MortenV Skrevet Juli 4, 2011 Share Skrevet Juli 4, 2011 Har en E39 og skal montere en 8" aktiv sub i bagasjerommet. Har lagt opp strøm og jording, men jeg trenger å vite hvor det er best å hente styrestrøm til suben. En kompis av meg koblet seg på baklykten for å hente styrestrøm. Noe jeg har lagt merke til er at den lykten er litt svakere i mørket, noe som kanskje kommer av at han koblet seg inn på den. Så siden jeg har baklyktene med LED er jeg veldig skeptisk til å gjøre det slikt. Må jeg helt fram på spilleren for å hente styrestrøm eller kan jeg bruke en annen kabel i bagasjerommet, kanskje en til CD-veksleren eller noe annet? Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aasnesen Skrevet Juli 4, 2011 Share Skrevet Juli 4, 2011 Du har vel ein antenneforsterkar du kan ta strøm frå(bak venstre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet Juli 4, 2011 Share Skrevet Juli 4, 2011 Siden du har led lykter, så har du faktisk noen ampere til overs.. da skal du ikke få noe svakere lys.. Har selv led baklykter på min bil.. de lyser likt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenV Skrevet Juli 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2011 Du har vel ein antenneforsterkar du kan ta strøm frå(bak venstre) Ved område rundt CD-veksleren? Siden du har led lykter, så har du faktisk noen ampere til overs.. da skal du ikke få noe svakere lys..Har selv led baklykter på min bil.. de lyser likt.. Så det du sier et at du har koblet deg styrestrøm inn på ene baklykten uten at du ser noen forandring på lysstyrke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet Juli 4, 2011 Share Skrevet Juli 4, 2011 jepp... baklyktene mine lyser like sterkt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet Juli 4, 2011 Share Skrevet Juli 4, 2011 Du kan jo også gjøre som de på bavsound Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Juli 5, 2011 Share Skrevet Juli 5, 2011 Personlig vil jeg ikke anbefale å ta styrestrøm fra baklyset uansett om det er led eller ei. Grunnen til det er rett og slett fordi jeg personlig mener det er upraktisk. Da med tanke på at kjørelyset MÅ stå på for at forsterkeren skal skru seg på. Altså hvis du har skrudd av lysene men vil spille musikk, så spiller ikke bassen, og hvis du f.eks står parkert med parklysene på og motor av, så vil forsterkeren stå å trekke strøm. Jeg ville nok hentet styrestrøm fra headunit eller en annen komponent i som allerede henter styrestrøm fra samme krets som headunit, slik at forsterkeren får strøm når headunit får strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenV Skrevet Juli 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2011 jepp...baklyktene mine lyser like sterkt.. Okei. Men hvilke LED lykter er det vi snakker om her, facelift LED eller aftermarket? Personlig vil jeg ikke anbefale å ta styrestrøm fra baklyset uansett om det er led eller ei. Grunnen til det er rett og slett fordi jeg personlig mener det er upraktisk. Da med tanke på at kjørelyset MÅ stå på for at forsterkeren skal skru seg på. Altså hvis du har skrudd av lysene men vil spille musikk, så spiller ikke bassen, og hvis du f.eks står parkert med parklysene på og motor av, så vil forsterkeren stå å trekke strøm.Jeg ville nok hentet styrestrøm fra headunit eller en annen komponent i som allerede henter styrestrøm fra samme krets som headunit, slik at forsterkeren får strøm når headunit får strøm. Du har nok et poeng der. Må jo være mulig å koble seg inn på CD-veksleren, går ut i fra at den er på så lenge headuniten er på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Du har nok et poeng der. Må jo være mulig å koble seg inn på CD-veksleren, går ut i fra at den er på så lenge headuniten er på? Er rimelig overbevist om at CD-veksleren henter styrestrøm fra headunit. Så dermed også et godt alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Har facelift led på en prefacebil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Har selv hentet fra antenneforsterker og det fungerer veldig greit. Ligger bak trekket på venstre c-stolpe på sedan ihvertfall, men cd-veksleren burde jo og fungere bra til formålet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenV Skrevet Juli 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2011 Har facelift led på en prefacebil... De bruker jo vanlige pærer da. Har selv hentet fra antenneforsterker og det fungerer veldig greit.Ligger bak trekket på venstre c-stolpe på sedan ihvertfall, men cd-veksleren burde jo og fungere bra til formålet. Er det mye jobb å koble til der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå