Gå til innhold

TS: M52B25. Må vekk, helst på dagen ! Billig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke telfon før i morgen.. men 93079492 :)

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

har hatt litt tlf problemer. Så de som har prøvd å ringe, ring igjen :)

Atle

Skrevet
Selger da en m52b25 komplett med kasse. Type ZF. Motoren har gått 175.000km.

Mangler kun dynamo. Denne motoren er tatt ut av bilen sin. Pga bilen skulle brukes i

folkerally eller hva det heter.

Kr. 6000,- !!!

Løp å kjøp!

har du motoren enda? hva følger med? :)

Skrevet

Denne har kun hjerne om ikke jeg husker feil, og motornett. Mangler ews boks, nøkkel og nøkkelring..

Men Det er en fin motor med god girkasse :)

Skrevet

Hvis jeg skjønte alt riktig her, så kan jeg lett putte denne i min E34 touring, og bare bytte hjerne med en som er omprogrammert?? Og den hjernen koster meg 400kr hvis jeg bytter med den som følger med?

Har nå en M50B20 i bilen....

Skrevet

Njaa..ikke lett vil jeg si. Om den er en 95 modell så hjelper det litt, hvis ikke må du bruke m50b25 hjerne og ledningsnett på m52'n. Har du 95 modell kan du bruke m52 hjerne og ledningsnett og koder da om startsperra etter motorbytte.

Skrevet

Etter det jeg kjenner til så ble aldri E34 levert med M52 motorer. Selv om den kom ut i 1994 i e38. M50 motoren ble brukt helt til og med 12.1996 i Touring modellene.. Det er mulig å få motoren til å passe i E34, men da må alle sensorer, ledningsnett m.m byttes over. Og ny chip bør programmeres.

Eirik.

Skrevet

Er riktig som du sier Eirik, e34 ble aldri levert med m52. Men som jeg skrev over her er det mulig å sette en m52 i e34 uten mye om og men om det er en 95 modell da denne har ews og kan kodes etter bytte. Klart det blir litt kapping og lodding av ledningnettet , men det er en smal sak. Er det ikke en 95 modell må man bruke m50b25 hjerne og ledningsnett

Skrevet

Jeg har tidligere solgt en 95 mod M52B20 motor til en kar som har en 1993 520 Vanos. Ledningsnett, sensorer, manifoiler, kamsensorgiver og bunnpanne ble byttet over fra M50 motoren.(Alle ytre deler). Motoren startet og gikk som den gamle.

Så en kan og bruke e34 med EWS og oppnå samme resultat. Motoren vil gå mye bedre enn med 2 liter motoren. Men optimal motorstyring har en ikke. Trenger ikke klippe i ledningsnettet når en bruker alt fra den gamle motoren. Og ikke kode om EWS.

Uansett forstår jeg ikke hvorfor denne motoren ikke er blitt solgt enda. Det er kjempebillig.

Eirik.

Skrevet

Du nevnte kapping og lodding av ledningsnettet. Det trenger en ikke å gjøre. En bruker alt av ytre deler pluss kamakselsensor fra M50 motoren pluss toppdeksel. Og selvfølgelig må bunnpannen m.m byttes over. Det kan jo lønne seg når en kan selge girkassen etterpå.

Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...