Brian Skrevet August 19, 2011 Forfatter Skrevet August 19, 2011 Ja, kan av og til være verdt bryet med å ta med hele greia til verksted. Den lille hundrelappen de kanskje tar for jobben er lite i forhold til alt stresset du må holde på med for å få til det samme. Ja, jeg har sett meg ut enten tårnlager (demperne er i god stand) eller noe i brekket eller noe. Men det får jeg ta etterhvert. I dag la jeg plutselig merke til en dunkelyd bakfra på høyre side hørtes det ut som. Så tror jeg skal dobbelsjekke mellomlager, og litt div på drivaksler så snart jeg får til. Tror nok det blir standardbremser gitt, har brukt ALT for mye penger på bilen som det er allerede, er hardt nok som det er som student allerede. Hehe ja, jeg prøver å ikke svartmale det enda. Jeg bytta toppakninga for et års tid siden, og o-ringa blokka samtidig, så jeg har veldig vanskelig for å tro at den er gåen igjen. Bruker ikke en dråpe olje eller vann heller. Plugger var nye i vår, innsugsbelg har jeg ikke (av den orignale typen altså siden jeg har turbo) men silikonkobling. Har gått over med startgass og fant ingen falskluftlekkasjer, og vakuumet er bra. Stabilt og fint. Luftfilter var nytt for to måneder siden. Testa lmm i dag, og den er i orden. Bilen stoppda tvert jeg dro ut kontakten iallefall. Men har bitt meg merke i at jeg synes bensinpumpa oppfører seg rart til tider. Har også lagt merke til at bensintrykkregulatoren går veldig ujevnt, selv når den står å går på tomgang. Hører at den regulerer veldig mye opp og ned, akkurat som om den sliter med å holde trykket. Skal derfor bytte bensinfilter først for å sjekke om dette løser problemet. Mulig jeg bare legger et rør forbi filteret for å teste ett drag uttafor gata om det blir bedre. Den hørtes fin ut på tomgang i dag, men straks jeg rapper litt på gassen, så spytter og harker den, og drar "ruglete" oppover i turtall. Lambda er også ok. Ligger fint på 14-15 på tomgang. Skal også gå over jordingspunkt for å sjekke disse, og teste coiler hvis verken jording eller bensinfilter var problemet. Merkelig problem egentlig.
pedro Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Bensintrykksregulatoren er da det heteste tipset da. Han jeg skal levere svingarmen til har 360 turbo ISbil Han opplevde akkurat det samme her og skulle hjem å bytte den lille rakkeren som sørger for nok gjevt trykk. Nå står jeg i pøsende regnvær og forsøker å få ut handbrekksviren på venstre side Sitter DØNN bak og framme Tror at den kan være stripset fast under alle dekslene ett sted da den ikke lar seg rikke. Blir ny brekkvire også da Faens påkost for å si det rett ut Slutter ikke med gammal bil Tar liksom litt av gleden det at det altid skal komme på noe nytt. Veldig kronglete å komme til brekkviren på min 323 da den har så store varmeskjold under Bytta brekkvirene på en 318 for en uke siden og det var gjort på en liten 10 minutter Nå her det gått en hel dag på ingenting Har du foresten prøvd dyserens? Nå skal jeg skrive en liten søknad til BT Ryddig søknad uten skriveleif Går vel ikke igjennom uansett da min skal til Risløkka Trafikkstasjon
Brian Skrevet August 19, 2011 Forfatter Skrevet August 19, 2011 Jo, tanken har slått meg, men nå er det ikke lenge siden den ble byttet heller. Kanskje byttet for ca et halvt år siden maks. Sliter med å få brekkwiren ut av kupeen og ut under bilen? Hvis så, så slet jeg også med den venstre. Må ha brekket helt nede om du skal få de ut, men det gikk ikke da heller hos meg. Fikk en annen til å jukke litt opp og ned på brekket mens jeg rykka i wiren under, og da kom den med en gang. Har ikke prøvd dyserens nei, men jeg synes at bilen skal gå fra 100% fungerende til rar på litt over ei uke på bukker. Har jo bytta bakstilling, så det er derfor jeg mistenker noe med bensintilførsel, siden det er det neste som jeg har holdt på med som kan komme i konflikt med motorstyringa. Men det kan godt være en coil som fusker også, så jeg får se.
anderse36 Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Ja, kan av og til være verdt bryet med å ta med hele greia til verksted. Den lille hundrelappen de kanskje tar for jobben er lite i forhold til alt stresset du må holde på med for å få til det samme.Ja, jeg har sett meg ut enten tårnlager (demperne er i god stand) eller noe i brekket eller noe. Men det får jeg ta etterhvert. I dag la jeg plutselig merke til en dunkelyd bakfra på høyre side hørtes det ut som. Så tror jeg skal dobbelsjekke mellomlager, og litt div på drivaksler så snart jeg får til. Tror nok det blir standardbremser gitt, har brukt ALT for mye penger på bilen som det er allerede, er hardt nok som det er som student allerede. Hehe ja, jeg prøver å ikke svartmale det enda. Jeg bytta toppakninga for et års tid siden, og o-ringa blokka samtidig, så jeg har veldig vanskelig for å tro at den er gåen igjen. Bruker ikke en dråpe olje eller vann heller. Plugger var nye i vår, innsugsbelg har jeg ikke (av den orignale typen altså siden jeg har turbo) men silikonkobling. Har gått over med startgass og fant ingen falskluftlekkasjer, og vakuumet er bra. Stabilt og fint. Luftfilter var nytt for to måneder siden. Testa lmm i dag, og den er i orden. Bilen stoppda tvert jeg dro ut kontakten iallefall. Men har bitt meg merke i at jeg synes bensinpumpa oppfører seg rart til tider. Har også lagt merke til at bensintrykkregulatoren går veldig ujevnt, selv når den står å går på tomgang. Hører at den regulerer veldig mye opp og ned, akkurat som om den sliter med å holde trykket. Skal derfor bytte bensinfilter først for å sjekke om dette løser problemet. Mulig jeg bare legger et rør forbi filteret for å teste ett drag uttafor gata om det blir bedre. Den hørtes fin ut på tomgang i dag, men straks jeg rapper litt på gassen, så spytter og harker den, og drar "ruglete" oppover i turtall. Lambda er også ok. Ligger fint på 14-15 på tomgang. Skal også gå over jordingspunkt for å sjekke disse, og teste coiler hvis verken jording eller bensinfilter var problemet. Merkelig problem egentlig. Er ikke dette den standard feilen alle får etterhvert, med at låsepinnen til håndbrekkskoen bak løsner fra skjoldet pga rust og kiler seg mellom sko og trommel:P Det er i allefall sånn: rasle rasle, så dunk hvis den kiler seg..
anderse36 Skrevet August 20, 2011 Skrevet August 20, 2011 4 hjuls kontroll i dag.. så er det snart understellsbehandling... Nå må jeg snart kjøpe meg vinter bil for denne syns jeg begynner å bli for fin til sånn tull hehe noen tips til super billig morro vinterbil?
pedro Skrevet August 20, 2011 Skrevet August 20, 2011 Ja: Japaner ala Subaru ?, Mitsubishi Lanzer, Suzuki Baleno eller en 316 318 som er godt anløpen av rust! Subaru er morsomme biler som ofte har 4X4, men husker ikke hvordan bensinforbruket var. Enkelte er lett å skru på ihvertfall og rimelig driftssikkre. Lanzer er min store vinter favoritt, da helst den med 2,0 og eller trekk på alle 4. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29921503 // 2,0 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29815930 4X4 Kjøpte en til 10,000 for noen år siden og RALLET den ihjel på en høst, vinter og vår. Eneste jeg måtte skifte var dempere bak og ett endeledd. Baleno er en meget undervurdert dritt bil som jeg og fruen brukte som vinterbil i 2,5 år. Den var tilnærmet strøken og kostet 48,000 den gang for 5 år siden. Solgt for det samme omtrendt. Bortsett fra høyre hjullager bak, gikk den aldri i stykker og burde vært i mitt eie den dag i dag. Men når våren kommer har jeg en lei tendens til å ta med meg en E34 / E36 hjem og da måtte jeg ha penger Balenoen er superb i snø og på glatta. Har mye plass ala Astra/Vectra. Skoda Superb Fabia osv er også ok biler. Fruen sverger til Corolla av en eller annen grunn. Hun har kjørt Corolla i årevis nå og har hatt ett oljeskift!!!! Gammel Yaris er heller ikke å forakte veldig. Jeg orket å kjøre en i tre uker for to år siden. Var riktignok en mye dyrere bil da, men en fæl bil i forhold til Lancer/ Baleno. Tydeligvis orker folk å kjøre slikt. 7 av mine 12 nærmeste naboer har Auris/Yaris/Corolla. Grunnen til at jeg måtte i bakstillingen på min 323 var nettopp at bremseskoen fikk lagt seg på tverra og laget en skikkelig ulyd. Jeg hadde nok overlevd foringene da den er en herjebil, men nå blir foringer og slitedeler tatt slik at understellet kan transplanteres inn i en coupe til vinteren.
anderse36 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Ja, finnes mye ræl som fuker helt greit diggeste hadde vært en e34 e.l, men gamle bmwer til lav pris krever så ekstra mye stell gammal mb190 e eller hva de heter... de får du ganske billig... Er jo viktig at vinterbilen også dyttes, ikke dras... kan være 4wd da
pedro Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Hehe 190iene er vel ikke spennende før det er 2,3 eller 2,6! Istykkerrustne og heller ikke så gode å kjøre som en nyere Subaruer eller Lancern! På vinteren er vel 190E mer som en rattkjelke.
anderse36 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Det er sikkert riktig, men kan være fun da... en kompis hadde en 230ce en gang og den var ganske grei på vintern også.. Men de 190'ene ruster en del som du sier.. får se, men hvertfall lyst å ikke kjøre bmwen så mye på vintern, kanskje den holder litt lenger/mindre rustfjerning fant no rust mellom bakfangeren og bakskjermen på siden, ser ut som et ganske utsatt sted.. Får pelle av bakfangeren å se om det kan reddes...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå