joggis Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 hvorfor vil du montere turboen nede? gir ikke det bare unødvendig mye arbeid?
///MoePower Skrevet September 30, 2011 Forfatter Skrevet September 30, 2011 Det gir nok litt ekstra arbeid ja.. Men litt av poenget mitt med dette prosjektet er å få bilen til å se mest mulig original ut, forutenom felger, senk, BBS front, noen lakkerte deler osv. Det er jo i ferd med å bli en klassiker og da syns jeg det blir litt feil med et motorrom fullt av moderne dippedutter, den vil jo også se litt mer annonym ut hvis jeg blir stoppet i teknisk kontroll f.eks. Personlig syns jeg det er mye kulere med biler som ser helt alminnelige/gammeldagse ut og går godt, enn biler det lyser performance av lang vei.. Her er et par år gammelt filmklipp fra da bilen var i bruk: http://s19.photobucket.com/albums/b166/ ... V00080.mp4 Det er full aksellerasjon opp til 140km/t, etter det så tok jeg det rolig i fjerdegir. Ha i bakhodet at dette er en 1700kg tung bil, å få den fort opp i fart krever litt motor.
Pedi Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 Du fikk min stemme der! Feteste greia er jo en sleeper av en svær gammal E23, som parkerer mye av det farter rundt på veiene her---
hanskr Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Du fikk min stemme der! Feteste greia er jo en sleeper av en svær gammal E23, som parkerer mye av det farter rundt på veiene her--- min og
///MoePower Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 Nå er jeg forhåpentligvis i gang her igjen. Grunnet diffbytte på bruksbilen, overtid og takbygging har det skjedd lite siden sist. Bygging av grenrør vil i første omgang bli utsatt, til fordel for andre deler av prosjektet. Flensene har jeg bare punktet fast i hverandre for å "låse" turboen i sin endelige posisjon. Bilder: Utblåset på turboen blir nedover, som originalt: Røska ut det gamle ledningsnettet: Turboen ferdig possisjonert: Oljereturen treffer ganske bra: Øvre registerdeksel har jeg ventet på i over 1mnd nå og jeg venter fremdeles.. Etter at disse bildene ble tatt ble også motor og gir løftet ut av bilen, det kommer det en update på..
joachim sørlie Skrevet Oktober 20, 2011 Skrevet Oktober 20, 2011 jeg vet hvertfall en ting, og det er at det her blir veldig bra
///MoePower Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 Oljepumpe blir original. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal bruke en av de gamle eller om jeg skal kjøpe ny. Det koster endel å kjøpe ny, men så er det jo en veldig viktig del å ha i stand også.. Oljetrykksmåler skal også monteres, slik at jeg til enhver tid har oversikt.
Kristian H. Foss Skrevet Oktober 20, 2011 Skrevet Oktober 20, 2011 Oljepumpe blir original. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal bruke en av de gamle eller om jeg skal kjøpe ny. Det koster endel å kjøpe ny, men så er det jo en veldig viktig del å ha i stand også.. Oljetrykksmåler skal også monteres, slik at jeg til enhver tid har oversikt. Jeg kjøpte en nyoverhalt upgradepump fra VAC til min M50. Oljepumpa er jo en relativt vital del i motoren. Viktig å vite at den er 100%.
Pedi Skrevet Oktober 20, 2011 Skrevet Oktober 20, 2011 Husker du om det må settes i NYE bolter til veivstakene på M106, eller brukes de om igjen? Fant ingen info om dette i noen papirer som jeg har, og jeg kan ikke huske om det skal byttes hver gang på denne motoren også (M20 så skal det jo det...)...
NBCustom Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Du fikk min stemme der! Feteste greia er jo en sleeper av en svær gammal E23, som parkerer mye av det farter rundt på veiene her--- x2 Jeg liker prosjektet ditt Marius, det blir helt rått! En av de råeste byggene på forumet uten tvil!
Pedi Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 trenger ingen nye bilter nei =) Sikker? Det hadde jo vært glimrende....
Mjørgen Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Rått prosjekt!! Følger med her ja (skulle hatt d ledningsnettet ditt) Hehe Skal du ha datasprut på den?
///MoePower Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2011 Skal montere vipec, har liggende. Skulle gjerne solgt deg ledningsnettet mitt, men det har samme feilen som ditt og bilen min startet ikke med det engang sist jeg prøvde. Er litt kjekt å ha det liggende også i tilfelle jeg får bruk for det selv en dag, for det er ikke enkelt å få tak i et nytt ett hvis jeg kvitter meg med det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå