///MoePower Skrevet September 21, 2011 Forfatter Skrevet September 21, 2011 Det er nettopp derfor de skal lakkeres.. Jeg har ikke planer om å få dem godkjent, de har ikke tüv papirer osv. Viser heller bilen med originale fjærer igjen hvis det blir problemer med godkjenning. Med svart lakk ser det litt mer "originalt" ut, pluss at jeg ikke er så glad i røde detaljer.
Pedi Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 pluss at jeg ikke er så glad i røde detaljer. Hehe... Får helt angst av E28en min du da... Hele understellet mitt er jo rødt
NBCustom Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Det er nettopp derfor de skal lakkeres.. Jeg har ikke planer om å få dem godkjent, de har ikke tüv papirer osv. Viser heller bilen med originale fjærer igjen hvis det blir problemer med godkjenning. Med svart lakk ser det litt mer "originalt" ut, pluss at jeg ikke er så glad i røde detaljer. lurt, ser mye penere ut med sorte fjærer eller en annen farge som er mer diskre i hvertfall
///MoePower Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 pluss at jeg ikke er så glad i røde detaljer. Hehe... Får helt angst av E28en min du da... Hele understellet mitt er jo rødt Har sett de røde E28 delene dine ja.. Jeg tenkte meg faktisk om om både en og to ganger før jeg postet det innlegget, pga akkurat det der.. Men jeg tror/vet at E28'n din kommer til å bli skikkelig fin når den blir ferdig, så det skal du ikke være redd for.. Farger og slikt er tross alt smak og behag, hadde alle "digget" det samme så hadde verden vært ganske kjedelig. Sålenge du ikke lakker røde striper og lignende på den skal jeg ikke klage..
Pedi Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Hehe, at understellet ble rødt er tilfeldig pga at han som lakket det kun hadde rød, hvit og gul farge inne den dagen... Men jeg har litt sansen for det også, for det er alldeles ikke mange som liker rødt understell - og da skiller jeg meg iallefall ut fra mengden av synsere og bedrevitere Jeg føler jo i mange sammenhenger (Les: spesiellt i E30/E36/E46-verden) så er en nesten nødt til å følge en viss oppskrift for at folk skal like bilen sin. Så jeg er enig med deg i at det er godt at vi har forskjellig smak og meninger. Da trives jeg bedre med oss Retro-gutta som kommer i E21/23/24/28, der det nesten er litt spesiellt å fikse opp de gamle bilene i enkeltes (trangsynte) øyne - Vi skiller oss litt ut fra E30/36/46-mengden uansett, og det er jeg glad for. Retro er retro, uansett. Men just for the record: E21en min kommer IKKE med rødt understell, hehe...
///MoePower Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 Thanks.. Det kom visst en pakke i går også.. Bredbåndslambda: Instrumentet jeg fikk med: Ikke så veldig retro, men det matcher i det minste kjørecomputeren.. (røde, digitale tall) Trigger og TPS sensor: 3,5" V-band klemme og sveiseflens for downpipe: Grenrørflens: (Har en T4 flens også, tok bare ikke bilde av den.) Diverse rørdeler: Pga. prisen og mine manglende erfaringer med å sveise grenrør, ble det svartstål denne gangen. Jeg har også rukket å skru av turbodelene som stod på M30B28'n, for å gjøre plass til sveising av grenrør. Kan derfor bekrefte at det er plass til nyturboen mellom hjulhuset og motoren på høyre side nå.
///MoePower Skrevet September 28, 2011 Forfatter Skrevet September 28, 2011 Har sånn smått begynt å tenke på grenrør nå.. Slik blir plasseringen av turbo: Som dere ser så går den akkurat klar av motorfestet og rammevangen. Det er forøvrig M30B28'n som har sneket seg med på bildene, ikke M102'n. Også er det stort behov for oppussing av motorrommet..
Morty999 Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 blir bra dette men anbefaler hallgiver til triggerhjulet.. den orginale er ikke datasprut så glad i..
Pedi Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 Kanskje jeg er helt på sykkeltur nå, men bygger du ikke opp en 745i? Hvorfor går du da bort fra de originale 745i eksosmanifoldene? For dårlige? Eller hadde du planer om veldig mye mere enn 252hk?
Morty999 Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 den orginal 745 manifolden er jo tragisk fra ende til annen. hehe.. og marius skal nok ha mer enn 252hk
Pedi Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 OK... Jeg har nå i alle år sett for meg at den originale 745 manifold er helt ok til 252 hk, og god for opp til 400hk sånn ca iallefall... Men hvis han sikter på så veldig mye, da forstår jeg jo...
Morty999 Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 god for 400hk kanskje ja.. men respons og effektkurve blir jo tragisk fordet. hehe blir mye moment da. pga TRANGE kanaler i den
Kjakan Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 Og i tillegg so e de jo litt grommare me grenrør da Blir spennande å sjå resultate av grenrøra! Flott arbeid! Stå på og legg utmmasse bilde !
///MoePower Skrevet September 29, 2011 Forfatter Skrevet September 29, 2011 Det ser ryddigere ut med original manifold men et grenrør fløder bedre.. Den originale har litt spesiell flens også, så de fleste ettermarkedsturboer passer ikke. Hallgiver er nok bedre, men skal prøve med disse triggerene i første omgang. Jeg sikter på mer enn 400hk ja, så da er det nok en fordel med åpnere luftveier. Da denne motoren var i daglig drift hadde jeg justerbart ladetrykk og bensintrykk, den gikk faktisk godt. Jeg ladet i overkant av 1 bar (+/- 350hk, estimert effekt..) med original motorstyring og tidlig 80-talls turbo. Originalt yter de "bare" 252hk/380nm med halvparten så mye ladetrykk. Nå har jeg planer om å lade 1,0-1,5 bar, som kombinert med datasprutet og alle de andre oppgraderingene mine burde gi litt mer effekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå