jojr Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Hva måtte du betale for 2 stk på koed, kommer ikke inn på siden dems nå tydeligvis, Merker jeg ikke synes det er noe morro å betale 4200,- kr som det koster på GS
Flextron Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Hva måtte du betale for 2 stk på koed, kommer ikke inn på siden dems nå tydeligvis, Merker jeg ikke synes det er noe morro å betale 4200,- kr som det koster på GS ta delenummeret og så bestiller du fra ebay..
dejavu Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Skrevet Juli 18, 2011 Hva måtte du betale for 2 stk på koed, kommer ikke inn på siden dems nå tydeligvis, Merker jeg ikke synes det er noe morro å betale 4200,- kr som det koster på GS Jeg betalte 2000 på koed, dvs. 1000/stk...
Vannslangen Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Den 22/1-2011 når jeg bestillte kosta de 883/stk på koed.
dejavu Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Skrevet Juli 21, 2011 Du trenger IKKE skrue av noen eksosmanifoul, det er faktisk god plass der. Det var faktisk overaskende god plass. Jeg så at det sto i Haynes at du må av med manifoul men det er tull. Byttet begge på min egen bil for et par måneder siden etter at de ikke gikk gjennom EU. Noen spesialpipe er heller ikke nødvendig, det jeg gjorde var å kappe en 24(?) mm fastnøkkel i to deler og brukte "stjerneenden". Men som jeg skrev så er forutsetningen for å gjøre jobben at du har tatt i verktøy og skrudd litt før, men det er svært enkelt. Ingen justeringer trengs i etterkant heller. Min gikk rett gjennom eu etterpå, jeg hadde en CO på 2,7 før bytte og 0,0 etter. Men istede for å kikke på youtube og alslags filmer, gå ut og legg deg under bilen så ser du hvor de sitter og hvilken plass som er tilgjengelig. Heisan Vannslangen... Nå har jeg byttet bremser helt rundt inkl. slitasjevarslere, lykter foran,stabilisator stag etc etc,og må vel da kunne påstå jeg har tatt i ett verktøy. Så var det de lambdasondene.... Har lokalisert dem, og ser at jeg nok skal klare å få skrudd ut nr 1,dvs. den nærmest frontlyktene. Det er den på bildet. Nøkkelen må kappes,for det er ikke plass til å dra. Du brukte "stjerneenden". Mener du en åpen fastnøkkel med den "runde enden"? Jobbet du fra under bilen,eller ovenfra og ned på den første? Hva med den andre? Lå du under bilen og skrudde? Da måtte vel det beskyttelsesdekslet under bilen bort først? Kjenner jeg er litt pessimistisk mht. denne jobben,ja.
Vannslangen Skrevet Juli 21, 2011 Skrevet Juli 21, 2011 Ok, ja det kan jo vær du har annen motor e.l men hos meg var det ingen problem. Jeg har '98 523 touring, der var det greit nok med plass. Lå under bilen og slapp å ta av bunnbrettet da dette var bakforbi det. Brukte den runde enden av den avkappa fastnøkkelen ja..
jojr Skrevet Juli 21, 2011 Skrevet Juli 21, 2011 Det er jo forskjell på pris på de lamdasondene frem til 08/98 og de fra 09/98 men vet ikkeom det er de står noe andre steder på motorene av den grunn, eller om det er noe forskjell på størrelsen. Jeg skal bytte nå jeg også og håper det skal gå greit,
tomasb Skrevet Juli 21, 2011 Skrevet Juli 21, 2011 Er litt forskjell på før og etter 99. Bla. 2 kat`er fra 99. 4 lamdasonder, 1 foran hver kat, og en etter hver kat. Tror før det, så var det bare en foran, og en bak katalysatoren..... Sjekket prisen hos gs, og de skal ha over 2000,- pr stk Tror eg ga ca 700 for 2 stk på ebay ifjor.....
dejavu Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Skrevet Juli 21, 2011 Ok, ja det kan jo vær du har annen motor e.l men hos meg var det ingen problem. Jeg har '98 523 touring, der var det greit nok med plass. Lå under bilen og slapp å ta av bunnbrettet da dette var bakforbi det. Brukte den runde enden av den avkappa fastnøkkelen ja.. Ja.Motoren min er mindre. Men kanhende har de plassert disse pluggene på ulike steder. Hos meg står de helt på enden av manifoil,rett før kobling mot neste rør.
dejavu Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Skrevet Juli 21, 2011 Er litt forskjell på før og etter 99. Bla. 2 kat`er fra 99. 4 lamdasonder, 1 foran hver kat, og en etter hver kat.Tror før det, så var det bare en foran, og en bak katalysatoren..... Sjekket prisen hos gs, og de skal ha over 2000,- pr stk Tror eg ga ca 700 for 2 stk på ebay ifjor..... Jeg har to foran katalysator,ingen etterpå.
jojr Skrevet Juli 27, 2011 Skrevet Juli 27, 2011 Fikk skiftet lamda på min i går, kjøpte to brukte av en hyggelig kar her inne. så nå ble bilen eu godkjent. (E39 M52B20) Det var en grei jobb, litt trangt er det under der, men kom greit til med en vanlig 22mm fastnøkkel
dejavu Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Skrevet Juli 27, 2011 Ser du har en 2.3 liters. motor. Vet du om den er større,i sin fysiske utforming,enn 2.0 literen.(som jeg har). Måtte du av med dekslene under motoren?
jojr Skrevet Juli 27, 2011 Skrevet Juli 27, 2011 Som du ser over var det en 2 liter jeg også skiftet på nå (M52B20) motor. En 520 E39 97 mod. og det er vel det samme du har. Dette er ikke noe å grue seg til jeg byttet på rundt 30-40 min, tok det riktignok på DIY verksted i moss hvor du kan leie bukk, da jeg synes det er bedre å stå under bilen en å ligge
dejavu Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Skrevet Juli 27, 2011 Ok, da har du akkurat inspirert meg til å gjøre et nytt forsøk. Hadde nok hjulpet meg og hatt bilen på lift. Men får prøve å sikre den,slik jeg kan tro på det selv(-:
dejavu Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Skrevet Juli 31, 2011 Som du ser over var det en 2 liter jeg også skiftet på nå (M52B20) motor. En 520 E39 97 mod. og det er vel det samme du har.Dette er ikke noe å grue seg til jeg byttet på rundt 30-40 min, tok det riktignok på DIY verksted i moss hvor du kan leie bukk, da jeg synes det er bedre å stå under bilen en å ligge Da har også jeg skiftet lamdaene. Brukte ikke 20 min,ei heller 40 min. , men 4 timer(-: Flott at det lot seg gjøre. Klarte dere å skru fast til angitt moment? Umulig å komme til med noen momentnøkkel. Også slet jeg med å legge kabelene inni klamringene ..gjør det noe mon tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå