Matren Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Har pixel feil i displayet og lurer på om noen har prøvd dette: http://viewitem.eim.ebay.no/INSTRUMENT- ... 49201/item eller kan noen anbefale noe annet for å få dette fikset på en enkel måte? Noen på vestlandet som driver å fikser på dette?
jolly Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Det er lett å få orden på pixelfeil....det som er litt trist med ting som er lett , er at feilen kommer tilbake etter en stund. Jeg prøvde dette på den forrige e39'n og det funka en stund...Men tror det er tull å kjøpe dyre midler for å få det til..ENESTE permanente løsningen er å kjøpe et byttedisplay....men det må programmeres. Schmiedmann og Koed har... Hvis jeg var heldig med linken , så ser du hvordan du gjør dette med biltemaprodukter...Den ungarske greia vet jeg ikke om jeg hadde "turt" å bruke penger på... http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=106 Jeg brukte denne beskrivelsen.... Lykke til PS : Om du befinner deg på min del av vestlandet, så hjelper jeg deg i gang....det er enkelt.
Matren Skrevet Juli 4, 2011 Forfatter Skrevet Juli 4, 2011 Det er lett å få orden på pixelfeil....det som er litt trist med ting som er lett , er at feilen kommer tilbake etter en stund. Jeg prøvde dette på den forrige e39'n og det funka en stund...Men tror det er tull å kjøpe dyre midler for å få det til..ENESTE permanente løsningen er å kjøpe et byttedisplay....men det må programmeres. Schmiedmann og Koed har...Hvis jeg var heldig med linken , så ser du hvordan du gjør dette med biltemaprodukter...Den ungarske greia vet jeg ikke om jeg hadde "turt" å bruke penger på... http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=106 Jeg brukte denne beskrivelsen.... Lykke til PS : Om du befinner deg på min del av vestlandet, så hjelper jeg deg i gang....det er enkelt. Takker for svar
JTS77 Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Det er lett å få orden på pixelfeil....det som er litt trist med ting som er lett , er at feilen kommer tilbake etter en stund. Jeg prøvde dette på den forrige e39'n og det funka en stund...Men tror det er tull å kjøpe dyre midler for å få det til..ENESTE permanente løsningen er å kjøpe et byttedisplay....men det må programmeres. Schmiedmann og Koed har...Hvis jeg var heldig med linken , så ser du hvordan du gjør dette med biltemaprodukter...Den ungarske greia vet jeg ikke om jeg hadde "turt" å bruke penger på... http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=106 Jeg brukte denne beskrivelsen.... Lykke til PS : Om du befinner deg på min del av vestlandet, så hjelper jeg deg i gang....det er enkelt. Ikke for å kverulere men den diyen til autopower er bare å utsette problemet. Og at den ENESTE permanente løsningen er å bytte display er og tull, problemet ligger i kabelen ser du. ( Den blir sprø og banene smuldrer opp). Den linken du selv har linket til er en stk slik ny kabel. Ved å skifte denne har du igjen ett nytt display med alle pixler Men det er litt tricky og skifte den ut. (Må borre litt i instrumentet) Men sett av en kveld og det er vel verdt å gjøre dette. Det følger med en grei bruksanvisning når du kjøper ny kabel. Og firmaet er seriøst og trygt å handle fra, superkjapp levering. Dette er basert på mine egne erfaringer
jolly Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Nå var vel ikke dette noen anbefaling fra min side.Jeg sier det er lett å gjennomføre , og at det derfor lett blir ille igjen. Om du har skiftet kabelen , så har du nok løst problemet ved også å fikse noe annet i samme rennet. Det er connector flatene på selve displayet som blir ødelagt. Skift display...bli kvitt problem..
JTS77 Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Nå var vel ikke dette noen anbefaling fra min side.Jeg sier det er lett å gjennomføre , og at det derfor lett blir ille igjen. Om du har skiftet kabelen , så har du nok løst problemet ved også å fikse noe annet i samme rennet. Det er connector flatene på selve displayet som blir ødelagt. Skift display...bli kvitt problem.. Nå høres eg sikkert ut som ein kverulant men.... Problemet ligger IKKE i displayet men i selve kabelen. Og hvorfor poste ett innlegg som du ikke anbefaler? Det er jo nettopp det trådstarter ønsker.. Og nei, eg skifta KUN kabelen så ble alt bra igjen. Derfor denne kabelen som selges på ebay er som ett kit for å fikse dette problemet. Her har du litt mer info ang kabelen som selges.
jolly Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Hvis du leser hele innlegget mitt , så er ikke dette en anbefaling. Jeg sa han kunne gjøre det på biltema måten istedenfor å kjøpe ifra ungarn....Eller greide du kanskje ikke å lese det ?? Dette er en enkel måte å få lesbart display på - men kortvarig. At jeg så poster en link til hvordan han enkelt kan gjøre det (midlertidig og utsette problemet), blir vel litt drøyt å kalle en anbefaling. Problemet ligger ikke i kabel.Det ligger i connector i displayet.At en kan kjøpe en kabel som gir feil verdier inn til displayet er en kjent løsning.Hva problemet blir på sikt er det vel få som vet....på youtube er jo alt sant...Det er vel det jeg skriver. Hva du presenterer deg som (i dette tilfellet kverulant), skal ikke jeg konstatere. Men å lese er ikke dumt. Men kanskje det overskygger det du ønsker å fremheve... Til Matren vil jeg si :Styr unna uorginale løsninger til display. Vi vet alle hva som blir lagret via display til hjerne. Plutselig har du en humbugfiksert boks full av feilaktige opplysninger....
JTS77 Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Hvis du leser hele innlegget mitt , så er ikke dette en anbefaling. Jeg sa han kunne gjøre det på biltema måten istedenfor å kjøpe ifra ungarn....Eller greide du kanskje ikke å lese det ??Dette er en enkel måte å få lesbart display på - men kortvarig. At jeg så poster en link til hvordan han enkelt kan gjøre det (midlertidig og utsette problemet), blir vel litt drøyt å kalle en anbefaling. Problemet ligger ikke i kabel.Det ligger i connector i displayet.At en kan kjøpe en kabel som gir feil verdier inn til displayet er en kjent løsning.Hva problemet blir på sikt er det vel få som vet....på youtube er jo alt sant...Det er vel det jeg skriver. Hva du presenterer deg som (i dette tilfellet kverulant), skal ikke jeg konstatere. Men å lese er ikke dumt. Men kanskje det overskygger det du ønsker å fremheve... Til Matren vil jeg si :Styr unna uorginale løsninger til display. Vi vet alle hva som blir lagret via display til hjerne. Plutselig har du en humbugfiksert boks full av feilaktige opplysninger.... Skal ikke gå over alle mine bredder her nå.. men snakker du om displayet eller hele instrumentet? for du sier ting blir lagret i displayet noe som vi alle vet??? Hmmm noe ikke eg vet da iallefall. Det er dette eg mener http://no.wikipedia.org/wiki/Lcd. Og hvordan en uorginal bedre kabel kan ødelegge lcden skjønner eg heller ikke. Tror den som må lese seg litt opp på dette ikke er meg... Elektronikk har du kansje ikke best greie på. Det er flere her inne som har byttet ut denne kabelen som kan gå god for at det er denne som er problemet. Har jo også gjort denne jobben på flere selv.. Les første side i denne tråden viewtopic.php?f=11&t=141239 Ser fram til å høre fra deg, og hva du mener blir lagret i lcd skjermen. Og hvordan en kabel som sender de samme signalene (Bare mye bedre fordi signalene kommer faktisk fram) kan ødelegge hjerner bokser etc.. (Kan gjerne være kverulant en stund til for å forhindre misforståelser og dyre reperasjoner ) P.s dette er ikke ett angrep på deg, men skjønner ikke helt logikken bak det du skriver. Og til trådstarter den kabelen du linker til er hva det er, en kabel for å fikse lcden din
jolly Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Tror nok du allerede har gått over dine bredder..det gjorde du allerede når du antok at mitt innlegg var en anbefaling...LES!!! Ingenting som blir lagret i skjermen...eller skjerm ? Hvem snakker om det. Her er det vel og har hele tiden vært snakk om et display altså et en informativ liten sak som registrerer all aktivitet som bilen foretar seg , og sender den videre visuelt til fører. Registreringen er bare til din informasjon , siden den når du ser den er registrert i bilens informasjonsbase. Eks.vis så er det der du kan avsløre om kilometer er tuklet med...da får du en liten prikk som sier at kilometer i teller ikke stemmer overens med registrert informasjon...Jeg gir fullstendig blanke i om du har fått til dette med en uorginal kabel der du må borre hull for å få det til å funke. I det øyeblikk du nevner det og forteller at det er nødvendig for å få det til, så er prosjektet dødfødt...hvis det er så himla enkelt og fantastisk- hvorfor har ikke bmw kommet med et rep.sett med drill og borreanvisning , sammen med kabelen ??? til en så kjent problemstilling. At du tar sjansen på å tukle med din bil , gjør det vel ikke nødvendig å anbefale at andre skal gjøre det. Det er kult med for breie spacere , men folk gjør det ikke fordi det gnager hjullager...Jeg tror ikke du vet noe om hva den kabelen gjør med bilen din bortsett fra at du ser tallene bedre...
JTS77 Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Dette blir for dumt å diskutere.. men svarer iallefall litt Du kom med en anbefaling ved å poste din første post om emnet. Da trådstarter spør om kabelen funker eller om andre har noen andre anbefalinger. Og da sier du også at en kun kan fikse dette ved å bytte hele instrumentet. Du må skille mellom instrument og Displayet også forresten for det er det det er snakk om. Og nå motsier du deg selv i dine egne innlegg.. At en kan kjøpe en kabel som gir feil verdier inn til displayet er en kjent løsning.Hva problemet blir på sikt er det vel få som vet....på youtube er jo alt sant...Det er vel det jeg skriver. Til Matren vil jeg si :Styr unna uorginale løsninger til display. Vi vet alle hva som blir lagret via display til hjerne. Plutselig har du en humbugfiksert boks full av feilaktige opplysninger.... Hvordan kan du mene dette?? hva bygger du det på? kan du komme med noen fakta rundt dette? Tror fremdeles du snakker om to forskjellige ting Display (den lille skjermen full av døde pixler) Og hele instrumentet med div nåler og greier. Synes også det er du som er blitt kverulanten Bmw har gjort noen brølere ang materialvalg av diverse deler på E39 denne kabelen er ett eksempel, vanos tetningsringene er ett annet og pinnene til lyktejusteringa. Den beste løsninga da er i mine øyne å kjøpe uorginalt som faktisk funker. Ovennenvte deler er alle bytta på min bil og den er fungerer 100%. Når da trådstarter spør om ett slikt kit faktisk fungerer synes eg det blir dumt av deg å påstå at det er galskap å gjøre dette når du ikke kan si hvorfor. Tror nok du allerede har gått over dine bredder..det gjorde du allerede når du antok at mitt innlegg var en anbefaling...LES!!! Ingenting som blir lagret i skjermen...eller skjerm ? Hvem snakker om det. Her er det vel og har hele tiden vært snakk om et display altså et en informativ liten sak som registrerer all aktivitet som bilen foretar seg , og sender den videre visuelt til fører. Registreringen er bare til din informasjon , siden den når du ser den er registrert i bilens informasjonsbase. Eks.vis så er det der du kan avsløre om kilometer er tuklet med...da får du en liten prikk som sier at kilometer i teller ikke stemmer overens med registrert informasjon...Jeg gir fullstendig blanke i om du har fått til dette med en uorginal kabel der du må borre hull for å få det til å funke. I det øyeblikk du nevner det og forteller at det er nødvendig for å få det til, så er prosjektet dødfødt...hvis det er så himla enkelt og fantastisk- hvorfor har ikke bmw kommet med et rep.sett med drill og borreanvisning , sammen med kabelen ??? til en så kjent problemstilling.At du tar sjansen på å tukle med din bil , gjør det vel ikke nødvendig å anbefale at andre skal gjøre det. Det er kult med for breie spacere , men folk gjør det ikke fordi det gnager hjullager...Jeg tror ikke du vet noe om hva den kabelen gjør med bilen din bortsett fra at du ser tallene bedre... Hele dette innlegget viser jo at du har greie på elektronikk Måtte bare quote deg før du sletta det Konklusjonen min blir derfor: Du har fulgt autopowers guide uten særlig hell. Eg har fulgt denne med topp reultat http://www.bimmerboard.com/forums/posts/543597 Legg vekk øksen nå, og heller kjøp denne kabelen du også og følg den guiden eg linka til så blir sikkert du også fornøyd
GB-TECH Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Ser at det er en stund siden denne tråden har vert i bruk, men må bare kommentere noe så dumt. jolly her har jo ikke peiling på en dritt av det han skriver om. Pixelfeil fikses lett ved å bytte til ny kabel. Dette er gjort på et par timer, å har du demontert instrumentet og displayet skjønner du at det er bare tull alt Jolly prater om. Har gjort dette selv, bytte kabelen på et par timer, er du nøyaktig trenger du ikke teste instrumentet engang. Du ser om du har gjort rett når du gjør jobben, jeg monterte det sammen igjenn før jeg satte det i bilen og det manglet ikke en prikk engang, var som nytt.
mathiasgranberg Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Jeg har kjøpt fra ungarn og skal prøve det denne helgen, spennende og se hvordan det går
GB-TECH Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Null problem å gjøre selv, men ta deg tid å ver forsiktig. Rens banene på printplata godt da det henger igjenn deler fra den gamle kabelen, eg brukte q-tips og raudsprit. På displayet kreditkort, ikkje sprit på den. lykke til
GSS Skrevet April 12, 2012 Skrevet April 12, 2012 At det er kortvarig forstår jeg ikke, mitt har holdt like fint i 2 år nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå