Gå til innhold

DIY Konvertere til E85 [E39]


oleo
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den går veldig bra :)

Faktisk så overrasket den meg i går ved at regnsensoren plutselig fant ut at den ville begynne å fungere igjen... selvreparerende er den blitt visst... hehehe

jeg har nå kjørt 3uker på e85 og har ikke merket noe ploblemer. men jeg fikk tips av de jeg kjøpte kitet av å kjøre halv tank e85 og halv tank 95 de 2 første tankene. før man begynner å fylle ren e85. pga kitet skule få justert seg osv. har du gjort det eller fylte du rent e85 med engang?

Som jeg har beskrevet tidligere her så kjørte jeg på en 40/60 blanding i flere uker før konverteringen. I manualen står det at det anbefales å kjøre på 50/50 blanding i 5mil for at enheten skal justere seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsto jeg ikke...

Forbrenningsystemet har vel ingen innvirkning på motoroljens renhet?

...mulig jeg har misforstått motorens oppbygging og virkemåte, men denne klarte jeg ikke kople.

Trodde oljen i all hovedsak kun "tok seg av" alle bevegelige deler inne i motor.

Dog er jeg med på at Etanol gir en renere forbrenning og renser opp i dyser og system, noe som gir en renere motor og mindre slagg-utfrodringer, men kun i det lukkede forbrenningsystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei altså jeg tenkte jeg kjører 50/50 blanding og oljeservice lampen lyser i bilen, burde jeg bytte ut alt eller bare olje og oljefilter? jeg er ingen bilmekaniker derfor lurer jeg på det er veldig glad i bilen min.

jeg ringte idag til Bmw Sverige 2100 sek kostet olje service på bilen min jøss det var billig mens inspeksjons-service kostet 7100 sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den går utmerket donjouan :)

Kaldstart er perfekt (Starter på ca.1000rpm, men synker raskt til ca. 600rpm)

Varmstart er perfekt (legger seg på 600rpm fra start)

Trekker merkbart bedre i mellomregisteret (30 - 80km/t)

Bykjøring - Bruker noe mer drivstoff, men det oppleves ikke som unormalt mer enn når jeg kjørte 95oktan

Langkjøring - Bruker bitte litt mer enn ved 95okt (E85: ca.0,8 l/mil - 95Okt: ca. 0,76 l/mil)

Motorlampa har lyst to ganger, jeg har gjort et par småting uten å være sikker på om det er reparert, men lampen er i alle fall bort nå. Er usikker på om dette kan ha med E85-kjøring å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo sikkelig sukse må jeg si er glad for alt fungere bra og feil fritt på bilen din. Jeg har merket bare ved 50/50 blanding så har jeg fått startsproblemer når jeg har parkert bilen ute ved 10 grader om morgenen men i garasjen så i garasjen så starten med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok tro at en 50/50 blanding kan gi startvansker ved kuldegrader... når du har problemer allerede ved 10+

Du får se å konvertere før høsten setter inn for alvor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en sted at E85 fungerer bedre med F/I motorer, dersom den er kaldere. Men uansett så vil de være lurt å sette biln på Dynobenk og justere MAPen etter Etanol.

leser at noen her bruker 1l på mila med 320Ci, jeg bruker ikke mer enn 0.8l på blandet kjøring, og 0.7 på langtur, trur det kommer på måtten man kjører på.

Jeg trur jeg bestiller meg en kit før høsten kommer på fult, og har en stasjon med e85 på ski på vei til jobb.

Takk for en informerende trå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gi en rapport her når du har konvertert da :)

Jeg er litt spent på hvordan det blir når temp virkelig starter å krype nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...