ChristerM Skrevet Juli 3, 2011 Skrevet Juli 3, 2011 Hei. Er i tenkeboksen etter kjøp av ny eksos, evt. en endestuss. I hovedsak kun for det estetiske. Vet at biltema selger dobleendestusser som man fester med eksosklemme. Kvaliteten på disse er helt grei, men hvordan vil dette fungere i praksis på min bil? Endestussen på det orginale eksosanlegget peker nedover, (Likt som på diesel motorer) Dersom jeg trer noe inn hit, vil eksosen bli blokkert, eller vil dette gå greit? Til syvende og sist. vil det være bedre å få Svendsen eksos til å lage et nytt anlegg til meg? I hovedsak kun estetisk ønske, men å få frem R6 lyden er overhodet ikke noe negativt. Er som sagt IKKE ute etter noe skikkelig kebab lyd. Det får den lokale esso-gjengen ta seg av.
jacobsen91 Skrevet Juli 3, 2011 Skrevet Juli 3, 2011 Ville nok bytta ut det orginale anlegget til ett effektanlegg, vil få en mye finere lyd da Ring svendsen og hør hva de kan gjøre for deg, dem er ikke så ille i pris!
ChristerM Skrevet Juli 3, 2011 Forfatter Skrevet Juli 3, 2011 Hvordan er eksosanleggene dem lager over tid? Har hørt rykter om at lyd faktisk blir mindre etter tid, og at det er bedre å gå for et supersprint \ eisenmann anlegg?
jacobsen91 Skrevet Juli 3, 2011 Skrevet Juli 3, 2011 Vet ikke hvordan de er over lang tid, jeg selv har Eisenmann, og er veldig fornøyd med det! Men eisenmann koster litt ekstra, men er jo håndlagd fra tyskland. Har hørt en E39 520i med supersprint, og det hørtes veldig bra ut!
ChristerM Skrevet Juli 3, 2011 Forfatter Skrevet Juli 3, 2011 Hvordan er Supersprint anleggenen kontra Supersport som GS selger? Erfaringer med dette? Lyden jeg er ute etter er egentlig noe ala dette: http://www.youtube.com/watch?v=ZuJ7zA4zI1A Det står utifra kommentarene at dette er en 520i, men utifra brukers andre videoer er det en 528i. Nok om det, solgt på Koed, men finner det ikke der. I det hele tatt, nøyaktig eksempel på hvilken lyd jeg ønsker !
jacobsen91 Skrevet Juli 3, 2011 Skrevet Juli 3, 2011 Jeg har kun hørt supersprint, og den hadde akkurat slik lyd du vil ha Blir sikkert fin lyd av supersport anlegget fra GS, men har ikke noe erfaringer med de. Så gå for supersprint eller Eisenmann
Svendsen Skrevet Juli 3, 2011 Skrevet Juli 3, 2011 Jeg bytta på min e30 m3 til Super Sprint, kan ikke si annet at jeg er kjempe fornøyd med med lyd og utseende. Litt lang leveringstid men...
RemiE39 Skrevet Juli 3, 2011 Skrevet Juli 3, 2011 Jeg kjøpte supersport bakpotte fra gs, og er ikke fornøyd. en bakpotte til over 3200kr bør lage litt lyd. Og den hadde ikke så go passform, så anbefales ikke.. Gå for Eisenmann
jacobsen91 Skrevet Juli 3, 2011 Skrevet Juli 3, 2011 Her har du bilde av mitt Eisenmann anlegg! Kan ikke klage på finishen her
ChristerM Skrevet Juli 4, 2011 Forfatter Skrevet Juli 4, 2011 Kanskje jeg heller burde gå for Eisenmann da. Hva er prisen på noe slikt? Hvordan er passform på disse, og har du mulighet for å legge ut lydklipp fra din, Jacobsen?
BMWE39turbo Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=DEwn2Kfw0HY Blir vel høyrande ut noke likt detta? Om eg ikkje er heilt på jordet, var iallefall grom lyd!
ChristerM Skrevet Juli 4, 2011 Forfatter Skrevet Juli 4, 2011 Høres gromt nok ut. For all del. Men personlig likte jeg bedre klippet som jeg la ut. Det er perfekt i mine ører. Sendte mail til Koed og spurte hvilket anlegg dette gjelder. Får håpe de tar seg tid til svar.
jacobsen91 Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Kanskje jeg heller burde gå for Eisenmann da. Hva er prisen på noe slikt? Hvordan er passform på disse, og har du mulighet for å legge ut lydklipp fra din, Jacobsen? http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/u ... htm#paging Jeg kjøpte mitt Eisenmann anlegg fra Schmiedmann, men vet at du også kan få kjøpt det hos GS bildeler. så hør med begge, så får du se hvem du får best pris av Passformen på Eisenmann er veldig fin så lenge alt av fester er orginalt! På min så måtte de lage ny fester, siden forrige eier hadde lagt noe nytt. Siden hver Eisenmann er lagd til hver enkelt motor. Nå har jo jeg Diesel da, så er ikke den sekser lyden du vil høre, men hvis du vil? Så kan jeg alltid ordne ett klipp i løpet av dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå