det knuste lykteglasset bak (polerte et gammelt et og satt på, ble bra!), skiftet venstre nærlykt foran pga. rust i reflektoren og at selve lykten var løs fra ramma, justerte alle 4 lyktene i front, snudde litt på en av eksosklemmene under og strammet en eksosopphengsbolt. Fant også en sprekk i vacumslangen til fordeleren som jeg reparerte, samt reparerte varmeapparatet som kun blåste på frontruta når jeg fikk den. Sistnevnte var pga. slangen til vacumreservoaret (spjeldene som styrer luftretningen er vacumstyrte) ikke stod der den skulle stå. Jeg fikk også sett litt over bilen under i dag og gulvet, rammevangene, torpedovegg ++ ser faktisk veldig bra ut! Høyre jekkfeste foran må sveises i nytt, bakkant av kanalene, høyre hjulbue bak og skjermfestekantene foran likeså, samt det er litt imellom frontplate og innerskjermer foran som jeg har funnet av rust til nå. Det er med andre ord endel arbeide med denne bilen også, men det ser mye mer overkommelig ut enn på 745'n min så dette er nok en bil jeg kommer til å bygge videre på. Nedturen var at skinnsportsrattet jeg fikk med ikke passer og det er jo litt kjipt..
///MoePower Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 Takk for det! Jeg hentet prøveskilter og tok med meg 745i'n på jobb forrige Torsdag: Der justerte jeg avgassene, i håp om å få den gjennom PKK etterhvert.. CO blir vesentlig lavere om jeg legger CO2 nærmere 14,7 som er sagt å være det "optimale", men da blir HC (uforbrent bensin) høyere og motorgangen dårligere. Motoren går penere med en CO2 på rundtom 13,5-14,0 - som gir en lavere HC, men høyere CO. Jeg har prøvd med forskjellige tenningsvinkler og på tomgang (som er satt til 850rpm ved driftsvarm motor) virker det som den trives best med ca. 14 grader fortenning. Tomgangen er stabil og den stabiliserer seg fort selv, men jeg får den liksom ikke til å gå helt rent.. Derimot går den rent når man kjører og blir for hver gang jeg er inne og gjør endringer i fuel mappet stadig vekk bedre. Jeg lader 1,2-1,3 bar og syns allerede nå det flytter bra på seg, første og andregir har jeg ingen feste i men selv om den sitter bra på tredje så hender det også der at den river seg løs på den kjølige asfalten..
Gravstein Skrevet Mars 28, 2013 Skrevet Mars 28, 2013 Gratulerer med ny e23, gikk mye i nabo bygda før den vart solgt ut av fylket. Kjenner 4 tidligere eiere av den faktisk, OG eg har kjørt den en tur tilbake i 2010-11 om eg ikke husker feil. Bra eksemplar er det vertfall
///MoePower Skrevet April 5, 2013 Forfatter Skrevet April 5, 2013 Jeg tok noen oversiktsbilder av motorrommet her om dagen, som jeg tenkte å dele med dere. Det er som dere ser ganske støvete og slikt, samt slanger/rør til bypass ventilen og veivhusventilasjonen er ikke helt ferdig lagt opp. Coilpakken er ikke skikkelig festet enda og det er nok endel småting som kunne ha vært gjort bedre. Lydisolasjonen oppunder panseret er f.eks skrekkeksempelet på hvordan det ikke burde se ut, men siden motoren på sikt kanskje skal over i 728i'n (grunnen til at den ble kjøpt) blir ikke motorrommet i 745i'n kostet på i form av kosmetiske ting. Det ville være å kaste penger ut gjennom vinduet. Her ser dere varmeskjoldet jeg lagde for å ha over grenrøret: Ny ekspansjonstank står høyt på ønskelisten og det trengs for å si det sånn.. Ellers er jeg jo litt usikker på hva jeg skal gjøre med er plassering av bl.a coilpakken. Tanken har streifet meg å få tak i et originalt motronic fordelerlokk til å ha fremst på toppen og strekke tennkablene bare rett igjennom det og ut på undersiden, for så å gå bort til coilpakken et sted under luftfilterboksen. På den måten blir det jo seendes litt mer "originalt" ut og skriker ikke datasprut til den som åpner panseret liksom. Hva tror dere om det?
///MoePower Skrevet April 6, 2013 Forfatter Skrevet April 6, 2013 Ingenting er bedre enn at dere syns det ser bra ut. Ikke heeelt 100% fornøyd med alt selv, men det kommer seg.
haybimmsen Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 Har du noe flere videoer av denna ? Med litt lyd å litt sann ?
Raptor91 Skrevet April 7, 2013 Skrevet April 7, 2013 Har lest gjennom hele tråden nå, utrolig interessangt å skikkelig gjennomført! ikke minst lærerikt! følger med videre! Stor respekt til de som tar vare på disse klassikerne!
///MoePower Skrevet April 11, 2013 Forfatter Skrevet April 11, 2013 Har du noe flere videoer av denna ? Med litt lyd å litt sann ? Jeg har et par litt dårlige klipp fra i høst, men jeg vet ikke helt hvor lurt det er å legge ut.. Har lest gjennom hele tråden nå, utrolig interessangt å skikkelig gjennomført! ikke minst lærerikt! følger med videre! Stor respekt til de som tar vare på disse klassikerne! Takk, det er stor respekt i at du har tatt deg tid til å lese igjennom hele tråden min også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå