Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk anmerkning på rust på noen rør under bilen. Tror det var bremserørene hvis det ikke er noen drivstoffrør der som ikke var etter forskriftene.

Hvordan skal jeg utbedre dette? Må jeg bestille nye rør og hva vil dette komme på?

Skrevet

Hvorfor spurte du ikke der du hadde bilen på kontroll? Ingen her som kan svare deg på verken om du må bestille nye rør eller hva det vil komme på uten noe mer bilder eller info - du vet jo ikke hvilke rør det dreier seg om en gang...

Skrevet
Hvorfor spurte du ikke der du hadde bilen på kontroll? Ingen her som kan svare deg på verken om du må bestille nye rør eller hva det vil komme på uten noe mer bilder eller info - du vet jo ikke hvilke rør det dreier seg om en gang...

Touche to you Sir:) Kunne vel ha spart meg og omformulert en hel del, men på nattevakt i hast kan tydeligvis slikt skje.

Eukontrollen ble tatt av et verksted utenfra som jeg ikke fikk snakket med før eukontrollen. Bilen ble oversendt til dem fra mitt vanlige. Tenkte at rustangrep på noen rør under bilen, kanskje ville få noen bjeller til å ringe hos noen som har opplevd lignende tidligere.

Skrevet

Hva med; lån deg en løftebukk, ta så stålbørste og børst grundig, tre så noe papp eller lignende bak røret/a og spray over med zink/lakk av ønsket farge.

Skrevet

Etter emnet på temaet, så hørtes det ut som rørene har rustet ETTER eu kontrollen :-) men du må bare finne ut hvilket rør det dreier seg om, og enten skjøte inn en ny lengde rør, eller bytte den aktuelle rørlengden.

Skrevet

Sikkert bremserørene garantert!

De ville nok ikke gitt feil på Eu hvis det hadde vært overflate rust på f.eks eksosanlegget.

Hvor mange andre rør finnes under der enn rørene til drivstoffet, bremsene og eksos ?

Skrevet

Svekkede bremserør pga rust. Et grovt prisestimat kom på 1500kr. Dette var avhengig om verkstedet måtte ned med tanken for å komme til (ifølge dem). Enten må rørene byttes eller så er det en mulighet at litt enkel gnikk med sandpapir kan fikse saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...