brunsame Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Hei. Som noen her sikkert vet holder jeg på å bygge meg banebil.. Her har jeg revet ut alt av ledningsnett og lagt opp alt nytt til det jeg trenger.. Har nå bestemt meg for Å beholde varmeapparatet i bilen av diverse grunner, og lurer litt på dette med denne magnet ventilen i motor rommet, den som skal opne for å slippe varme vann inn i varme registeret, skal denne ha 12 volt? Eller skal den ha forsjellig spenning for å regulere vann mengde og dermed temperaturen? Og så får jeg bare vifta til å gå på stille nr 4:s ligger motstandene en plass i ledningsnettet? Jeg har alltid trodd at desse låg innebygd i bryteren men:s Håper noen kan hjelpe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunsame Skrevet Juli 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2011 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunsame Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2011 Ingen som har noe peiling på dette eller?:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunsame Skrevet Juli 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2011 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunsame Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2011 Opp.. Noen må da vite? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 skriv i emnet hvilken bil det gjelder og;-) kjekt og vite:-p men når man skal kjøpe seg ny motstand er det jo bilde av en kloss med noen pinner på. så jeg og trudde den satt i bryteren ja:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 og den magnet ventilen skal bare ha 12 volt for og åpne:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunsame Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2011 Okey.. Men hva regulerer varmen da? Jeg tenkte det var den ventilen som regulerte vann mengde gjennom varme registeret jeg?:s men går fint å endten ha kald eller varm luft, er bare en banebil:p legge opp en bryter til ventilen sånn den endten er open eller stengt, så kun full gass på vifta;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 ventiler er en magnet ventil. den er enten trekt eller ikke så varmen blir regulert av et spjeld som bestemmer hvor mye av lufta som går i den varme kanalen og omvendt:-) men den er mekanisk styrt:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunsame Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2011 Okey:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nr1 Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 Ventilen i motorromet er en takt ventil for varmeaperatet,du har flere tempsensorer invarmeaperatet som registrer temp og dermed takter med ventilen for og holde temperaturen stabil inne i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 Er det sånn på alle e36? både automatisk og manuell? det jeg snakker om er manuell. men uansett så vild et fungere som bare det om den bare står oppe når det skal varmes og stenges når det ikke skal varmes:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå